49% van de bedden zijn inmiddels bezet met gevaccineerden. Dat is in verhouding tot de groep gevaccineerden natuurlijk niks maar nog steeds bijna de helft van de bedden die druk geven op de zorg. Beide groepen geven druk op de zorg. Beide groepen. ( geen sarcasme)
Die mogen nog steeds weigeren en je staat niet in je recht om dat te eisen of mensen anders te behandelen op basis van die keuze. Gevaccineerden kunnen ook "gewoon" testen maar van mij hoeven de niet hoor.
Denk dat met individuele prioriteiten hier gewoon wordt bedoeld dat iedereen naaf zijn eigen situatie kijkt. En op basis daarvan keuzes maakt. Rekening houdend met gezondheid opa en oma, overige contacten gezin, noodzaak tot oppas, beschikbaarheid van alternatieve oppas. En voor sommigen betekent dat dat opa en oma mogen oppassen. Voor anderen niet.
Er is geen testcapaciteit om iedereen te testen. En dat kost heel veel geld. En de impact op de horeca is veel te groot. De enige optie om horeca open te houden is door 2G in te voeren. Heel rot voor de ongevaccineerden, maar zo is er wel het minste schade.
De horeca enz boeien mij niet. Wil met alle liefde binnen blijven, maar laat alsjeblieft de kinderen gewoon naar school kunnen en mensen naar het werk. Dat is toch niet teveel gevraagd als je een prik weigert Al las ik net op twitter, dus nog niet bevestigd dat ctg op werk niet door de eerste kamer is zolang de regering demissionair is.
Volgens mij wilden ze toch sowieso geen ctg op werk? Of alleen geen 2G? Het duizelt me een beetje met al die wensen en voorstellen.
Vanochtend zei een kinderarts op tv dat als iedereen nu zijn verantwoordelijkheid neemt en de prik neemt...dan kunnen we zowel de kinderen vrij stellen van vaccinatie en de kinderen weer fijn naar school sturen. Dus als vaccineren nu echt zou helpen om het voor de kinderen beter te maken...zou je dan een prikje nemen? Ik wel dus.
De wetten veranderen en de rechten van mensen afnemen om over hun eigen lichaam te beslissen ( want met 2g kan en mag je straks helemaal niks meer) vind ik vele malen schadelijker dan de horeca die dicht zou moeten.
Dan zou het ze sieren om hun verantwoordelijkheid daarin te nemen ipv te wijzen naar de burgers en te dreigen.
Nee, dat zou ik niet doen. Omdat ik simpelweg niet geloof dat het werkt. Ik zou mij voor de kinderen best willen opsluiten in huis. En dat is eigenlijk wat ik al vanaf het begin van de crisis doe. Ik kom nergens. Ik voel mij niet voor niets zo rot
Wat vind jij dan van de verplichte poliovaccinatie in België? Mag iedereen dat dan ook zelf besluiten? En als de zorg dan overloopt?
Wat ie ook had gezegd was het negatief ontvangen. Wat zouden de reacties zijn als ze wel 'code zwart' hadden gezegd? Met 400 patiënten op de IC tov 1.200 vorig jaar toen er geen code zwart was? Was het dan wel serieus genomen denk je? Want mensen kijken niet verder dan krantenkoppen of eigen "mening". Van ene kant wil iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid dragen en zelf kruzevrijheid hebben, maar van andere kant wil men dat van bovenaf letterlijk opgelegd wordt wat ze wel/niet moeten doen, want zelf beslissen om maatregelen te volgen is ondenkbaar.
Rutte heeft toch al aangegeven dat het vaccin niet werkt zoals gehoopt? Dat het niet de verspreiding voorkomt? Wat wil je dan van hem, een nederige excuses?
Sorry dat het virus is gemuteerd naar een delta variant en sorry dat het virus in de toekomst met zoveel besmettingen verder zal muteren naar een andere variant en dat we niet kunnen voorzien wanneer dit gebeurt, voor wie dit consequenties gaat hebben en wat dit verder met de besmettingen, de ziekenhuisopnames en de IC opnames en daarbij de hele samenleving gaat doen. - Namens Mark Rutte en Hugo de Jonge
Ja, iedereen mag dat zelf beslissen. Verplichten vind ik onethisch. Hier in Nederland is het ook niet verplicht en ondanks of juist daardoor wordt er voldoende gevaccineerd. Ook is dit voor de doelgroep een vervelende ziekte, corona niet. Bovendien zijn bezwaren op bijvoorbeeld gelovige gronden voldoende. Ook is dat vaccin vele malen grondiger onderzocht en wordt het vele malen langer gegeven waardoor we veel meer weten. Met corona weten we vrijwel niks en met het vaccin nog minder.
Ik kan dat eerlijk gezegd wel. Want even eerlijk, enkel op basis van vlrige pagina's (en generaliserend): - ouderen hebben geen zin om voorzichtig te zijn, want willen hun sociaal leven en kleinkinderen zien - gezinnen zijn druk en hebben ouderen hard nodig voor het oppassen - we gaan onze familie niet meer op afstand houden - kinderen gewoon naar school met lichte klachten want die hebben ze zo vaak - kinderen en opa/oma missen elkaar en willen gewoon knuffelen - jongeren zijn dupe van de maatregelen en moeten niet beperkt worden - 1,5m binnen eigen kring doen we niet meer aan Tegelijk (gaat iets verder terug en obv gedeelde berichten): - testbereidheid is < 50% - mondkapjes werken niet en zijn enkel een middel om controle te krijgen over mensen - 1,5m is onnatuurlijk en leidt tot verstoorde sociale samenleving Besmettingen stijgen de pan uit, en ziekenhuisopnames blijven stijgen: DAT is de schuld van het beleid/hen/Mark&Hugo enz, in ieder gevallen van die anderen..