Nee de arts vind het vaccin veilig. Maar het is nooit getest met mijn specifieke aandoening. Dus helemaal zeker weten doe je het niet. En als ik bv een allergische reactie krijg waarvoor adrenaline/epipen toegediend moet worden, dan kan dat niet omdat ook die gevaarlijk zijn. Als ik ernstigr covid zou krijgen en op de ic beland, is de medicatie die ze daar toedienen ook gevaarlijk voor mij. Zelf heb ik covid gehad en dat was vervelend maar goed te doen. Het is dus echt een persoonlijke afweging. En welke keuze ik ook maak, het geefr sowieso risico. Edit: qua covid krijgen of een ernstiger verloop hebben van covid val ik niet in een risicogroep. Koorts is wel een trigger voor ritmestoornissen. Maar heb er dit jaar al meer dan 17 gehad dus niks nieuws onder de zon
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/coronabewijs/herstelbewijs Wisten jullie dit? Ik hoorde het net van een vriendin. Ik dacht dat je na een positieve test bij tvt altijd alsnog naar de GGD moest maar dat is ook niet meer zo. Is gewoon geldig voor een herstelbewijs.
Mijn moeder is in 2011 overleden. 2 maanden na de geboorte van mijn zoon. De nieuwe partner van mijn vader en haar kinderen, alsmede mijn broer en schoonzus zijn bij een korte ceremonie in mijn vader's achtertuin geweest. In het crematorium mocht niemand mee. Men mocht buiten parkeren. Verder was er inderdaad niemand bij, de angst voor Corona zat er goed in bij al die oudere ooms en tantes...
Wat een verdrietig verhaal ook van je moeder. Denk je er weleens over na om alsnog een afscheid op jouw manier te doen? Ter ere van hem en ter verwerking van je eigen verdriet? En dan hoeft dat niet in een crematorium, maar op een plek waar jij waarde aan hecht?
https://www.nu.nl/buitenland/6169037/belgische-politie-zet-traangas-in-tegen-betogers-bij-coronaprotest-in-brussel.html In België ook al protesten.. denk dat het in Europa alleen maar onrustiger gaat worden ..
Jawel. Bij veel dingen die ik / we doen worden mijn ouders (en overleden schoonvader) sowieso vaak benoemd. Zo gaan wij ermee om. Toevallig vandaag het kruis van de kist van mijn moeder van de keuken naar de slaapkamer van mijn zoon verplaatst. Hij hecht daar momenteel veel waarde aan. Dan pinken we even een traantje weg, en we gaan weer door. Voor de herdenking van mijn vader heb ik verder geen speciale rituelen meer nodig. Het is inmiddels alweer 2 jaar geleden, ik lig er niet dagelijks meer wakker van, maar het blijft een soort van 'on-af' voelen.
Verdrietig en naar dat het zo is gelopen. Ik heb ook begrafenissen en crematies gehad waar ik niet bij kon zijn door beperkingen/ maatregelen .. maar daar had je nog een livestream. Geen afscheid kunnen nemen van je eigen vader lijkt me echt vreselijk.
Jeetje wat heftig Kan me goed indenken dat het "geen afscheid kunnen nemen" een behoorlijke impact heeft. We zijn het hier lang niet altijd met elkaar eens. Maar wil je wel oprecht een warm hart toedragen!
Daar wil ik me graag bij aansluiten. Ik hoop dat je weet dat jij, ondanks dat we het hier niet met elkaar eens zijn (waren we het voorheen ook nooit als het over vaccineren ging ) altijd een speciaal plekje in mijn hart hebt, @Loufoque. En ik had echt een ander afscheid gewild voor jou en je vader. Zo had het niet moeten gaan.
Ik zit hier verdorie al drie kwartier me de ogen uit de kop te janken. Na twee jaar van alle muren opbouwen. Bedankt lieve Mankie
Mijn moeder kon niet waken en niet naar de begrafenis van haar vader omdat ze hoogzwanger van mij een torenhoge bloeddruk had en de huisarts haar heeft gesmeekt niet te gaan voor haar en mijn gezondheid. En ondanks dat ze het er graag voor over heeft gehad, heeft ze er heel veel moeite mee gehad dat het zo moeilijk was om afscheid te nemen. Ik kan me jouw gevoel heel goed voorstellen.