Coronanieuws deel 13

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 17 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Dat en daarnaast moet je dat willen? Jonge kinderen de hele dag achter een scherm?
    Mijn dochter van 9 wordt gek denk ik....

Zxcvb en Loveloes vinden dit leuk.
  2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.711
    18.806
    113
    Vrouw
    #2622 Neuzeke, 6 jan 2022
    Laatst bewerkt: 6 jan 2022
    Ook voor die mensen kan je naar oplossingen zoeken.
    Ik vind het toch wel wat dat na bijna 2 jaar in covid tijd men nog spreekt alsof het juist begonnen is allemaal.
    Doe als leerkracht navraag bij de ouders, kijk wat mogelijk is en zoek oplossing denk ik dan.

Tijdens de kerstvakantie nog moeten beginnen met oplossingen zoeken zal idd wat te laat zijn en druk met zich meegeven.

Zara75, Syane, Bloempjelief en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.887
    113
    Vrouw
    Bij alle kinderen de hele dag online les is die kans vrij groot.
    Was hier geen probleem. Apparaten genoeg in huis. o_O
    Bij gezinnen waar dit wel een probleem was kon wat geregeld worden. (Neem ik aan, heb niks meegekregen vier kinderen die om die reden afwezig waren)

Hele dag online betekende Bij ons niet perse hele dag naar scherm kijken. Les was afwisselend genoeg met uitleg door juf, zelfstandig werken in werkboekjes, beweegoefeningetjes tussendoor, voorlezen door juf waarbij ze o dertussen mogen tekenen.

Bij oudste had ik er geen omkijken aan.
    Bij jongste moest ik er echt bij blijven. Regelmatig traantjes omdat hij net het tempo niet bij kan houden of ergens vastliep (en dan niet meer verder kunnen want het vorige was nog niet af) kleine dingen die op school snel opgemerkt en opgelost worden, maar via een scherm niet.

Zxcvb vindt dit leuk.
  4. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik heb hier serieus problemen mee, de realiteit achterhaalt in dit geval de preventieve maatregel.. de Omikron variant is niet meer tegen te houden..

SAARC, Jackie87, Loveloes en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.425
    113
    Dat was hier de tweede sluiting wel de bedoeling, zelfs met pauzes moesten ze achter de computer blijven. Ging mij echt veel te ver, sowieso wil ik ze niet zo lang naar een scherm laten kijken, en ik denk dat bv samen met je gezin lunchen vele malen beter is dan achter de computer. Plus ik wilde ze ook even naar buiten hebben, daar werd in het thuiswerkrooster van school totaaaal geen rekening mee gehouden. Toen de juf vervolgens boos werd op mijn dochter (in groep 3 toen, 6 jaar) omdat ze niet continu online bereikbaar was, heb ik duidelijk gemaakt dat we dit niet meer zo gingen doen - dochter was helemaal in de war door de uitbrander van de juf, echt belachelijk. Daarna gingen de scholen weer open en het rooster voor deze thuiswerkperiode (die dus niet doorgaat, maar wel al uitgestippeld was), was veeeel beter. Groepen zouden afwisselend online zijn, helemaal uitgeplozen zodat broertjes/zusjes uit verschillende groepen nooit tegelijk online moesten zijn en dus 1 device zouden kunnen delen. Online 2 contactmomenten per dag en de mogelijkheid tot een derde contact met bv een kleiner groepje. Ipv de hele dag online moeten zijn. Veel beter!

SAARC, Zxcvb en ikkie97 vinden dit leuk.
  6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Een beetje Inferno van Dan Brown :).

Ik probeer alleen de logica van het inzetten ervan te begrijpen.
    We dunnen de populatie in rijke landen met 80-90% uit, ingezet door een gezamenlijke samenwerking van al die landen + China en Rusland.
    Dan blijven we als wereldleiders (of WEF) over met alle mensen die niet achter ons staan + de helft van de wereldbevolking in de armste landen over?

En dan stoppen we miljarden in de ontwikkeling en verspreiding van een nieuw medicijn daarvoor incl complete mediaheisa in plaats dat schadelijk stofje zonder mediaaandacht te verstoppen in bestaande medicijnen die al wereldwijd door vrijwel iedereen worden gebruikt? Paracetamol of zo.
    Was veel effectiever en goedkoper geweest.

Zara75, juf1987 en nijn37 vinden dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.320
    17.220
    113
    Ik zou dat echt vreselijk vinden. Moet je alsnog vroeg opstaan, kinderen heel de tijd achter scherm... Voor ons werkt gewoon een planning voor op eigen tijd werken beter.

Zxcvb vindt dit leuk.
  8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.660
    113
    Vrouw
    Dat is natuurlijk ook verschillend per kind. Het ene kind zal het langer vol houden/leuker vinden dan het andere. Hier logde mijn zoon van 6,5 om 8.30 in. Luisterde mee naar de opening en zong mee. Daarna aan het werk. Ik heb hem niet hoeven te helpen. De juf vroeg vaak of het lukte. Hij was online tot einde morgen. Als ze smiddags gym hadden was er geen teams en soms mocht hij smiddags nog een half uurtje inloggen maar hoefde niet. Op dat moment was zn andere leerkracht net wat opgeknapt dus die deed haar dagen geen teams erbij, hij had het dus ongeveer 3x.

Syane en Zxcvb vinden dit leuk.
  9. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    [QUOTE="Mamafiets, post: 24012975, member: 114924"]Bij alle kinderen de hele dag online les is die kans vrij groot.
    Was hier geen probleem. Apparaten genoeg in huis. o_O
    Bij gezinnen waar dit wel een probleem was kon wat geregeld worden. (Neem ik aan, heb niks meegekregen vier kinderen die om die reden afwezig waren)

Hele dag online betekende Bij ons niet perse hele dag naar scherm kijken. Les was afwisselend genoeg met uitleg door juf, zelfstandig werken in werkboekjes, beweegoefeningetjes tussendoor, voorlezen door juf waarbij ze o dertussen mogen tekenen.

Bij oudste had ik er geen omkijken aan.
    Bij jongste moest ik er echt bij blijven. Regelmatig traantjes omdat hij net het tempo niet bij kan houden of ergens vastliep (en dan niet meer verder kunnen want het vorige was nog niet af) kleine dingen die op school snel opgemerkt en opgelost worden, maar via een scherm niet.[/QUOTE]

Maar de discussie ging daar niet over. Het ging over situaties straks als de scholen open zijn en er vanwege quarantaine enkele kinderen thuis moeten blijven en dat die dan de les mee zouden kunnen volgen. Het lijkt me dat dat qua computers wel te regelen moet zijn.

Syane, MyMiracle, Mamafiets en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.320
    17.220
    113
    Ik was al aan het bedenken hoe ik er 3 of 4 tegelijk achter schermen kan hebben, hoe ze elkaar niet storen, wel hun werk doen ipv spelletjes. En hoeveel internet dat kost (aan boord is het mobiel internet, in buitenland niet onbeperkt. Even los van de kwaliteit op verschillende plaatsen):oops:

Zxcvb vindt dit leuk.
  11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.660
    113
    Vrouw
    Bij 3 moet de hele klas in quarantaine. Ik ga er even vanuit dat de klassen niet allemaal helemaal thuis zitten, dus ja, dan heb ij het over 1 a 2 kinderen ongeveer per klas. Soms iets meer ivm gezinsquarantaine. Ik heb het ook helemaal niet over de situatie dat er hele klassen thuis zitten, maar juist over de situatie dat er enkele leerlingen thuiszitten. En ik ben dan zeker voorstander dat die leerlingen de hele dag de mogelijkheid hebben om mee te doen. En niet 4 inlogmomenten ofzo en alleen aan de gang.

Syane vindt dit leuk.
  12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.660
    113
    Vrouw
    Nogmaals, ik heb het niet over een sluiting van school. Maar over de enkele leerlingen die vanaf volgende week in quarantaine moeten en dus een aantal dagen/weken thuis zitten.

13. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    of jij onderschat het. Het is echt (nog) niet gebruikelijk dat elk kind een chromebook kan lenen van school. En daarnaast is het bij scholensluiting niet de bedoeling dat die dingen heen en weer worden gesleept naar de scholen.

SAARC, nizzie86, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.515
    8.660
    113
    Vrouw
    Ik heb het helemaal niet over een scholensluiting! Dat is echt een heel ander verhaal en nu niet aan de orde toch? Ik heb het gewoon over de komende weken/maanden.

Syane en Neuzeke vinden dit leuk.
  15. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Of jij leest niet goed :D Er is nu toch echt al een paar keer gezegd dat het niet om de scholensluitingen gaat.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind dat jouw reacties vreemd. Maar waarschijnlijk komt dat doordat je niet hebt gelezen waar ik op reageerde, namelijk dat iemand aangaf dat kinderen de hele lesdag online moesten zijn. En ik gaf aan dat dat niet zou kunnen bij ons. Vervolgens vraag jij "Hoe groot is de kans dat elk kind op hetzelfde moment online moet zijn?" Ik zal het even voor je uitrekenen: als ieder kind heel de lesdag online moet zijn, is die kans precies 100%

Fijne dag nog.

SAARC, Sherbet, Zxcvb en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik was in veronderstelling dat dit tijdens de vorige lockdown heel eind opgelost was?
    Maar misschien kijk ik te beperkt binnen onze regio. Hier zijn door alle basisscholen chromebooks uitgeleend aan alle kinderen. Op de VO hebben sowieso alle kinderen een chromebook en nemen deze altijd mee naar school en weer naar huis.

Daarnaast konden gezinnen in moeilijkheden via de gemeente voor heel weinig geld een laptop kopen, of lenen voor €20. Dat was dacht ik in heel veel gemeentes opgezet.

Syane vindt dit leuk.
  18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.320
    17.220
    113
    Zo raar is dat niet lijkt me. Hier heeft school ook niet genoeg voor iedereen, volgens mij voor 2 klassen. En wel veel grote gezinnen waardoor er per gezin meerdere schermen uitgedeeld moeten worden

19. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    De opnames van 0-5 jarigen zijn in Engeland extreem verhoogd (Dit zien we ook in Frk. en verviervoudigd in de US).

IMG_20220106_124745.jpg

20. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Maar dan heb ik je ook niet goed begrepen. Het ging toch om situaties waarbij enkele kinderen thuis zitten en dat die dan de hele dag online de les mee kunnen volgen? De rest van de kinderen zitten dan toch gewoon in de klas, dus dan gaat het toch maar om enkele computers.

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina