Zo lang dingen openblijven zijn er mensen die ernaar toe gaan. Zo werkt dat nou eenmaal en ja dat doe ik zelf ook. Afgelopen vrijdag nog naar het theater geweest. Daarmee doe je volgens de regels niks verkeerd maar ik snap ook wel dat ik daar ook risico loop. Ben in de herfstvakantie naar CP geweest. Zwembad gewoon open, zelfs voor dagjesmensen, geen controle in het zwembad. Verstandig? Waarschijnlijk niet. Maar ik ga dan toch ook niet zeggen: nou ook al heb ik veel geld betaald het is me te druk ik ga wel in mijn huisje zitten. Zo werkt het toch ook niet. Ik hoop alleen wel dat als de scholen dichtgaan dat alles dichtgaat. Dus ook de horeca, de theaters en de zwembaden.
Advies thuiswerken, advies 1,5 meter, en 4 mensen op bezoek, horeca en essentiele winkels 20 uur dicht, niet essentiele winkels 18 uur dicht.
Horeca en winkels sluiten eerder, thuiswerken tenzij het niet anders kan, advies max 4 mensen thuis per dag (uitzondering feestdagen). Geen publiek bij sportwedstrijden.
Avondje uit is in Belgie ook geen fun meer. QR code mét mondmasker, tenzij er aan de ingang van de dansgelegenheid getest kan worden. Praktisch zo goed als niet te doen. Privéfeesten met meer dan 50 pers binnen is er niet eens mogelijkheid tot testen. Daar is het dus bv op een huwelijksfeest openingsdans met masker … Maar zelfs openlucht worden events geannuleerd. Gent laat niets meer toe tot na Nieuwjaar. Sintintrede, kerstmarkt,… alles cancelled.
Ja dat denk ik ook. Daarom dacht ik dat er misschien al iets bekend was over een wellicht eerdere datum Thanks!
Het was in Antwerpen, weet er het fijne niet van. Enige wat ik zag was dat er geen mondkapjes waren en het lekker druk was in de bar.
Ja, zou je denken? Zelfs in Oostenrijk, waar ze echt een beetje zijn doorgeslagen, blijven tijdens de harde lockdown de scholen wel open. Ze zouden eens kunnen beginnen met mondkapjes op de middelbare scholen en de afstand opnieuw terug (evt weer halve dagen op school).
O, dat geeft me wel wat hoop. Lijkt me sowieso dat er nog veel meer mogelijk is in te voeren, voordat de scholen dicht zouden gaan.
Thanx. Ik snap ergens wel wat je bedoeld maar door het nogal ongenuanceerd op te schrijven komt het wel over alsof je mensen zoals mij bedoeld. Snap je Fijn dat je het nog nuanceert. Maar ik volg je wel dat sommigen echt net doen alsof er niks aan de hand is. Gewoon elkaar knuffelen (en dan moet 1x omdat het nodig is vanwege een bepaalde situatie maar gewoon dit standaard weer doen), geen afstand houden waar het wel kan, elke dag naar de winkel gaan, met veel meer personen een feest houden. En zo. Maar die mensen houden zich dan ook niet aan de regels. Dat is weer anders dan mensen die binnen de regels de grenzen opzoeken. Die doen dan niets wat niet mag. Maar of het verstandig is is een tweede natuurlijk. Dat is zo sh*t met deze slappe regels nu. Ze noemen het een lichte lockdown maar dat is het echt niet.
Als ze die scholen iedere winter dichtgooien kunnen ze beter 2 weken van de zomervakantie afhalen en de kerstvakantie verlengen. Scheelt een hoop stress met thuisonderwijs.
Ja maar dat komt door alle nieuwsberichten over scholen nu. Zo ging het de vorige keer ook. Eerst is het niet nodig en dan ineens hoppa dicht. Vaak is het toch een voorbode. En dat Slob zegt er alles aan te doen zegt niet zoveel. Ik heb niet het idee dat hij er daadwerkelijk veel aan doet, meer door er iets over te zeggen hij doet voorkomen dat hij er niets aan kan doen als ze straks toch sluiten. Maar natuurlijk hoop ik dat ik er helemaal naast zit.
Het was te voorzien dat de huidige maatregelen niet veel gaan doen. Ik was ervoor geweest dat er meteen een echte lockdown was gekomen voor 2-3 weken, uitgezonderd onderwijs (en natuurlijk essentiële winkels open). Dan hadden we daarna hopelijk weer meer gekund, maar alles weer 100% open was ook dan niet realistisch geweest denk ik. Want dan ben je zo weer terug bij af. Maar nu zitten we dadelijk met alle feestdagen in het vooruitzicht weer in de ellende. Want dat er strengere maatregelen gaan komen, lijkt me duidelijk. Zo gaan we het niet redden.
Ik vind dat een goed idee. Hier zijn er nu 8 à 9 weken zomervakantie. Laat ze het maar eens anders verdelen. Ook zonder corona mogen ze dit bekijken.
Ja jullie hebben echt lang vakantie! Mijn moeder vangt dan altijd een kindje op dat in net over de grens in België op school zit. Die ouders krijgen dat anders niet rond
Word daar dan echt gesproken over het sluiten van de scholen? Of is dit een angst van sommigen , dat dit gaat gebeuren ? Bij ons werd de herfstvakantie vorig jaar verlengd en dat is nu gewoon verlopen zoals voorheen dus daar lijkt geen sprake van te zijn. De mondmasksrs zijn wel terug voor alle leerlingen vanaf 10 nu.
Ik kan het nauwelijks lezen. Misschien omdat ik op mn mobiel zit. Heb je hier een duidelijkere afbeelding van?