Coronanieuws deel 13

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 17 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Weet je wat ik het lastige vind, ik ben het namelijk voor een groot deel met je eens en geloof al heel lang niet meer in de betrouwbaarheid van de overheid en hoe deze crisis vorm heeft. Ik vraag me alleen meerdere malen al af maar wat moeten we er dan tegen doen?
    Ik krijg meer en meer het idee dat ze de maatschappij afbreken om hem vervolgens naar eigen ideeen weer op te bouwen

Loveloes, Nikki23, Roosje35 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.876
    18.665
    113
    Vrouw
    Haha verrassend weer...not.
    Een complete lockdown helpt dus ook niet en daarvoor was nagenoeg alles al met het CTB.... het werkt gewoon niet..
    Ohnee dan zal het wel weer liggen aan de mensen die kerst hebben gevierd ofzo.

Loveloes, dreames, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Maar jij gelooft nooit iets wat in de media staat. Mijn god, wat lijkt me dat toch vermoeiend, altijd overal iets achter zoeken.

Zara75, Minoesje, HappyRabbits en 13 anderen vinden dit leuk.
  4. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Vernielen en geweld vindt ik dan ook niet onder demonstreren vallen. En mondiger, dat de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft ect, dat vonden ze honderden jaren geleden al.

5. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik vind het trouwens opvallend dat mensen geweld goedkeuren omdat er gedemonstreerd wordt. Als elke demonstratie die verboden was of op het allerlaatste moment wordt geannuleerd, nooit door was gegaan hadden we nog steeds geen stemrecht voor de vrouw bijvoorbeeld. Dat je ongehoorzaam bent en vreedzaam je stem laat horen geeft mensen geen recht op geweld. Zowel van demonstranten als politie als ME. (Er zijn genoeg demonstraties doorgegaan voor andere doelen die wel door mochten gaan ondanks er geen vergunning was en er werd zelfs door politici aan meegedaan. )Ook spreekt dat geweld vanuit politie die onnodig is niet goed. Iemand die al aangehouden is of geboeid hoef je echt niet een hond op los te laten of te trappen. Dat je met geweld door je werk te maken krijgt betekent niet dat je die moet afreageren op iemand anders. Als agent moet je je niet door emoties laten leiden maar door de wetten en je opleiding. De rechter beslist over straf, niet de agent. En iemand natrappen en extra geweld gebruiken is straffen. In mijn ogen verdient die agent dan straf via de rechter of zelfs ontslag omdat je dan niet geschikt bent voor de baan.
    Ik begrijp ook niet het geweldig tegen agenten, brandweermannen en ambulancepersoneel. Waarom zou in hemelsnaam ambulancepersoneel uit gaan schelden omdat ze hun werk doen, of gaan filmen bij een reanimeren ect. Uiteraard zou dat ook niet moeten gebeuren. Dat zou net zo goed via de rechter!! Goed aangepakt moeten worden.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat betreft dat politiegeweld, denk ik dat de waarheid (zoals meestal) in het midden ligt. Een deel van de demonstranten gedroeg zich zeer agressief. De sfeer wordt dan al snel erg dreigend. Politie en ME zijn getraind om te de-escaleren. Maar op een gegeven moment is de-escalatie een gepasseerd station. En ik geloof dat ik dat vooral het agressieve deel van demonstranten aanreken: die willen namelijk niet tot rust gebracht worden. Er lopen daar echt mensen tussen die erop uit zijn om tot gewelddadigheden te komen. Deels omdat ze kicken op geweld. Maar ook om het te kunnen (laten) filmen en daarna met handig knip- en plakwerk op social media te zetten. Dus dat het de-escaleren niet meer lukt, is in mijn beleving vooral de schuld van dat deel van de demonstranten.

Wat niet wegneemt dat de politie en ME als ze ingrijpen, wel de proportionaliteit in de gaten moeten houden. Een deel doet dat. Maar een deel ook niet. k begrijp dat in zo'n situatie de adrenaline in grote hoeveelheden door je lijf stroomt. Die agenten en ME-ers hebben dan al een hoop moeten incasseren. Als mens kan ik dus deels wel begrijpen dat je flink uithaalt. Maar; je bent in functie en bent hiervoor getraind. Dus moet je toch zorgen dat je niet dat waas voor ogen krijgt. En ik heb ook wel beelden gezien zoals beschreven: iemand die al op de grond ligt en dan nog met drie man en een politiehond erop. Tja. dat lijkt me een gevalletje 'overkill'. Sla zo iemand in de boeien en voer hem af.

Dan de reactie: ze hadden er niks te zoeken. Het klopt dat die demonstratie verboden was. Toch vraag ik me af of dat een verstandige zet was. Het recht op demonstratie is niet absoluut, er zit een grens aan. Maar als je als overheid beleid maakt waarbij je de vrijheid van mensen al flink inperkt, is het misschien niet zo'n goed idee om één van de belangrijkste bewijzen dat wij in een democratie leven, in te perken.

Ik sta zelf niet achter die demonstraties, trouwens. Hoewel de overheid in mijn ogen soms de verkeerde beslissingen neemt, geloof ik niet in een vooropgezet plan om ons allemaal in armoede en ellende onder te dompelen. Ook maak ik me, ondanks het 4e kabinet Rutte, nog steeds geen zorgen dat Nederland een dictatuur wordt. En hoewel ik sommige maatregelen te slap en andere te heftig vind, begrijp ik best dat er nu eenmaal keuzes gemaakt moeten worden voor de volksgezondheid. Ik ben dus tégen het doel van die demonstraties. Maar dat neemt niet weg dat die mensen het recht hebben om te demonstreren. Daar moet op de achtergrond politie bij aanwezig zijn, omdat je weet dat er soms mensen zijn die de grenzen opzoeken. Maar laat het verder gewoon gebeuren. Geef mensen de kans hun onvrede te uiten.

Bovendien ben ik ook wel benieuwd wat er gebeurt als de politie niet op de voorgrond treedt. Laat ze maar eens flink afstand houden van zo'n demonstratie. Reguleert zo'n groep dan zichzelf? Blijft men op de afgesproken plek? Dan is het helemaal prima. Verlaten demonstranten de afgesproken plek om de confrontatie met de politie op te zoeken, dan weet je ook genoeg. En dan weet je ook precies wie de echte relschoppers zijn.

nijn37, Saartje33 en MyMiracle vinden dit leuk.
  7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dan moet je je kind niet ziekmelden maar zeggen:"de leerplicht is een wassen neus, ik ga naar de Efteling"

8. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Totaal niet.

Ik heb zelf journalistiek gestudeerd, weet aardig hoe het werkt.

Voelt juist veel rustiger om je eigen waarheid te vinden in plaats van te moeten volgen.

Nikki23, Roosje35 en Edr89 vinden dit leuk.
  9. Miirte

Miirte Lid

14 dec 2019
    37
    18
    8
    Vrouw
    Vreselijk volk die agenten. Vast vroeger gepest of thuis niks te zeggen en dan maar onschuldige burgers verrot slaan.

Lientje13 vindt dit leuk.
  10. Miirte

Miirte Lid

14 dec 2019
    37
    18
    8
    Vrouw
    Zeer voorspelbaar inderdaad. Straks nog 2G om uit de lockdown te komen.

Nikki23 en SAARC vinden dit leuk.
  11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Onschuldige burgers.... ;)

Zara75, Sherbet, Athina en 10 anderen vinden dit leuk.
  12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Heb jij alleen internet eind december en begin januari? Want voor de rest kom je nooit trollen

amdaa, Suzy85, Miirte en 10 anderen vinden dit leuk.
  13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    SAARC, Lafayette, Kleintjuh85 en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Totdat je 1x netjes aan school toestemming vraagt voor 1!! Dagje vrij ivm.weekend weg.
    In al die jaren zijn m'n kinderen nooit ongeoorloofd thuis gebleven en de keren dat ze beide ziek thuis geweest zijn zijn samen op 1 hand te tellen.
    Maar nee, het mocht niet vanwege de leerplicht. :|

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Wondertje2020, Trirani en bosi333 vinden dit leuk.
  16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Fijn! De cijfers uit Denemarken en het VK lijken dat ik op te wijzen, en die uit zuid Afrika ondanks dat die populatie qua opbouw en het zorgstelsel niet vergelijkbaar is. Hopen dat het zo blijft!

Maar wel met een R van bijna 7 zoals in Curacao heb je dan wel hoe absolute aantallen, zelfs als het percentage lager is. Kijken wat het gaat worden

nizzie86 vindt dit leuk.
  17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.500
    13.977
    113
    Vrouw
    Mag hopen dat jij niet bij de politie werkt?! Want als je er als agent zijnde al zo in gaat, dan begrijp ik het geweld van de politie van afgelopen zondag. Je klinkt nog gefrustreerder dan die demonstranten. :eek::roflmao:

Overigens zei ik dat er waarschijnlijk miscommunicatie was tussen de politie en de ME. Dat woord geeft dus al aan dat ik het helemaal niet zeker weet.

Wat betreft de rest van de dingen doordeweeks, die doe ik ook voor mijn werk. Behalve dan mensen van het spoor afrapen, ik probeer de mensen daar juist van te voren van af te houden.
    Maar gelukkig slaan mijn stoppen niet snel door en als deze door zouden dreigen te slaan dan zou ik mijzelf per direct ziek melden en psychologische hulp zoeken.

Overigens heb ik zelf nog nooit gedemonstreerd, zou het wel willen om mijn stem te laten horen omdat ik het niet eens ben met het beleid.
    Maar het geweld, van zowel politie/ ME als demonstranten (alhoewel ik mij afvraag of dat niet stiekem groepen relschoppers zijn die zich demonstranten noemen), houdt mij tot nu toe tegen.
    Ik wil namelijk niet met geweld geassocieerd worden en er zeker niet in terecht komen.

SAARC, MyMiracle, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Denk dat het hele artikel nogal een vertekend beeld geeft. Winkeliers zijn niet ineens voor maar willen (en moeten) weer open want ja rekeningen moeten betaald worden. Het is echt niet zo dat ze ineens kiezen voor CTB in plaats van gewoon open mogen.

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja dat klopt helemaal. Ik bedoel het dus ook niet naar de winkeliers zelf toe maar naar het kabinet.

SAARC en dreames vinden dit leuk.
  20. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dit is wel wat kort door de bocht. Je hoeft niet alle agenten over 1 kam te scheren. Ik heb overigens vroeger niet echt goede ervaringen gehad met wat agenten toen ik echt hulp nodig had. Maar ook al heb ik die ervaring gehad, ga ik niet elke agent over 1 kam scheren. Dat zou wat zijn overigens met 2 agenten/me'ers in de familie. Deze 2 zijn trouwens nooit gepest vroeger en zijn toevallig ook nog vriend en vriendin dus die hebben of beide niks te zeggen of juist beide wel iets te zeggen thuis.

En ik ontken zeker niet dat er agenten tussen zitten die juist wel misbruik maken van hun gezag in dit soort situaties

Syane en Philou vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina