Mag je vinden. Dat toegevoegde waarde is nog te bezien. Kun je laten zien dat daar een onderzoek naar is geweest? Het heeft zelfs een dubbele toegevoegde waarde. Heb je weleens naar de waarden van smog gekeken op een mistige dag?
Ik voel me juist prima. Niet bevangen door angst en maatregelen. Deze hele corona periode zorgt er bij mij juist voor dat ik steeds beter weet hoe ik wil leven. Kiezen voor wat echt belangrijk is, oude patronen de deur uit kunnen gooien. Ik voel me gelukkiger dan voor deze crisis.
Zou Omikron net als vogelgriep via de lucht kunnen verspreiden als het veel besmettelijker is? In Spanje is de mondkapjesplicht buiten ook ingevoerd, ze hebben daar geen QR code. Ik droeg altijd al FFP2 en zelfs FFP3, heb nooit iets anders gedragen. Het blijft spannend allemaal en van die mutaties kijk ik niet raar op.. dit blijft gewoon zo doorgaan zolang besmettingen toenemen.
Ik denk dat ze er later nog gaan achter komen waar dit precies door komt (of niet). We weten nu nog zoveel niet. Waarom krijgt de een het wel en de ander het niet? En waarom heeft het op de een heel veel impact en de ander niet? van de her-besmettingen waar ik over hoor valt daar niet echt een pijl op te trekken, voor zover ik dat kan beoordelen (zijn ook niet allemaal mensen die ik ken, maar dan weer vrienden van vrienden ofzo die het een 2e keer krijgen, altijd wel met veel tijd er tussen).
Filmpje niet bekeken want een discutabele site En wat wijsheid is: Niet alles geloven en zeker niet van dit soort sites waar een hoop shit op staat. Ga eens googlen op algoritme. Paar x nepnieuws aanklikken en je krijgt alleen nog maar nepnieuws in die categorie zien. Zo vaak dat je erin gaat geloven en het als waarheid gaat zien
Gelukkig. Dat heb ik ook maar met maatregelen. Ik vind het jammer dat je niet meer aan andere mensen denkt en alleen aan jezelf. Maar dat is ook een keuze.
Trieste reactie. Als je me wilt veroordelen dan zou je eerst kunnen vragen hoe ik leef. Hoe ik erin sta. Fijne dag verder.
dankje voor je reactie. Heb vandaag een slechte dag ( herstellen ptss en depressie.vandaag gaat het wat minder) en ik kreeg dit filmpje doorgestuurd vervolgens een half uur lang een vloedgolf over mij heen waarom de vaccinaties zo slecht zijn… ik ben soms gewoon een beetje op. Ik ben gevaccineerd maar wordt steeds voor een of andere idioot uitgemaakt. In mijn situatie komt dat soms hard aan … achja sorry ik ben echt aan het ratelen
Mag je ook vinden. Ik geef mijn mening net als jij. Jij stelt ook erg duidelijk steeds wat je vindt. Uiteindelijk doe ik alleen maar hetzelfde. Ik zeg niet dat je zo bent ik geef aan dat ik dat vind. Ook fijne dag.
Is het ook. Sowieso is deze periode vrij bizar. Wie had ooit kunnen bedenken dat we in 2022 in de rij moeten staan voor vaccinatie nr. 3 en nergens naar binnen mogen zonder qr-code. En zelfs kids van 13 zonder code de voetbalkantine niet in mogen. Of helemaal niet kunnen sporten door de zoveelste lockdown. We zijn een van de rijkste landen ter wereld met 17.5 miljoen inwoners maar 400 IC-opnames kunnen we niet aan? Nu dit nieuwe mondkapjes plan weer. Bovenop de QR-plicht en straks wellicht nog 2G... gaan we dit allemaal nog accepteren?
https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/zijn-mondmaskers-de-buitenlucht-zinvol Bekijk ook het werk en analyses van Linsey Marr en Jose-Luis Jimenez.
Ik hoop juist op meer mondkapjesplicht, meer afstand en dat de 2G dan verdwijnt. Alleen QR code bij grote evenementen waar geen 1,5 meter afstand gewaarborgd kan blijven. Zoals @Liekje81 al terecht schreef is het nog te vroeg om conclusies te trekken betreft de ziekenhuis opnames aangaande de Omikron variant. Deze is pas net dominant sinds korte tijd. Dus de komende maand gaat uitwijzen wat er gaat gebeuren. Ik denk heel veel besmettingen. Klote covid19, hoop dat we allemaal langdurig antistoffen krijgen tegen dit rotvirus en zo de schade beperkt blijft.
Klopt, als deze nieuwe mondkapjes maatregel betekent dat de QR-plicht vervalt ben ik helemaal voor! Het probleem zit ‘m in de opstapeling van iedere keer weer veranderende maatregels die met name voor het welzijn van de jongere leeftijdsgroepen schadelijk is (zeg ik als pubermama)....
Afstand werkt beter dan een mondkapje, dus als ze daar nou eens op zouden gaan handhaven? Maar schijnbaar is dat onbegonnen werk, net als het handhaven van zo'n medisch mondkapje. Dus tja, wat gaan ze dan doen? Alles maar 'verplichten' in de hoop dat de meeste mensen hier intrappen en het dus wél gaan doen.
En waarom dan kiezen voor een mondkapjes plicht en niet voor een afstandsplicht? Dat laatste werkt namelijk beter en is dus een veiligere maatregel.
Afstand van 1,5 m is toch ook verplicht? Of is dat slechts een advies? Ik vraag me steeds meer af waarom ik die booster heb laten zetten. Mag alsnog na nauw contact in quarantaine (in ons gezin zou het in het slechtste geval voor de laatste besmette persoon 50 dagen quarantaine/isolatie kunnen betekenen) moet overal straks de hele dag een mondkapje dragen, inclusief buiten en dat terwijl je die hele omikron toch niet buiten de deur houdt. Ik word helemaal gestoord van die adhoc veranderingen, geef nou eens aan hoe je op de lange termijn wilt gaan leven met Corona. Het gaat niet meer weg, al zetten we elke maand een booster. Zie het vandaag echt even somber in.
klopt hoor, maar dit wordt niet gehandhaafd. Ze kunnen mi beter die afstand gaan handhaven dan weer een idiote nieuwe maatregel inzetten, die ze toch ook niet kunnen handhaven. Het is het dus allemaal net niet.
Ja uiteindelijk werkt afstand nog beter. Maar en een mondkapje en afstand misschien nog beter? Dit in elk geval liever dan 2 of 3 g. Lijkt mij gewoon het meest makkelijk en het meest te doen voor iedereen.
Mondkapjes buiten zie ik echt niet zitten. Dat is met een bril geen doen, die is dan constant beslagen.
Een manier van handhaven van de afstandregel https://www.latimes.com/world-nation/story/2020-05-13/coronavirus-singapores-robot-dog-enforces-social-distancing