En zo zijn er ook genoeg kinderen met werkende moeders die zien dat vrouw zijn niet het aanrecht betekend, en je als vrouw zijnde ook zelf een persoon kunt zijn ipv de man dienen en het enige recht is het aanrecht.... In elk gezin en achter elk verhaal schuilt 2 kanten je kan niet zwart wit zeggen "2 werkende ouders is wat er mis gaat in de maatschappij" net zo min dat je kan zeggen dat " 1 ouder die thuis blijft het verkeerde voorbeeld geeft"
@Mamafiets Niet helemaal, het is genetische modificatie. (is ook niet iedereen blij mee, maar iets wat we ook veel zien bij de voedingssector (landbouw)) Gentherapie wordt soms wel ingezet voor bepaalde ziektes maar is net weer ff wat anders. Ik meen me te herinneren dat bijv. voor Duchennes een gentherapie beschikbaar was, maar mijn geheugen is niet heel best en ik was er ergens febr. in gedoken. Het nieuwe element is dat je eigenlijk enkel de bouwinstructie van t afweersysteem aanbiedt en niet bijv. een verzwakt virus. Normaliter/traditionele vaccins: 1) virus 2) afweer: hey een virus!!! 3) afweer: stuurt bouwopdracht uit 4) wapengeschut tegen virus wordt gebouwd 5) wapengeschut wordt ingezet tegen virus. Met de mrna stap je binnen op 4, mrna is namelijk op zichzelf al stap 3. Was ook een technische uitleg van, maar geen idee of ik die zo snel nog terug kan vinden. Moest wel apart gaan zoeken waarom t ene gentherapie heet en t ander genetische modificatie, dan de technische consteuctie en werking vaccin er naast leggen en dan weer nakijken waarom t GEEN gentherapie was. Zijn nou van die dingen dat als je weet dat dat soort dingen spelen onder behoorlijke groepen mensen in je bevolking dat je dat fatsoenlijk in kaart brengt (met iets meer toelichting en bronnen dan enkel "het is geen gentherapie!" roepen als overheid)
Ben jij al 70? Want dit is de leeftijd van mijn moeder. Zij kreeg, toen ik kind was, ongeveer dit te horen wanneer ze ging werken. Dat vond ik toen al belachelijk ouderwets.
We gaan toch niet serieus een thuisblijf- versus werkende ouder-discussie voeren in coronanieuws he...
Dank voor je uitleg. Technischer hoeft het voor mij niet te worden. Kost me toch teveel tijd en energie om te snappen (als dat al gast lukken)
Pompen of verzuipen. Niet persé omdat er onvoldoende bedden zijn maar door de enorme uitval van personeel. Bedden van IC en andere afdelingen sluiten omdat de zorg niet verzekerd kan worden. Ziekenhuizen kreunen weer onder toevloed aan patiënten: “Hier ligt dertiger al 80 dagen op intensieve. In die tijd konden we wel 40 openhartoperaties doen” | Coronavirus wat u moet weten | hln.be ZNA slaakt noodkreet: "De besmettingskraan moet dicht” | Coronavirus wat u moet weten | hln.be
We hebben wel een mega verwende generatie, daar ben ik het dan wel weer mee eens Terug on topic: dus de winkels gaan dicht om 17:00 uur en wat nog meer .. avondklok? Dan kan je beter zeggen: we laten het los.. stellen preventief landelijk code zwart in omdat de zorg anders omvalt en iedereen is nu op zichzelf aangewezen.
Hier beiden parttime, dochter leert op eigen benen te staan en te werken voor wat ze wil. Ze moet gewoon zelfredzaam zijn en blijven. (leert ook met gereedschap en een naaimachine overweg gaan, dr broertje idem) Doordat ik werk kan mn man parttime, ik gun hem ook meer dan enkel t weekend en een stukkie avond zn kind te zien. Zou als herintreder heel wat meer uren moeten werken om aan mn huidige parttime loon te komen.
Vraag me af hoe die dertiger de IC uit gaat komen...80 dagen...dat wordt een heeeeeeele lange weg vrees ik.
Ja zaf idd op nu.nl winkels dicht om 17:00...Beter dan maar weer t mandjes systeem en als de nood hoog is op afspraak ofzo. Dezelfde mensen in korter tijdsbestek in een winkel lijkt me nou niet een oplossing...
Als dit de maatregelen worden ben ik oprecht een beetje verbaasd. Begrijp me niet verkeerd: HOERA! de scholen blijven open. Maar verder…..dit zet toch geen zoden aan de dijk? Winkels tot 17.00 open, en dan? Ik ga normaalgesproken juist rond 19.00 naar winkels, want dan is het al super rustig. Zie dit niet persé bijdragen aan een fikse daling van de cijfers.
Nu zijn er 656 ic bedden bezet (België heeft 1900 ic bedden geloof ik). Maar het probleem is exact zoals in Nederland --> personeel.
Hier is personeel ook een probleem. We hebben 19.000 IC bedden dacht ik. Dat is wel een stuk meer per 100.000 inwoners dan NL, maar hoe dan ook niet genoeg. Opschalen willen ze/we best maar personeel is een probleem. Maar ook hier lijkt de overheid de zorg geen prioriteit te vinden. (Hoger salaris, betere werkomstandigheden, betere uren, enz)