https://www.zwollenu.nl/omt-spreekt-over-sluiten-scholen/ Dus gaan ze de scholen weer dicht gooien. Dat helpt wel ja. Er is nog geen enkel effect te zien van de maatregelen en we zijn 8 dagen verder. Als het komende dagen niet beter gaat met de besmettingen, komen er zeker wel strengere maatregelen. Schijnbaar is dat nodig om mensen thuis te houden, want uit zichzelf doen ze het niet.
Er zijn voor mijn gevoel ook heel weinig maatregelen. Ik was gister nog in het centrum van Utrecht en het is overal een drukte van jewelste. In de restaurants, in Hoog Catharijne. Je hebt totaal niet het idee dat we in een crisis zitten
Ja maar die regels zijn toch om de groep tussen de 60 en 80 juist te beschermen? Dus stoort het me zo mateloos dat die groep zich er net zo slecht aan houdt als de andere
Tja, er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. En die is ver te zoeken. Het is weer typisch de mazen in de wet zoeken en dan denken: als ik dit niet mag, ga ik dat wel doen, want dat mag wel. Dat dat niet verstandig is, schijnt niemand te bedenken.
Ja we doen allemaal mee. Als je niet kunt uitsluiten of je het virus bij je draagt en dat kan helaas bij (milde) klachten alleen met een PCR test, en je gaat toch mensen bezoeken zonder 1,5 m afstand en slechte ventilatie … dan loop je het risico mensen te besmetten. Veel mensen vanaf 50-60 jaar passen ook op de kleinkinderen in Nederland. En vraag me af als zij 50% van de tijd een snotneus hebben in deze tijd, je kan echt niet voor alles gaan testen, maar dat het vaker door de vingers wordt gezien. Tot een klasgenootje dat wel test positief test en dan hoor je ineens een cluster van besmettingen met een klas, de sportclub en opa’s en oma’s.
Ik vermoed dat veel mensen sowieso al bij het instellen van deze maatregelen dachten dat die niet echt veel gingen helpen. Dat was hier ook de reactie van heel veel mensen. Het gros zal strengere maatregelen verwachten en misschien daarom nu nog wel (een deel van) het maximale doen wat mag. Het is gewoon heel dubbel. Enerzijds weten we dat het allemaal strenger gaat worden als het aantal besmettingen en daarop volgende de ziekenhuisopnames niet afneemt. Anderzijds mag er nog gewoon heel veel. Dus geef mensen eens ongelijk met een winter met wrs een lockdown of in elk geval nog een stuk strengere maatregelen voor de boeg dat ze zich daar nu voor opladen.
Ik denk dat het ook nog te vroeg is maar het gedrag van de mensen is ook gewoon niet goed. Niemand houdt nog 1,5 meter en dat virus gaat ook niet meer weg. Kunnen ze de scholen dichtgooien maar jongeren blijven elkaar toch wel opzoeken al is het gros inmiddels aardig immuun. Hier op het VO gaat het goed al is er onder de leraren nu weer een uitbraak omdat ze het nodig vonden om een feestje met elkaar te vieren. Ook niet zo slim natuurlijk. Volgens mij haalt het allemaal weinig uit. Je zou haast gaan denken dat de vaccinatie de grootste virus verspreider is
Ik snap het ergens ook wel. Het haalt toch allemaal weinig uit want uiteindelijk zitten we toch weer thuis met zijn allen. Dus dan nog maar even leuke dingen doen. Zoiets als dweilen met de kraan open
Ik kom dan zelf echt nergens meer maar als ik mensen om mij heen hoor en zie zijn er van maatregelen inderdaad geen sprake. Nog steeds naar feestjes (ook naar België voor avond uit), sinterklaasfeesten via werk, gezellig met het hele gezin naar intratuin of gaan zwemmen. En inderdaad de stad is hier ook dagelijks afgedampt met mensen. Terrassen zitten vol, horeca mega druk. Men moet het allemaal zelf weten natuurlijk maar denk wel dat we op deze manier afstevenen op een nieuwe lockdown.
Eens, als ik alle afspraken zie van de 60+ers en de lunches/ etentjes. En hier wekelijks besmettingen op school, dus we doen nauwelijks iets. Ik zou ook wel willen opladen, zit er alleen niet in, omdat ik rekening hou met hun.
Weet je. Je kunt daar heel boos over zijn. Maar dat levert alleen maar frustratie bij jezelf op. Als ik naar mezelf kijk dan hou ik me aan de maatregelen. Werk tegen heug en meug thuis. Ben in die 1 3/4 jaar misschien 12 keer op kantoor geweest. Hou afstand. Draag een mondkapje. Etc etc. Maar ik heb het heel moeilijk. Krabbel nu net een beetje op. Dus vier wel verjaardagen maar dan binnen de regels zoals die gelden. Bezoek verspreid met Max 4 per dag. Ik ga niet mijn middelste zijn verjaardag ontzeggen terwijl we gewoon het toch zo kunnen vieren. Ook spreek ik af met vriendinnen maar wel met Max 4. Meestal is dat gewoon 1 op 1. Ga af en toe uiteten met vrienden en kennissen. Dat mag gewoon. En ik heb die dingen het hard nodig om psychisch niet door te draaien. Respect voor de mensen die wel heel streng voor zichzelf kunnen zijn nu. Ik kan het niet maar hou me wel aan de maatregelen hoe die nu gelden.
Ik kom echt zelden meer in de stad sinds Corona. Maar nu moesten we voor een cadeautje voor het lootje trekken van school. Eerst de action. Bómvol. Geprobeerd afstand te houden maar totaal onmogelijk. Nu was daar alles wat het kind op het lijstjes geschreven had uitverkocht dus moesten we de stad in. Nou... je kon over de koppen lopen, zo druk. Gauw de speelgoedwinkel in waar het gelukkig rustiger was en toen snel naar huis. Niet omdat ik bang hoor, maar ik wil gewoon niet bijdragen aan de drukte.
Dat zou kunnen. Maar het is gewoon lastig. Waar ligt de grens. Mag je wel een keer per week uiteten en wordt dat niet als teveel gezien maar bij twee keer wel? Je kunt heel lastig voor een ander bepalen wat die dan wel of niet nog zou mogen doen. Want het is wel binnen de regels.
Nee zeker niet @Syane . Ik heb het over de mensen die elk weekend verjaardagen afgaan, feestjes doen, de drukte opzoeken, niet thuiswerken als dat wel kan. Ik heb nl het idee dat dat de grootste groep is, de mensen die nergens naar kijken.
Dat deze maatregelen niet zouden gaan helpen zag je van tevoren al aan komen. Het voelt ook totaal niet als een milde lockdown. Blijkbaar heeft men het nodig om niets te kunnen pas dan luisteren we omdat we geen keuze meer hebben. Mijn gevoel zegt ook dat dit de laatste schoolweek van het jaar is