Wij ontwijken t waar mogelijk maar dochter in kleuterklas en man op t mbo, tot op heden de dans ontsprongen. Meer geluk dan wijsheid, school en bso meerdere keren problemen gehad maar dochter was dan net al uitgevallen voortijdig en de dans ontsprongen. Zo een keer of 4-5 precies gemist. Waarvan 3 in 1 week.. pfff pffff pffff
Ik werk bij de supermarkt Klanten komen met vragen dichtbij Alles wordt door iedereen aangeraakt, vies kleingeld wat mensen minuten lang vast hebben in hun net gehoeste handpalm etc. Winkelwagens en mandjes verplaatsen en niemand van onze collega’s die corona gehad hebben (mss maar 5% vd werknemers) is op het werk besmet. Alles in de thuis situatie of bij vriendenavonden En laatst door zoonlief besmet vanwege schook of voetbal
Vandaag omt overleg, dinsdag weer een persconferentie https://www.omroepwest.nl/nieuws/4493400/coronavirus-ingelast-overleg-omt-extra-maatregelen-en-nieuwe-persconferentie-op-komst
Nee dat staat er helemaal niet. Er staat dat ze vandaag omt hebben en dat het niet uit te sluiten is dat er nieuwe maatregelen komen en misschien dan dinsdag een persco.
Inderdaad. Ik snap het wel hoor... Als je toch thuis moet(en kan dus) werken en kinderen niet naar school kunnen fysiek, dan kun je net zo goed een huisje boeken. Leukere speeltuintjes, andere omgeving... Toch ff fijn eruit.
Bizar hè? De GGD raadde mij aan om de DigiD app alvast op de telefoon van mijn 10-jarige te installeren. Sorry hoor, maar dit gaat echt te ver.
Sowieso een heel groot deel van die gegevens zijn nu al gekoppeld aan je BSN, digi-d, je bankgegevens en als je online actief bent, ben je ook niet meer anoniem.
Vind het altijd bijzonder om te zien dat mensen denken dat ze nog ‘onzichtbaar’ zijn terwijl ze wel van alles en nog wat op internet plempen en niet meer zonder mobieltjes kunnen. Vraag is dus volgens mij niet: doet de overheid dit? Ja, dat gebeurt allang. De vraag is: wat doen ze ermee?
Wob, Strategie en veel meer (onnodige) doden en langdurige ziekte door natuurlijke groepsimmuniteit najagen Wob-stukken die na anderhalf jaar zijn vrijgekomen door Nieuwsuur (moest herhaaldelijk via de rechter): RIVM-mail die toont dat zij het de beste strategie vonden om zo hoog mogelijk als capaciteit toelaat (dit gaat om besmettingen), niet zo laag mogelijke hoeveelheid besmettingen. Voordeel van deze UK-strategie is 'herd immunity'. Probleem met deze strategie is dat deze door de WHO terecht als onethisch en gevaarlijk is benoemd. Terecht, en lijkt inmiddels, als voorspeld, tamelijk onhaalbaar. Van Dissel vertolkt niet "de wetenschap" m.i., maar heeft een specifieke, van WHO afwijkende visie op de pandemie: het virus maximaal laten rond gaan zolang ziekenhuizen niet zichtbaar overbelast worden en het negeren van Long Covid, MIS-C, vergrote kans op Diabetes, neurologische schade startend met reukverlies maar blijkt veel verder te gaan, mogelijkheid van vergrote kans op Parkinson en andere lange termijn effecten van Covid door de vrije rondgang van het virus. Vanuit deze visie is het logisch dat minder ingrijpende, maar wel effectieve middelen, zoals FFP2-maskers, screening-tests, goed BCO (backword tracing) en ventilatie tegen wordt gewerkt, terwijl dit juist kan helpen lockdowns of schoolsluitingen te voorkomen/verkorten en mutatie te voorkomen. Allen maatregelen die de WHO voorschrijft. En in NL worden tegengewerkt. In bovenstaand Wob-stuk zie je dat er contact is geweest met het VK over die herd-immunity strategie. In het Verenigd Koninkrijk vond onlangs een parlementaire enquête naar de corona-aanpak plaats (NL moet nog beginnen). De Britse conclusie: het land ging te laat in lockdown en de focus op groepsimmuniteit speelde daarbij een rol. Dat zou tienduizenden levens hebben gekost. Het gaat hierbij dus om het idee om zoveel mogelijk coronabesmettingen toe te laten zolang de ic-capaciteit en de ziekenhuizen het aan zouden kunnen.Liever bijna op die max, en níet minder. Zo zou sneller groepsimmuniteit bereikt worden. De WHO waarschuwde juist tegen zo'n aanpak omdat het veel meer doden en langdurig zieken geeft. Onethisch. Meer ondersteunende Wob-stukken zijn te vinden in dit draadje van Milena Holdert, Nieuwsuur journalist: https://twitter.com/milenaholdert/status/1471480784112467969
Anders stemmen. Kritisch kijken welke gegevens je wel of niet wilt delen. Maar dat geldt ook voor google, Instagram, tiktok enz. En vergeet niet de waarschuwingen voor Chinese telefoons. Enigszins kritisch kijken naar wat je koopt of niet is wel een goed idee.
Ik zie het ook meer als alles in 1 app overzichtelijk bij elkaar ipv allemaal losse apps en pasjes. Nadeeltje is wel dat je steeds meer afhankelijk bent van je telefoon. Sta regelmatig met lege batterij bijvoorbeeld. En hoe ga je het regelen voor mensen die geen smartphone hebben/willen/kunnen betalen? Maar goed.... het is natuurlijk wel een overheid it-project. Dus we zijn er nog laaaaaaang niet
Ik vind de info die Google over mij heeft een stuk enger dan dat de overheid over allerlei informatie beschikt.
Nou dat, ik maak me helemaal geen illusies over de goede intenties van welke overheid dan ook, maar ik maak mij nog minder illusies over de intenties van alle bedrijven die alles wat ik op internet en mijn telefoon doe volgen.
https://arnowellens.eu/article/56772/itsme-van-ing-al-je-persoonlijke-bancaire-en-medische-gegevens-sinds-vandaag-ongevraagd-in-een-app Hier ook een stuk over de European Digital Identity Wallet, die er aan komt. Met een digitale munt kunnen ze straks bijv. bepalen waar je je geld aan uitgeeft. Of als jij straks een bepaald vaccin niet wil, kunnen ze je uitsluiten. Oh wacht, dat is al gaande natuurlijk. Ze doen het in zulke kleine stapjes dat veel mensen het niet eens doorhebben en t wel prima vinden. Of denken dat het voor de volksgezondheid is.
Ik denk dat ik 99% van mijn betalingen digitaal doe, dus dat is nu al te traceren voor weet ik veel wie allemaal. En echt hoor, het interesseert mij niet. Ik heb geen geheimen, ik doe niks illegaals, wat interesseert het wie nou wat ik vanavond op mijn bord heb of welke trui ik gekocht heb. Als iemand dat interessant vindt mogen ze het weten hoor. Ik snap de angst niet zo. En ook het doel niet wat er achter zou moeten zitten.