Hij zegt ook niet gegarandeerd, maar waarschijnlijk. Dus eind deze winter waarschijnlijk iedereen gevaccineerd tegen corona, hersteld van corona of overleden aan corona. Ik vind de bewoording ook wat vreemd, maar het is niet onjuist lijkt me.
De Jonge: 'We zijn nog ver verwijderd van code zwart in ziekenhuizen' https://www.nu.nl/coronavirus/6169189/de-jonge-we-zijn-nog-ver-verwijderd-van-code-zwart-in-ziekenhuizen.html (via @NUnl)
Apart...de ziekenhuizen geven juist aan dat ze er niet ver van verwijderd zitten.... Uit het ad.Kabinet: houd je aan basisregels, anders dreigen extra lockdownregels | Politiek | AD.nl De roep om ingrijpen klinkt ondertussen luid. De beroepsvereniging Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland (V&VN) waarschuwt dat ‘code zwart’ snel bereikt wordt. ‘Als je naar de groei van het aantal besmettingen kijkt, zie je dat de landelijke maatregelen lang niet ver genoeg gaan om effect te hebben. Met deze slappe hap houd je de zorg niet overeind’, meldt V&VN-bestuurslid Jaap Kappert op de site van de vereniging.
Ik hoop het niet voor je Maar fie tekst was gewoon een referentie aan onze ggd Gevaccineerd, Genezen, Dood Ok.. sorry. Flauwe grap
Goede manier om draagvlak te krijgen voor het naleven van de maatregelen. Sjonge jonge. Ja, ik vind dit echt dom hoor. Nee, geen code zwart, maar wel overwerkte ziekenhuispersoneel. Allerlei behandelingen en operaties afschalen. Echt florissant staat het er niet voor.
Bah, valt me nog tegen voor vandaag helaas. 23.066 positieve tests, gemiddeld stijging Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 23.066 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 2372 meer dan gisteren. Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 21.599 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 49 procent meer dan de zeven dagen daarvoor. Hoewel op de kinderen na het wat af lijkt te vlakken als je naar het gemiddelde kijkt.
Daar word je toch inmiddels ook depri van. Hier ook steeds meer besmettingen in de omgeving. Lijkt wel een olievlek. Op de basisschool is het nu rustig. Vo en Mbo ook alles rustig. Als ze scholen willen sluiten dan gaan ze dat maar lekker lokaal doen en niet weer alle scholen. Op het werk nu toch ook wel 40 plussers die flink ziek zijn en allen met het AZ vaccin. Is te hopen dat de AZ groep snel een booster kan krijgen. Zijn doorgaans wel mensen die in de zorg werken dus ik hoop dat ze vlot voorrang zullen krijgen
Ik mag vanaf 7 december een Pfizertje halen gelukkig Hier op de school ook redelijk rustig. Afkloppen natuurlijk. Zou dan idd zuur zijn als alle scholen dicht moeten. Ondanks de oplopende besmettingen daar, heb ik liever dan risico op en keer een weekje quarantaine, dan hop dicht.
Of je bent kampioen ontwijken, wat in sommige gebieden van Duitsland niet heel onaannemelijk is maar dat zal dan onder de "niet-waarschijnlijk" vallen omdat met Delta dat best lastig kan worden en enkel een select few in zie slagen.
Immuun of dood... klinkt wat drastisch, maar het is wel hoe we ooit van de Spaanse griep af gekomen zijn. Kostte wel drie jaar en zo'n 20 tot 100 miljoen doden wereldwijd en 4 op de 1000 levens in Nederland (zou corresponderen met 68000 slachtoffers in de huidige bevolking), vooral jongvolwassenen. Zonder verse gastheren dooft een virus uit. (Mits hij ondertussen geen mutaties doet die de immuniteit ontwijken) Hopelijk kunnen we deze keer snel voor immuun gaan (prik prik) en de doden zoveel mogelijk achterwege laten.
@Liekje81 bedankt voor je rectificatie, ik was de hele dag blij dus dat was een fijn beeld haha. Deze grafiek geeft wel meer mijn gevoel weer..
https://www.ad.nl/gezond/moeten-we-leren-leven-met-corona-als-circulatie-zo-hoog-is-kun-je-niet-met-het-virus-leven~ad81acc3/
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil-2g-maatregel-kunnen-invoeren-voor-onder-meer-horeca-evenementen-en-cultuur~a877c23f/