Coronanieuws deel 12

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 19 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
  2. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik heb behoefte aan een heeeeele saaie zomer, waarin er gewoon 0,0 nieuws te vertellen is.
    Heerlijk lijkt mij dat en dan doen we deze winter massaal een winterslaap

Biny en Spectre vinden dit leuk.
  3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Wie weet kan je na een week al weer herbesmet worden :eek:

Bloempjelief vindt dit leuk.
  4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Net als toen met : kinderen geven het niet door en krijgen het eigenlijk niet. Zo is het ook met herbesmetting lijkt het wel. Nee je wordt immuun na een besmetting. Ondertussen zijn er mensen die al 2 of 3 ker corona hebben gehad. Ook met Delta.

Bij mijn dochter in de klas is een jongen naar huis gestuurd wegens weigeren van het dragen van een mondkapje. Hij heeft geen geldige reden alleen dat hij het niet hoeft van zijn ouders. 15 jaar is hij.

Snananas vindt dit leuk.
  5. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Wat is je probleem met mij? Je hebt me eerder ook al getagd in een bericht. Ik reageer er bewust niet op, omdat je toch niets gelooft van wat ik zeg. Misschien kun je ermee stoppen, want ik vind het erg vervelend.

Om nog 1x inhoudelijk te reageren: ik ken veel mensen daar en lees ook op diverse social media groepen mee. En IEDEREEN daarvan zegt dat dit erg overdreven wordt. Ik heb nog 0 reacties gelezen of in real life gekregen dat het heftig is daar. Daarbij zijn zij niet allemaal bekenden van elkaar, dus het is ook niet zo dat ze elkaar beïnvloeden. Ik geloof hen, ze hebben geen reden om te liegen. Heel toevallig, zomaar ineens na de verkiezingen stijgen de getallen gigantisch. Zomaar. Kan hoor, als het zo vreselijk besmettelijk is. Ik geloof het persoonlijk niet zo. Ziekenhuizen liggen overigens ook helemaal niet vol, het land is vele malen groter én veel meer inwoners, dus het is ook een kwestie van in perspectief zetten.
    Daarnaast wil de president daar ook zomaar ineens een vaccinatieplicht, terwijl er geen zorgelijke situatie is. Wel handig als je cijfers dan opeens hoger zijn natuurlijk. Beetje angst aanjagen.

6. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Hier in de regio niet, daar wordt gewoon voor gezorgd. De meeste zelfstandige ouderen hebben toch ook wel familie die kan rijden? Of regiotaxi? Als ze naar het ziekenhuis of de dokter moeten moeten ze toch ook wat regelen. Dus ik vind dat een beetje onzin eigenlijk.

Zara75, Syane en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  7. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.084
    1.075
    113
    Mensen die al een keer corona hebben gehad, kunnen het opnieuw krijgen. Die kans is klein als het om dezelfde variant gaat, maar de kans is groter als je eerst bijv. Alpha of Delta hebt gehad en nu besmet raakt met Omicron. Zo lees ik het tenminste.

Suzy85, Jackie87 en bulakgirl vinden dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.450
    30.818
    113
    Vrouw
    Het ging over jongeren die zich expres laten besmetten op zng corona-feestjes.
    Sorry. Maar dat vind ik gewoon alleen maar heel erg asociaal.
    En dom ook.

Jongeren die zich wel gewoon aan de regels houden hoeven zich dan ook niet aangesproken te voelen.

Zara75, Merlino, Liekje81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik vind het wel een slimme tactiek als je wel graag een qr-code wil krijgen, maar voor jezelf de risico's van vaccinatie als groter inschat dan als gevolg van het krijgen van Corona. En dat laatste kan ik me voor jongeren best goed voorstellen.Daarnaast is het misschien sowieso wel goed om een algemene weerstand tegen coronavirussen te gaan opbouwen gezien het feit dat we hier nog niet vanaf zijn

Biny, Wish05, Kraanvogel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.450
    30.818
    113
    Vrouw
    Zou het ook andersom kunnen zijn?
    Dat de cijfers stijgen. De overheid bang us dst de dituatie wel zorgelijk gaat worden. En dst ze daarom over vaccinatieplicht praten?

Ik zie namelijk niet echt een andere reden waarom een overheid (waar ook ter wereld) zijn bevolking zou willen vaccineren (tegen welke ziekte dan ook) dan de reden ' voorkomen van een zorgelijke situatie' .

Maar goed. Dat zal wrl weer vreselijk naïef zijn van mij :rolleyes:

Zara75, Sado, Lizoe en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik word een beetje moedeloos van alle (tegenstrijdige) berichten omtrent de nieuwe variant. N.a.v. de heftige en verdrietige nieuwsberichten over de doodgeboortes in de afgelopen maanden heb ik toch wel slecht geslapen. Heb ik het een beetje kunnen relativeren, krijg je weer naar je hoofd geslingerd dat eerdere besmetting waarschijnlijk niet gaan helpen tegen de omikron variant en dat er ook juist veel gevaccineerde besmet raken. Ik was juist blij om te lezen op verschillende sites dat een eerdere besmetting en 1 vaccin een hoge bescherming biedt tegen herbesmetting en ernstig ziek worden. Voor een booster kom ik trouwens pas na bevalling in aanmerking omdat ik pas 3,5 maand geleden de vaccinatie heb gehad.

Worden zo nog lange 10 weken tot bevalling.

Snananas vindt dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.450
    30.818
    113
    Vrouw
    Ik vind het het erg domme strategie.

Ook jongeren kunnen nog herl lang met restklachten blijven lopen. En de kans op ernstige bijwerkingen zijn echt zo verschrikkelijk klein dat een avondje zuipen sowieso al schadelijker is voor fie jongere :rolleyes:.

Verder vind ik het echt asociaal. Want op die manier houd je de besmettingscijfers hoog (en dan gaan ze dicht geen maatregelen afbouwen).
    En je loopt risico anderen te besmetten. De gemiddelde jongere woont niet alleen. Die huisgenoten kunnen allemaal besmet worden. En het ook weer doorgeven. En die anderen zijn misschien wel risicogroep.

Ze houden hiermee hun eigen ellende (lees maatregelen fie ze niet leuk vinden) in stand.

Dus. Imo dom en asociaal.

Zara75, Sado, Sherbet en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.490
    8.641
    113
    Vrouw
    14:21
    Onderzoek dat in Nijmegen wordt gedaan moet uit gaan wijzen of de nieuwe coronavariant omikronrelatief vaker voorkomt onder gevaccineerden. Als dat het geval is, zijn vaccins waarschijnlijk minder werkzaam op deze variant. Beschermen de vaccins wèl, ook dan wordt het ergste gevreesd

bosi333 vindt dit leuk.
  14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Ik lees zojuist dat Duitsland (na oa Oostenrijk en Griekenland) een algemene vaccinatieplicht gaat invoeren voor iedereen. Ik neem aan dat dat dan ook van toepassing is op bezoekers of doorreizigers van buiten het land (was eerder ook zo met de maatregelen).

Mijn glazen bol zegt mij dat meer (Europese) landen gaan volgen.

15. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    De gemiddelde jongere kan zoiets totaal niet inschatten. Het is dus niet slim maar ronduit asociaal omdat je daarmee jezelf en anderen in gevaar brengt. En daarnaast zijn het juist de jongere mensen die long Covid klachten krijgen.

Merlino en Syane vinden dit leuk.
  16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.839
    18.590
    113
    Vrouw
    #2896 Spectre, 2 dec 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2021
    reactie verwijderd door beheer

Edr89, Wish05, zonnetje2015 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Ik heb even melding gemaakt bij @Beheer want dit soort uitspraken zijn op normale fora niet toegestaan en gewenst.... Zegt wellicht meer over de kringen waar jij je in begeeft dat dit niveau normaal is.

Lizoe, Knuffelmonster, Beukenhaag en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.806
    1.626
    113
    :cry: Wat erg dit.

19. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Haha sorry, wat een kleutergedrag.

Misschien had @Spectre het zo niet moeten brengen, maar ze heeft ergens een punt. En het grappigste is dat misschien de eerdere vaccins in veel mindere mate werkzaam zijn tegen de Omikron variant. Dus wat heb je dan aan een vaccinatieplicht.

Narcisje, Edr89, Wish05 en 13 anderen vinden dit leuk.
  20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #2900 Damay77, 2 dec 2021
    Laatst bewerkt: 2 dec 2021
    Is geen onzin. Niet iedereen heeft familie die kan/wil rijden of mee kan rijden. Hoe gek dit ook klinkt.
    Deel van de zelfstandig wonende mensen zijn niet mobiel dus je kan ze wel in de regio taxi proppen maar dan moeten ze bij vaccinatie punt wel begeleid worden. Uit de taxi gehaald worden, in rolstoel naar binnen enz enz.
    Niet iedereen heeft die mensen in z'n omgeving die ze kunnen of willen helpen.
    Wij hebben zelfstandig wonende clienten die bijv bedlegerig zijn. Die kan je niet bij dochter in de auto duwen of in een regiotaxi. Deze mensen komen ook vaak niet meer in het ziekenhuis. Of in uiterste geval doet behulp van een ambulance. Maar alleen wanneer strikt noodzakelijk.
    Ik heb bijv een client met evenwichtsstoornissen. Is zelfstandig maar die kan niet met een auto of taxi mee. Zodra ze de straat uit is heeft ze de boel al 10x ondergekotst van de wagenziekte en ze is nog dagenlang ziek. Deze mw vermijd dus autoritjes dus ook die naar bijv ziekenhuis. Nu een meneer met een cva. Ligt boven op bed en kan niet meer lopen.
    Of de client met ALS. Bezoekje naar teststraat zou veel te vermoeiend voor hem zijn.
    Client met autisme/die zorgmijdend is. Die hoef je niet in een wachtrij in een vreemde omgeving te zetten. Die gaat flippen. Iemand die thuis komt prikken accepteert hij wel.
    Of mijn dementerende clienten. Deze 2 krijgen ze met geen 10 paarden een taxi of auto in. 1 heeft geen familie. Alleen een

JupitR en Kraanvogel vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina