Natuurlijk niet, maar waarom werden er geen lokale lockdowns gedaan dan? Ze wisten namelijk dat dit ging gebeuren.
Ik werk in de thuiszorg en we hebben behoorlijk wat besmettingen gehad de laatste 4 maanden. Daarvan zijn maar 2 mensen overleden.
April vorig jaar zaten de Belgen massaal op de Nederlandse terrassen omdat ze zelf nog in lockdown zaten. Kranten stonden er bol van .
Ik denk dat het zonder lockdown echt een rampzalig beeld had opgeleverd qua aantal besmettingen. De ziekenhuizen kunnen het gewoon niet aan ook al komt 0,01% nog maar in het ziekenhuis met deze variant. Ik denk nog een maandje doorbikkelen en dus lock down dan zijn we over de piek heen en kunnen we weer open..
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/hugo-de-jonge-hield-opnieuw-belangrijke-documenten-achter/ar-AASwSLJ?ocid=st Ik vind dit toch wel heel kwalijk hoor! Wat is er nog meer allemaal achter gehouden. Trouwens die ziekenhuizen liggen op het moment helemaal niet meer ramvol, mijn man is pas voor letterlijk 1 patiënt een dienst gaan draaien. Qua inhaalzorg wordt vanuit landelijk oogpunt heel moeilijk gedaan. Bij hem in het ziekenhuis hebben ze nu via een hele ingewikkelde constructie extra ok's geopend en zo "illegaal" inhaalzorg regelen.
Jij hebt geen hypotheek te betalen? Zou dit niet te hard roepen tegen horeca ondernemers, kappers enz enz… mij raakt het niet maar ff doorbikkelen, dat stadium zijn zij al ruimschoots voorbij….
Maar toen waren de winkels daar niet helemaal dicht toch? Ik ben de tijdslijn wel een beetje kwijt inmiddels… Buiten dat, vind ik het nog steeds schrijnend, zeker omdat ze toch wel door laten schemeren on er gewoon nog wat weken aan vast te plakken. Én omdat ze het 2x net voor kerst hebben gedaan.
Niet-essentiële winkels op afspraak Niet-essentiële winkels mogen enkel klanten ontvangen op afspraak, waarbij het maximaal aantal klanten dat tegelijk binnen mag, afhangt van de grootte van de winkel en met een absoluut maximum van 50 personen. Twee personen uit hetzelfde gezin mogen samen de winkel binnen. Leveringen aan huis en ‘click-and-collect’ blijven mogelijk op voorwaarde dat er geen fysiek contact is en de winkelruimte niet betreden wordt. Essentiële winkels (onder meer voedingswinkels, apothekers, maar ook winkels voor hygiëne-producten, kledingstoffen, bloemen en planten, telecomwinkels en kranten- en boekenwinkels) mogen klanten blijven ontvangen zonder afspraak. 3. Sluiting niet-medische contactberoepen De niet-medische contactberoepen moeten sluiten. Dit betreft onder meer: de schoonheidssalons; de niet-medische pedicurezaken; de nagelsalons; de massagesalons; de kapperszaken en barbiers; de tatoeage- en piercingsalons.
Aan de ene kant begrijp ik het wel. Maar aan de andere kant, als iedereen maar zijn eigen regels gaat hanteren, komen we helemaal nergens.
Mijn zoon is zo'n 'aso' die met zijn vrienden naar België gaat. Het gaat hem niet om dingen te kopen. En een wandeling maken met een plaatselijke kop koffie is ook beslist niks voor hem. Hij wil gewoon leuke dingen doen in zijn vakantie. Hij is bijv gaan skiën in België. Hier in NL zijn de banen dicht? Dan maar naar de zuiderburen. Een keer naar de bios? Dan doen we dat wel in België. En ach, dit hele gebeuren was er precies andersom in de periodes dat er veel gesloten was in België en Duitsland.
Lekker dan, in Australië mogen ongevaccineerden hun huis niet meer verlaten om te gaan werken of om de benen te strekken. "Unlike previous lockdown rules, unvaccinated people will not be able to leave home to go to work or for exercise, Mr Gunner said." Bron: https://www.abc.net.au/news/2022-01-06/nt-covid-numbers-michael-gunner/100741026
https://www.bmj.com/content/376/bmj.o27 Nieuw onderzoek onder meer dan 45000 vrouwen. Vaccinatie tijdens de zwangerschap is veilig, leidt niet tot meer vroeggeboorten of te lage geboortegewichten.
Dat is uitgebreid in de media geweest. Steeds weer. En telkens gaat het over en weer zo. Dat is echt geen nieuws meer eigenlijk.
Ik zeg niet dat hij Aso is, ik snap dat heel goed hoor, zeker voor die generatie. Maar je zegt ook dat het bij hem vooral om het vermaak gaat en niet zo zeer over shoppen. Bloempjelief zegt dat het schrijnend is voor de ondernemers omdat die omzet mislopen en dat dat aan de overheid ligt. Daar reageerde ik op, niet op het feit dat jeugd het vertier elders zoekt.