Ja hier valt het inderdaad nog erg mee. Maar Facebook, Twitter, Instagram en zelfs Vivaforum is soms echt niet te doen. Op Twitter in het extreme zelfs. Daar kijk ik al weken niet meer.
Om 2G door te drukken eind januari. Wat dan voelt als een versoepeling in plaats van de verzwaring van de maatregelen die het werkelijk is.
De booster werkt maar 2 a 3 maanden? En daarna voor de zekerheid voor de zomerperiode nog maar een booster erin? Huhh Stel je voor dat je in de zomer ziek wordt.. Dan booster numero 6 voor het najaar? Ze hebben zelf ook niet zulke hoge verwachtingen van het vaccin geloof ik.
Ik houd mijn hoop op het gezegde "van uitstel komt afstel" Maar dit zou in theorie nog wel kunnen. Aan de andere kant... wat moet je met 2g met een ongevaarlijk virus?
Voortschrijdend inzicht? Volgens mij doet Zweden dit al een tijdje zo. Wie wil vaccineren wordt gevaccineerd. Wie niet... ook prima. ( dat is je eigen risico) Daarnaast netjes aan de maatregelen houden zoals afstand en mondkapjes en logisch nadenken. Ik denk dat je daar verder mee komt dan perse vaccineren doorduwen. maar...dan moeten mensen zich wel aan maatregelen houden wanneer dat wordt gevraagd. Dat gebeurt in Nederland dus niet. Die zijn dwars in alles. ( super irritant want het kan heus wel zonder 2G en verplichte vaccinatie)
natuurlijk! De deltakron Er is mogelijk een nieuwe variant van het coronavirus gevonden op Cyprus, meldt een plaatselijke onderzoeker aan Bloomberg. Het zou gaan om een variant die bepaalde eigenschappen van delta en omikron combineert. ,,Er zijn op dit moment co-infecties van omikron en delta, en we vonden deze variant die een combinatie is van beide", legt ontdekker Leondios Kostrikis, professor biologische wetenschappen aan de universiteit van Cyprus, uit. Tot nu toe zouden er 25 gevallen van de "deltakron"-variant gevonden zijn, aldus Kostrikis. ,,We zullen in de toekomst zien of deze variant meer ziekmakend of besmettelijk is", klinkt het. Hij voegt er wel aan toe dat hij zelf de kans groot acht dat deze variant ook weer gedomineerd zal worden door omikron.
Ik ga het dan druk krijgen met al mijn prikafspraken. Heb nog geeneens een afspraak voor mijn booster. Mijn tweede prik loopt medio maart af dus ga sws pas ergens in februari prikken
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er in Nederland persé meer mensen zijn die lak hebben aan de regels dan in andere landen.