Coronanieuws deel 12

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 19 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Wij ontwijken t waar mogelijk maar dochter in kleuterklas en man op t mbo, tot op heden de dans ontsprongen.

Meer geluk dan wijsheid, school en bso meerdere keren problemen gehad maar dochter was dan net al uitgevallen voortijdig en de dans ontsprongen. Zo een keer of 4-5 precies gemist. Waarvan 3 in 1 week.. pfff pffff pffff

2. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Ik werk bij de supermarkt
    Klanten komen met vragen dichtbij
    Alles wordt door iedereen aangeraakt, vies kleingeld wat mensen minuten lang vast hebben in hun net gehoeste handpalm etc. Winkelwagens en mandjes verplaatsen

en niemand van onze collega’s die corona gehad hebben (mss maar 5% vd werknemers) is op het werk besmet. Alles in de thuis situatie of bij vriendenavonden

En laatst door zoonlief besmet vanwege schook of voetbal

littlemunchkin en Spectre vinden dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.845
    18.593
    113
    Vrouw
  4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    nizzie86, GoldenClown, Mapje en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Inderdaad. Ik snap het wel hoor... Als je toch thuis moet(en kan dus) werken en kinderen niet naar school kunnen fysiek, dan kun je net zo goed een huisje boeken. Leukere speeltuintjes, andere omgeving... Toch ff fijn eruit.

Saartje33 vindt dit leuk.
  6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Stel dat het waar is. En dan...? Wat kunnen we hier aan doen?

Saartje33 vindt dit leuk.
  7. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk, iets te snel gelezen.

Merlino en Sophy vinden dit leuk.
  8. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Bizar hè?
    De GGD raadde mij aan om de DigiD app alvast op de telefoon van mijn 10-jarige te installeren. Sorry hoor, maar dit gaat echt te ver.

Roosje35, littlemunchkin, Edr89 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Sowieso een heel groot deel van die gegevens zijn nu al gekoppeld aan je BSN, digi-d, je bankgegevens en als je online actief bent, ben je ook niet meer anoniem.

nizzie86, Mapje, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Vind het altijd bijzonder om te zien dat mensen denken dat ze nog ‘onzichtbaar’ zijn terwijl ze wel van alles en nog wat op internet plempen en niet meer zonder mobieltjes kunnen.
    Vraag is dus volgens mij niet: doet de overheid dit? Ja, dat gebeurt allang. De vraag is: wat doen ze ermee?

NiVa0230, Kleintjuh85, nizzie86 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.871
    113
    Vrouw
    Ja dat snap ik helemaal.
    Maar ik zie mezelf dan niet echt hard werken daar :roflmao:

12. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    #4873 Trirani, 17 dec 2021
    Laatst bewerkt: 17 dec 2021
    Wob, Strategie en veel meer (onnodige) doden en langdurige ziekte door natuurlijke groepsimmuniteit najagen

Wob-stukken die na anderhalf jaar zijn vrijgekomen door Nieuwsuur (moest herhaaldelijk via de rechter): RIVM-mail die toont dat zij het de beste strategie vonden om zo hoog mogelijk als capaciteit toelaat (dit gaat om besmettingen), niet zo laag mogelijke hoeveelheid besmettingen. Voordeel van deze UK-strategie is 'herd immunity'.

Probleem met deze strategie is dat deze door de WHO terecht als onethisch en gevaarlijk is benoemd. Terecht, en lijkt inmiddels, als voorspeld, tamelijk onhaalbaar.

Van Dissel vertolkt niet "de wetenschap" m.i., maar heeft een specifieke, van WHO afwijkende visie op de pandemie: het virus maximaal laten rond gaan zolang ziekenhuizen niet zichtbaar overbelast worden en het negeren van Long Covid, MIS-C, vergrote kans op Diabetes, neurologische schade startend met reukverlies maar blijkt veel verder te gaan, mogelijkheid van vergrote kans op Parkinson en andere lange termijn effecten van Covid door de vrije rondgang van het virus.
    Vanuit deze visie is het logisch dat minder ingrijpende, maar wel effectieve middelen, zoals FFP2-maskers, screening-tests, goed BCO (backword tracing) en ventilatie tegen wordt gewerkt, terwijl dit juist kan helpen lockdowns of schoolsluitingen te voorkomen/verkorten en mutatie te voorkomen. Allen maatregelen die de WHO voorschrijft. En in NL worden tegengewerkt.

In bovenstaand Wob-stuk zie je dat er contact is geweest met het VK over die herd-immunity strategie.
    In het Verenigd Koninkrijk vond onlangs een parlementaire enquête naar de corona-aanpak plaats (NL moet nog beginnen). De Britse conclusie: het land ging te laat in lockdown en de focus op groepsimmuniteit speelde daarbij een rol. Dat zou tienduizenden levens hebben gekost.
    Het gaat hierbij dus om het idee om zoveel mogelijk coronabesmettingen toe te laten zolang de ic-capaciteit en de ziekenhuizen het aan zouden kunnen.Liever bijna op die max, en níet minder. Zo zou sneller groepsimmuniteit bereikt worden. De WHO waarschuwde juist tegen zo'n aanpak omdat het veel meer doden en langdurig zieken geeft. Onethisch.

Meer ondersteunende Wob-stukken zijn te vinden in dit draadje van Milena Holdert, Nieuwsuur journalist:
    https://twitter.com/milenaholdert/status/1471480784112467969

MyMiracle, amdaa, Mamavandrie34 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Anders stemmen. Kritisch kijken welke gegevens je wel of niet wilt delen. Maar dat geldt ook voor google, Instagram, tiktok enz. En vergeet niet de waarschuwingen voor Chinese telefoons. Enigszins kritisch kijken naar wat je koopt of niet is wel een goed idee.

Jackie87 en Mamafiets vinden dit leuk.
  14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.871
    113
    Vrouw
    Ik zie het ook meer als alles in 1 app overzichtelijk bij elkaar ipv allemaal losse apps en pasjes.

Nadeeltje is wel dat je steeds meer afhankelijk bent van je telefoon. Sta regelmatig met lege batterij bijvoorbeeld. En hoe ga je het regelen voor mensen die geen smartphone hebben/willen/kunnen betalen?

Maar goed.... het is natuurlijk wel een overheid it-project. Dus we zijn er nog laaaaaaang niet :roflmao:

Jackie87, cowgirl80, GoldenClown en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.871
    113
    Vrouw
    Ik vind de info die Google over mij heeft een stuk enger dan dat de overheid over allerlei informatie beschikt.

Do1981, nizzie86, Elsss en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nou dat, ik maak me helemaal geen illusies over de goede intenties van welke overheid dan ook, maar ik maak mij nog minder illusies over de intenties van alle bedrijven die alles wat ik op internet en mijn telefoon doe volgen.

Mamafiets en Saartje33 vinden dit leuk.
  17. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.086
    1.069
    113
    #4878 Duma, 17 dec 2021
    Laatst bewerkt: 17 dec 2021
    https://arnowellens.eu/article/56772/itsme-van-ing-al-je-persoonlijke-bancaire-en-medische-gegevens-sinds-vandaag-ongevraagd-in-een-app

Hier ook een stuk over de European Digital Identity Wallet, die er aan komt.

Met een digitale munt kunnen ze straks bijv. bepalen waar je je geld aan uitgeeft.

Of als jij straks een bepaald vaccin niet wil, kunnen ze je uitsluiten.
    Oh wacht, dat is al gaande natuurlijk.

Ze doen het in zulke kleine stapjes dat veel mensen het niet eens doorhebben en t wel prima vinden. Of denken dat het voor de volksgezondheid is.

Edr89 en Biny vinden dit leuk.
  18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Heel interessant

Trirani vindt dit leuk.
  19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.921
    3.941
    113
    Ik denk dat ik 99% van mijn betalingen digitaal doe, dus dat is nu al te traceren voor weet ik veel wie allemaal. En echt hoor, het interesseert mij niet. Ik heb geen geheimen, ik doe niks illegaals, wat interesseert het wie nou wat ik vanavond op mijn bord heb of welke trui ik gekocht heb. Als iemand dat interessant vindt mogen ze het weten hoor. Ik snap de angst niet zo. En ook het doel niet wat er achter zou moeten zitten.

NiVa0230, nizzie86, Nataly1972 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina