Coronanieuws deel 12

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 19 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat werkt niet een klein beetje, maar werkt enorm natuurlijk. Kinderen die alkaar niet meer besmetten. Die dus ook niet ouders en grootouders besmetten. Veel ouders die thuis zitten want kind besmet. Dat zegt Gommers ook, ze zitten thuis met kind, dus geen personeel. Mensen moeten dan wel weer thuiswerken die dat nu wel kunnen, maar niet doen. Maar idd, weegt dat op tegen de nadelen? En wil je dit dan elk jaar doen? Want ze zitten niet 1 week thuis, maar dat worden er wel weer 5 met de kerstvakantie er dan bij. Alles wordt ze weer afgenomen zo. De vieringen op school van sint en kerst, zwemles, sporten. Ik vind het echt bizar dat zij weer de lul gaan zijn.

Snoopy1983, Nikki23, nizzie86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. maliro

maliro Niet meer actief

Scholen sluiten is echt mijn persoonlijke doemscenario. Mijn zoon was eerder al uitgevallen n.a.v. de lockdowns (zoon heeft ontwikkelingsproblemen), zijn veilige basis is door corona enorm aangetast. Hij gaat nu weer 3 uur per dag maar het gaat nog steeds moeizaam. Als de scholen sluiten krijg ik hem nooit meer op school ben ik bang.
    Zoon staat strak van de medicatie om nog te kunnen functioneren, heeft een enorme onderwijsachterstand, nog een lockdown van school eroverheen, dat is hiet een code zwart in huis ben ik bang.

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.711
    18.806
    113
    Vrouw
    Sorry maar dat is toch niet oké.
    In het begin van corona tijd prima, niemand wist watnl of hoe . Maar nu ?
    Iemand die zijn verantwoordelijkheid neemt en test en in quarantaine blijft zoals het moet, moet toch niet 'gestraft 'worden. Ze hadden dit al lang in orde moeten hebben nu.

4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.055
    14.772
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook niet oké, maar zolang we zelf niet in die situatie zitten laat ik het maar gaan.
    Ik weet ook niet of er vaak en veel verzuim is in de klas van mijn zoon.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik bedoelde het eigenlijk dat iedereen mag roepen wat hij wil een dat deze corona crisis dat wel mooi duidelijk maakt. En dat het recht om alles te verkondigen wat je wilt een grondrecht is, net zoals de onschendbaarheid van je lichaam.

Ik heb niet eens geluisterd naar wat deze persoon specifiek zei. Het is gelukkig ook een grondrecht om peterselie in je oren te mogen doen om al het geroep niet meer te horen ;)

En waar iemand iets roept staat trouwens volledig los van hoe zinvol de boodschap is. Luister maar eens naar een debat in de tweede kamer. Het feit dat daar de volksvertegenwoordigers spreken maakt het niveau van wat ze zeggen ook niet per se hoger #pepijnvanhouwelingen

amdaa en julia80 vinden dit leuk.
  6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik denk eerlijk gezegd dat een algeheel probleem in de journalistiek van de afgelopen 10 of 20 jaar is dat hoe meer je een schreeuwerige kop van je artikel hebt, hoe meer lezers je krijgt en dus hoe meer inkomsten. Een journalist zoekt dus steeds meer de grenzen op tussen waarheid en aandikken. Is natuurlijk ook wel een lastige positie als je eigen inkomen er direct vanaf hangt. Maar door aangedikte stukken en koppen ontstaat er wel meer drama wat in een crisissituatie nou juist niet handig is

amdaa vindt dit leuk.
  7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Heel veel sterkte. Is er al niet iets preventief met de school te bespreken? Onze school bleef open voor kinderen die dat nodig hadden en die lieten ze onder de noemer van 'kwetsbare kinderen ' gewoon onderwijs volgen. De lessen waren dus hybride, zowel in de klas als thuis.

Ik kan me voorstellen dat dit jouw ergste doemscenario is, hopelijk gaat het niet gebeuren.

8. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ik voel met je mee! Hier een soortgelijk iets. Mijn tweeling is met zorg over gegaan naar groep 3 en ze hebben allebei erg veel moeite met alles. Ze kunnen echt niks missen, maar ik voel de bui al hangen…

9. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ah nee wat heftig! :cry: Daar zijn onze problemen peanuts bij.

10. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.903
    5.882
    113
    Vrouw
  11. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Het hoeft niet perse slecht te zijn @Inge1984. Tijdens de eerste Lockdown zat mijn dochter midden groep 3 en had ook nog moeite met lezen maar doordat ik juist meerdere keren met haar overdag kon oefenen is ze juist in die 2 maanden heel erg vooruit gegaan. en Ja ik werk ook en had ook nog twee andere kinderen maar al is het maar twee keer 10 minuten één-op-één lezen dan kan een kind al heel erg vooruitgaan. Je moet maar zo denken een juf heeft 25 kinderen onder zich en jij als ouder een stuk minder dus het kan ook juist positief uitpakken

Juul75, Anouk2005 en Liana84 vinden dit leuk.
  12. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Dat is ook weer zo. Zo heb ik er nog niet naar gekeken.
    Vorige lockdowns zaten mijn kids nog bij de kleuters, dus dat was vooral heel spelenderwijs en lag de nadruk nog erg op spelen. Maar nu moeten ze veel meer en daar zie ik wel tegenop met nog een kindje van 16 mnd en een depressie bij mij zelf die nog niet helemaal over is. Ik heb zoveel respect voor ouders die naast thuiswerken nog thuisonderwijs geven en ook nog eens jongere kinderen daarnaast hebben. Ik werk momenteel niet, dus heb tijd zat, maar toch…

13. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Saartje33 vindt dit leuk.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.660
    113
    Vrouw
  15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.660
    113
    Vrouw
    Ja, dat staat er ;)

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.849
    18.596
    113
    Vrouw
    SAARC en Saartje33 vinden dit leuk.
  17. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Wij waren bij de kinderarts afgelopen maandag met onze dochter van bijna 3 ( kind positief in de klas + zelf koorts en hoesten). Kinderarts heeft toen een sneltest afgenomen, dit schijnt het advies te zijn in BE voor jonge kinderen die symptomen hebben. Als deze sneltest afgenomen is door een professional dan is het naar het schijnt even betrouwbaar als een PCR test.

Het verschil tussen een sneltest en zelftest is trouwens enkel wie hem afneemt. Zelftest afgenomen door een professional = een sneltest.

amdaa, Neuzeke en Saartje33 vinden dit leuk.
  18. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    kan jij eens ophouden met de hele tijd die vinnige opmerkingen naar mij toe? Zeg dan niks..
    Valt me sowieso op dat jij alleen maar in dit nieuws forum zit om te stoken. Voelt het lekker?

Bellybell en nizzie86 vinden dit leuk.
  19. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.660
    113
    Vrouw
    Pardon? Volgens mij zeg ik niks raars? Ik geef gewoon antwoord op je vraag, en een knipoog erachter omdat je er of overheen gelezen hebt of her artikel niet gelezen hebt. Kan toch?
    Maar he, als jij dat stoken vind, spreek jij een andere taal dan ik.

Hanneke en SAARC vinden dit leuk.
  20. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.903
    5.882
    113
    Vrouw
    Ik denk het ja.

Of iemand heeft aandelen van de testfabrikant gekocht :roflmao::p (grapje hè)

Wondertje2020 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina