Coronanieuws deel 12

Discussie in 'Corona forum' gestart door Liekje81, 19 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.818
    6.986
    113
    Vrouw
    Sorry, ik heb echt geen zin meer om hier nog een keer op in te gaan. Vervolgens laat je het eerste gedeelte van mijn post weg, waar ik het ook al over ‘ze’ had.
    Met pakken wat ze pakken kunnen bedoel ik gewoon dat ze vermoedelijk nu weer wat aangrijpen om weer hoop te houden. Net als dat bij de vaccins dus gebeurde.
    Hopelijk is het nu duidelijk en zo niet, dan is dat heel jammer.

    En nu ben ik er toch nog op in gegaan…
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.812
    25.909
    113
    Vrouw
    Vrijwillig inderdaad. Zodat ieder voor zich kan beslissen of het in hun situatie past.
     
    SAARC, Mississippi, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.812
    25.909
    113
    Vrouw
    Niet waar.
    Ik geloof dat het @liekje was die hier laatst cijfers over deelde?
    Door alle gekwaak hier dacht ik ook dat het nauwelijks nog effectief was, maar zij had het over 60% bescherming tegen besmetting voor janssen en hogere cijfers voor de rest.

    Dat viel mij dus reuze mee. En op basis daarvan zou ik zeker overwegen voor 7 jarige die erg graag knuffelt met zijn grootouders.
     
    Whoopy, Liekje81, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.178
    6.703
    113
    Vrouw
    Zouden die cijfers voor kinderen gelijk zijn?

    Het forum is bijna mijn enige nieuwsbron over corona, dus goed dat jij dit nog even toevoegt;)
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.812
    25.909
    113
    Vrouw
    Geen idee.
    Ik zou het verwachten. Maar denk dat dat nog niet grootschalig onderzocht heeft.
    Mocht iemand een antwoord hebben dan hoor ik het graag. :)

    Op de vraag: wat is de effectiviteit van de vaccins bij kinderen (dus %bescherming tegen jnfectie)
     
    JupitR vindt dit leuk.
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Dit gaat specifiek over astra zeneca en daarvoor is vanwege deze bijwerking, waarvan de kans bij jongere mensen hoger is, besloten deze vaccinatie alleen nog maar aan 60+ te geven. Bij Pfizer en Moderna zouden de cijfers nog meer pro vaccinatie zijn.

    Een van mijn familieleden die viroloog is (ik heb er 2 ;)) zei dat ze een artikel had gelezen over dat er steeds meer aanwijzingen zijn dat corona bij sommige mensen hersenschade veroorzaakt, ook bij kinderen. Maar dat ze, als het toch aangeraden wordt voor jonge kinderen, er voor mij beter in zou duiken (mijn dochter is 6).

    Maar, ik weet het dus ook nog niet voor mijn dochter, ik zou daar eerst zelf ook nog wat meer induiken voor ik ervoor zou kiezen.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  7. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.033
    2.167
    113
    net zo vrijwillig als bij volwassenen? Dus kinderen die niet gevaccineerd zijn kunnen dan waarschijnlijk vanaf volgend schooljaar niet meer naar school of sport. Nou ja, misschien als ze elke ochtend even een stok door hun neus laten halen, kunnen ze hun toegangskaartje voor die dag nog krijgen… ik zou er maar niet teveel op vertrouwen hoe vrijwillig dat is.
     
  8. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.178
    6.703
    113
    Vrouw
    Serieus? Wat heftig.
     
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.812
    25.909
    113
    Vrouw
    Weetje....
    Ik heb gisteravond het vorige topic liggen lezen en lang liggen woelen.

    De tegenstellingen en verwijten over en weer.
    Wij beschuldigen de politiek ervan te polariseren. Maar.... hebben wij niet ook zelf de keuze of wij ons willen laten polariseren?

    Ik, als pro-vaxer kan er van alles van vinden dat jij niet wil. Ik kan proberen je te overtuigen (lukt niet :roflmao:).
    En ik heb vast ook weleens in een geïrriteerde bui vervelende gingen tegen of over je gezegd.

    Maar als het grotere probleem nu de tweedeling is. Kunnen we dan niet beter proberen nader tot elkaar te worden. Elkaar respecteren in onze keuzes. En elkaar een beetje helpen.

    We hoeven elkaars keuzes niet te begrijpen. Maar we zijn hier allemaal moeder (of hopen dat binnenkort te worden). En die horen elkaar te steunen.

    In de zwemlesdiscussie bijvoorbeeld. Zijn er echt geen moeders met qr die een extra kindje willen helpen met afdrogen?
    Ik ken iemand (directe familie) die hersenschudding heeft opgelopen foor corona.
    Fitte redelijk jonge man. Geen tisicogtorp (zover bekend).
    Kan door uitval nauwelijks nog lopen. Moet eigenlijk een rollator, maar vind dat niet bij zijn leeftijd passen.
    Deze man heeft niet in het ziekenhuis gelegen.

    Ok. Geen kind. Geen idee of en hoeveel kinderen iets dergelijks hebben.
    Maar hersenschade is dus wel degelijk een mogelijk gevolg.
     
    Whoopy, pareltje2212, femkes en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.178
    6.703
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens hoor @Mamafiets! Soms voel ik me als pro-vaxxer één op één weggezet met de regering :p Volgens mij hebben we uiteindelijk heel veel gemeen en alleen een spuit (of 2) meer of minder in ons lichaam. En natuurlijk hebben de huidige maatregelen een ander effect op mensen zonder vaccinatie, maar daar kunnen wij als mensen die wel een prik wilden niet direct wat aan doen.
     
    Whoopy, Loveloes, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ja, dat is ook heel heftig, ik heb er zelf nog niet echt iets over gelezen trouwens. Het kwam ter sprake toen ik advies vroeg over evt vaccinatie van dochter.
    Ja, dat zei ze dus inderdaad. Ze wist ook (nog) niet de precieze cijfers bij kinderen. Maar aangezien risico van bijwerkingen van vaccinatie in ieder geval echt heel klein zijn bij kinderen, dacht ze dat de balans snel richting pro-vaccinatie zou doorslaan. Maar, zolang niet eens duidelijk is of ze een vaccinatie gaan aanbevelen bij kinderen onder de 12, wacht ik nog even met me inlezen, iets te veel op mijn lijstje staan momenteel om dat eraan toe te voegen voor het nodig is. ;)
     
    Saartje33 en JupitR vinden dit leuk.
  12. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    https://www.hersenstichting.nl/welke-invloed-heeft-corona-op-de-hersenen/

    Hersenstichting doet daar ook onderzoek naar.
     
    Whoopy, Mamafiets en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  13. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.066
    15.598
    113
    Vrouw
    Hier was er onlangs wat over op de radio.
    Daar werd gezegd dat het virus een virale hersenontsteking kan veroorzaken .
    Veel meer van de uitleg heb ik niet gehoord maar mss vind je er online wek wat over.
     
  14. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.684
    9.647
    113
    Ik heb een paar mensen gezien (jong!) die wekenlang een beeld hebben gehad bij een corona infectie, dat erg leek op sommige virale hersenvliesontstekingen. Steeds verwarder, dan een aantal dagen een verlaagd bewustzijn en daarna nog een tijd de plank misslaan. Ik heb die zelf niet verder vervolgd, maar van soortgelijke beelden kan je last blijven houden.
     
    Whoopy, Neuzeke, bosi333 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    #35 Huismuisie, 20 nov 2021
    Laatst bewerkt: 20 nov 2021


    nieuwsuur heeft hier een kaar geleden al een item over gemaakt.
     
    Whoopy en Neuzeke vinden dit leuk.
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.002
    17.026
    113
    Vrouw
    Maar ik zeg ook nergens dat dit goedgekeurd moet worden natuurlijk.. Maar je kunt niet alle demonstranten over 1 kam scheren. Bij een volgende demonstratie tegen maatregelen gaat gelijk iedereen stijgeren, terwijl er ook vaak gewoon demonstraties zijn die er normaal aan toe gaan, alleen is er weinig begrip voor. Maar bij een 'unmute us' hebben ineens veel mensen begrip.
    Maar ik ben het verder met je eens dat je gewoon weg kunt lopen wanneer de situatie uit de hand dreigt te lopen. Dan is het je eigen schuld als je blijft staan en gewond raakt.
     
    SAARC en ClaireDeLune vinden dit leuk.
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.812
    25.909
    113
    Vrouw
    Ja idd.
    Wij wachten rustig af. En tegen die tijd gaan we kijken wat voor ons de juiste keuze is.

    Morgen eerst met de jongeman naar de teststraat. Wellicht dat ie nu al natuurlijke immuniteit aan het opbouwen is. Bijna de helft van zijn klas is positief. En hij hoest af en toe flink.
     
  18. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.002
    17.026
    113
    Vrouw
    Opa en oma zijn dan vaak zelf gevaccineerd..
     
    SAARC vindt dit leuk.
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.002
    17.026
    113
    Vrouw
    Ik hoop het niet. Want in dat geval is mijn grens bereikt en zal daar Zeker weten nooit aan meewerken.
     
    SAARC vindt dit leuk.
  20. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Hier dochter net voor het eerst getest, maar het lukte niet echt, dus is redelijk onbetrouwbaar. Nou ja, minimaal materiaal uit de neus, dus gaat wel naar het lab toe.
    Nou ja, weten we dat ook weer, met dochter naar de teststraat is redelijk kansloos. ;)
     

Deel Deze Pagina