Coronanieuws deel 12

Discussie in 'Corona forum' gestart door Liekje81, 19 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    We weten zoveel nog niet over het corona virus.

    Daar zullen de komende jaren wel allemaal onderzoeken naar zijn.

    Onbegrijpelijk dat dan een vaccin als gevaarlijk wordt gezien en dit virus niet. Juist bij milde klachten is de kans groter dat je niet genoeg antistoffen aanmaakt en het steeds weer kunt krijgen. Daarmee dus ook steeds weer een opdonder voor je lichaam. ( bron: Gommers in verschillende programma's en Ernst Kuipers)
     
    Whoopy, Knuffelmonster, Huismuisie en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Dit was al langer bekend. Vandaar ook het veelvoorkomende smaakverlies als symptoom.
    Zomaar wat artikelen van afgelopen jaar:

    https://www.volkskrant.nl/wetenschap/onderzoek-coronavirus-veroorzaakt-chaos-in-de-hersenen~bac7630e/

    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5189523/corona-hersenschade-onderzoek-vergeetachtig-moe-patient-interview

    https://www.mumc.nl/actueel/nieuws/onderzoek-naar-hersenschade-door-het-coronavirus
     
    Whoopy, Saartje33, Trirani en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.829
    25.927
    113
    Vrouw
    Zoon is al eens eerder geweest. Geen lolletje, maar ging wel goed gelukkig.
     
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.106
    15.619
    113
    Vrouw
    Bij ons gaat dat net beter als iemand anders het doet.
    Tijdens het wachten op een afspraak deden we al een zelftest bij de kinderen en dat liep niet zoals in het testcentrum.
    Daar gaan ze zitten, test en klaar :).
     
  5. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Dochter heeft een beperking en snapte niet echt wat de bedoeling was. Ze weigerde haar mond open te doen en draaide haar hoofd weg voor de neus. Ik heb haar in de houdgreep gehouden en toen lukte het even in de neus. Dat was al meer dwingen dan eigenlijk mocht, zeiden ze bij de teststraat, dus ze hebben het daarbij gelaten.
    Ik krijg eigenlijk bijna alle verkoudheden van haar, dus laat me dan altijd zelf testen, ook afgelopen week gedaan. Maar omdat er voor het eerst een besmetting in haar klas was, dus vandaag geprobeerd haar te laten testen.
    Het klinkt trouwens reuze traumatisch, maar dat valt erg mee hoor, ik heb geen traan gezien en ze is het ook weer snel vergeten gelukkig. Maar goed, jammer dat het niet beter lukte dan dit.
     
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.106
    15.619
    113
    Vrouw
    Meer dan wat jullie deden kan en hoeft ook niet e.
    Jullie hebben geprobeerd.
     
    Athina en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  7. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    #49 Snoopy1983, 20 nov 2021
    Laatst bewerkt: 20 nov 2021
    Voor iedereen die begint over hersenschade na corona. Dat is bij heel veel virusinfecties mogelijk hé? Kinderen of volwassenen kunnen na griep ook een hersenvliesontsteking oplopen.
    En als je eenmaal op de IC hebt gelegen en in slaap wordt gehouden is dat omdat je er ernstig aan toe bent en heb je kans op hersenschade maar ook zonder corona is dat het geval.
    En nee ik wil het absoluut niet bagatelliseren en ook niet vergelijken met griep. Wel heb ik er moeite mee dat er iedere keer ernstige situaties bij worden gehaald terwijl men echt geen idee heeft wat je over kan houden aan een 'simpele griep'. Echt geen idee en misschien moet je daar ook niet op googlen omdat het gelukkig niet vaak voorkomt. Net als hersenschade na corona.

    Waar ik overigens wel benieuwd naar ben is het geen geur en smaak hebben door corona zonder een verstopte neus. We kennen het allemaal bij een verkoudheid maar volgens mij is dat bij corona heel anders? Daar zou ik wel meer over willen weten.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Het feit dat er nog weinig data is hoe risico verhoud ten opzichte van bijwerkingen. Ook de bijwerkingen bij kleine kinderen kunnen heel anders zijn.

    Bij de initiele groep testen kwam ook niks naar voren van bijv. menstruatieklachten. Deze ukkies zitten nog vol met groeihormonen, hersenen zijn nog vollop in ontwikkeling (net als 13-18)

    Mogelijk ook nog on-ontdekte allergiën (genoeg die pas op oudere leeftijd tóch KMA blijken te hebben of iets in die geest).

    Ik ben niet tegen op vaccinatie, zelfs gevaccineerd tijdens zwangerschap maar dan ben ik nog een soort van filter.

    Als mn dochter de optie krijgt (met peuterastma achtergrond) wordt t weer ondergraven in publicaties en alles nalopen van wat er bekend is op dat moment en afzetten tegen t risico wat voor haar van toepassing is.

    Mja, gezien t tempo van de covid besmettingen op basisscholen heeft ze t dan ongetwijfeld al lang gehad tegen die tijd, hoe zinvol is vaccineren dan nog? Initieel risico heeft ze dan al gehad, komt er een rottig verloop gaat ze die ronde wel gestrekt.

    Natuurlijke weerstand bestaat ook nog altijd en vooralsnog levert covid geen serieuze bedreiging voor dr op, ookal is het verloop ook van haar leeftijdscategorie niet in beton gegoten en zijn er uitzonderingen die minder succesvol verloop lieten zien.

    Dus mja, wordt nog een nieuwe studie erbij trekken voordat we daar een keuze in maken.
     
  9. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    SAARC vindt dit leuk.
  10. Cocolapin

    Cocolapin Lid

    11 okt 2021
    9
    2
    3
    Vrouw
  11. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Dit is dus stoken. Ze plaatst een link en zet er niets bij. Kortom ook geen mening. En al zou ze dat wel doen dit is een forum waar allebei de kanten belicht mogen worden. Het liefst zonder vooroordelen naar elkaar toe. Dus deze reactie was echt niet nodig geweest.
     
    Cin85, Nikki23, Huismuisie en 10 anderen vinden dit leuk.
  12. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Weglopen uit een mensenmassa ik makkelijker gezegd dan gedaan.
     
  13. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.658
    2.648
    113
    Vrouw
    Maurice heeft over het algemeen goede uitgediepte artikelen hoor. Wat bedoel je precies met stoken?
     
    Edr89 en SAARC vinden dit leuk.
  14. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    @Mamafiets. Op dit stukje van jou:
    In de zwemlesdiscussie bijvoorbeeld. Zijn er echt geen moeders met qr die een extra kindje willen helpen met afdrogen?

    Daar gaat het alweer mis. Je beslist dan bijvoorbeeld dat het ok is dat iemand anders mijn kind afdroogd omdat ik nog niet eens normaal naar binnen mag. Iedereen zou gewoon moeten kunnen doen wat normaal is zonder verplicht te vacineren of anders te moeten testen terwijl iemand anders wel naar binnen mag ondanks dat diegene wellicht ook ziek kan zijn. Als we iedereen normaal behandelen en het zelfde dan zou dat al een stuk minder gedoe zijn. De politiek zou zijn handen minder vol hebben als gelijkheid hoger in het vaandel stond.
     
    Loufoque vindt dit leuk.
  15. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze bedoelt dat nu de situatie zo is, we ook kunnen proberen met zijn allen er het beste van te maken.
     
    Suzy85, Whoopy, Knuffelmonster en 10 anderen vinden dit leuk.
  16. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Day kan zeker, in mijn ogen zeg je, dit is verkeerd maar in plaats van dat je zegt dat het verkeerd is help ik mensen nog een handje mee die verkeerde dingen beslissen om dat mogelijk te houden. Zo zie ik dat. Een schop na ik ben gevaccineerd en iedereen die dat niet is moet maar stoppen met negatief zijn en meewerken ook al wil je dat niet. Ik mijn ogen gooi je eerder nog wat olie op het vuur. Snap je?
     
    MariekeRox en Spectre vinden dit leuk.
  17. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Whaha, het moet niet gekker worden hier hoor! Je eerste berichtje in het Corona topic (van de 5 geplaatste op zp) en dan vragen of iemand zit te stoken?
    Dag trol!
     
    Cin85, Loufoque, Narcisje en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina