Ik vraag mij serieus af… blijken de vaccinaties gewoon een fiasco maar durft men dat niet toe te geven? Wie liggen er in de ziekenhuizen?
Hier was het 5 dagen na laatste contact met besmet persoon die uit “isolatie” mag. Dus als iemand bv echt een week goed ziek is, op dag 9 klachtenvrij, dan mag hij op dag 10 weer naar buiten (24u klachtenvrij) dan moet je tellen vanaf dan - dus dag 15 testen als gezinslid.
De laatste bekende cijfers 49% gevaccineerd, 51% ongevaccineerd. En ( dit weet ik niet zeker dus als iemand het beter weet) nog steeds voornamelijk 60+ en 80+ .
60% gevaccineerd en 40% ongevaccineerd zijn vlgns mij de laatste cijfers. Vaccins helpen wel tegen zkh opname en IC opname, maar een stuk minder dan verwacht tegen besmetting en verspreiding. Zonder vaccins was het allemaal nog erger geweest, helaas.
Las net dat 75% van de opnames 60plus is. Zoals te zien hier. Terwijl ze dus niet het meest besmet raken van iedereen. Dat al die opa's en oma's door de kleinkinderen besmet raken lijkt ook wel mee te vallen. Eerder de ouders
Waarom hebben wij totaal verschillende cijfers? Is de verdeling op de ic anders dan op de gewone afdeling?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5268635/cijfers-zoveel-ongevaccineerden-met-corona-ziekenhuis Hier baseerde ik het op. 51% ongevaccineerd dus 49 % gevaccineerd. Edit: En ic dus 68% niet gevaccineerd
Die cijfers worden toch helemaal niet bekend gemaakt? Staan niet op het coronadashboard in elk geval. Daar is alleen duidelijk te zien dat verreweg de meeste opnames en IC-bedden voor rekening van vooral 70 jaar en ouder komen. En ook op het coronadashboard is te zien dat diezelfde leeftijdsgroepen het hoogste vaccinatiepercentage hebben van 90-93%. Maar de vaccinatiestatus van patienten in het ziekenhuis worden nergens gepubliceerd, nog steeds niet, weken nadat HdJ daarop is aangesproken.
Wow…dat vind ik wel heftig eigenlijk. 51% ongevaccineerd. Als je het even in verhouding ziet met de vaccinatiegraad.
Klopt. Is zeker een verschil maar het aandeel van gevaccineerden stijgt wel langzaam. Vorige cijfers die ik vond ( van eind oktober, link vast ergens in het topic) hadden het over 44% gevaccineerd en 56% ongevaccineerd en dat verschil is nu dus kleiner. ( ja ik weet dat de groep gevaccineerden groter is in verhouding)
Ik was de groep gedeeltelijk gevaccineerd en niet bekend vergeten mee te nemen. Dit overzicht is idd duidelijker dan de tekst.
Maar dat is als de huisgenoot in isolatie is. Als je zelf klachten krijgt altijd direct. Die snapte ik ook wel. Maar dat heeft hier niemand gelukkig.