Klopt dat er veel besmettingen zijn onder gevaccineerden, maar het weerwoord daarop is dat ongevaccineerden minder snel of niet zouden testen. Geen idee of en wat daar van waar is.
Ik vind niet dat je dat kunt concluderen. Als de groep gevaccineerden groter wordt, zullen ziekenhuis/ic opnames ook weer stijgen in die groep denk ik. Heb min of meer besloten tóch te vaccineren, maar ben tegen elke vorm van verdeeldheid. En de ongevaccineerden als verantwoordelijken zien voor de druk op de zorg zal ik nooit doen. Daarvoor wijs ik naar de hoge heren in Den Haag.
Weet iemand trouwens hoe het zit met de ziekenhuisopnames en mensen die al eerder corona hebben gehad en dus immuun zouden moeten zijn? Want die zie ik niet in de statistieken.
Vraagje, met welke reden heb je besloten toch te vaccineren? Je mag mij ook even een pb sturen als je dat fijner vindt
Hebben jullie Bonten gezien bij Nieuwsuur? Hij zei nog dat we op deze manier afstevenen op en lockdown die tot het voorjaar zal moeten aanhouden. En dat dat zonde is, want met een lockdown bouwen we geen immuniteit op. Ik vond die uitleg die hij in dit interview gaf wel interessant.
Vooral in Limburg. Hoewel een liesbreuk ook echt wel heel pijnlijk kan zijn. Als je daar mee moet blijven lopen is ook niet fijn
Ook geen idee of het waar is dat er veel besmettingen onder gevaccineerden zijn. Heb jij cijfers? Ik zou die graag willen zien. Maar kan daar nergens iets over vinden. Er wordt telkens geroepen dat vaccins niet beschermen tegen infectie. Maar waarop is dat gebaseerd? En dan niet ' ik zie in mij omgeving ' wantvdan kan je net zo goed concluderen dat corona kale bomen veroorzaakt. Fie Xie ik hier namelijk ook best veel dinsdag de besmettingen weer oplopen
Denk dat dat niet bekend is? In ziekenhuis is ook niet van iedereen de vaccinatie status bekend. Wel ook ern interessant gegeven idd.
Mijn grootste angst op dit moment is dat schoonpa opnieuw iets krijgt en moet worden opgenomen. En dat er dan geen plek is. (Zuid Limburg)
https://www.umcutrecht.nl/nieuws/meer-risico-ic-opname-ongevaccineerde-zwangeren Al eerder genoemd maar hoor steeds vaker verhalen over zwangere vrouwen op de IC, met name in UMC Utrecht.
Eehh nee, ik zeg dat wij dat doen, niet wat jij moet doen. En nee, niet volgens allerlei definities van een nauw contact, maar op basis van gezond verstand. Als ik een hele dag naast iemand heb gezeten en die over 2 dagen gaat testen dan blijven wij binnen tot die testuitslag. Meestal is dat een kwestie van s ochtends horen dat ie ging testen en s avonds de uitslag krijgen. Ik blijf dan niet thuis omdat het een regel is, maar omdat ik zelf heb ingeschat dat het best een risico kan zijn dat in die situatie ik ook besmet ben en dit in die situatie heb doorgegeven aan mijn gezin. Als ik dit denk ga ik niet alsnog overal heen.
Hier plaatselijk nog niet gehoord, niet in eigen kring en niet bij de vk, maar dit stukje vind mn man doodeng (en ik hou mn mening maar stil om m niet in de zenuwen te werken): "Overigens is het ook zo dat een partner die corona heeft vaak niet bij de bevalling mag zijn om de veiligheid van het zorgpersoneel niet in gevaar te brengen.” Ons ziekenhuis heeft vooralsnog wel een protocol waar hij er bij kan blijven, maar ook dat kan veranderen. Bij hem op school (MBO) valt de ene na de andere docent en student in een positieve test. Hij doet aan alle kanten keihard zn best om t te ontlopen maar klimaatbeheersing draait vrolijk verder, studenten zitten tig uur in t pand te wachten ivm lesuitval/tussenuren. Beetje "onnodige aanwezigheid" als t uurtje waar ze op wachten prima online kan bijv. Maar nu met bijna 39 weken zwanger heb ook ik zoiets van "laat die kleine asjeblieft nu maar komen, ik wil dit niet zonder hem doen gezien t vorige bevallingsdrama". Desnoods in een hazmat suit ofzo, dat boeit me niet. Mja t rommelt lekker, maar nu nog doorzetten. "Get ouuuuuuuuuuut!" Voor dames die nog in een vroeg stadium zitten, al of niet na een lange weg begaan te hebben lijkt t me helemaal zenuwslopend. Vooral als je al een uk in de rondte hebt lopen en je van die schoollocatie ook t ene na t andere bericht hoort. Je kan zo veel nog ontlopen door je eigen sociale leven op hold te zetten, voorzichtig zijn met je werk etc., maar als je kind niet lekker is zet je die ook niet tussen 4 muurtjes en een deur en zeg je "de groeten", die vang je toch op en als dan ineens "covid" valt dan kan ik me de zenuwen prima indenken. Al is dat, vanuit mijn visie, niet enkel beperkt tot de ongevaccineerde zwangeren aangezien als zwangere je immuunsysteem onderdrukt is, placenta bevat ook ACE2 en hoe goed of slecht je vaccinatie werkt met de delta moet je gezien de berichten ook maar afwachten. Guppy hier kan gewoon gehaald/ingeleid worden, die is af. Maar kindje van een vriendin kwam onverwachts <30 weken. niet corona gerelateerd, en moet toch echt flink knokken en joost mag weten hoe hij er later aan toe is (het is wel een kleine kanjer hoor, maar toch overleven is 1 aspect er hangt nog wel meer risico aan vast).
Jup, schoonpaps doet hier mee met een trial voor een andere cholesterol remmer. Loopt ook een beetje "meeeeh" je kan je vinger er niet op leggen maar er is wat. Vorig jaar meerdere bypasses gekregen na maanden uitstel, maar er is er 1 die ze ook wel wilden doen maar niet kónden doen (aderkwaliteit ongeschikt voor bypass). Hopelijk is t maar een moment opname...