Coronanieuws deel 13

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 17 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    Maar nu wordt het probleem verschoven van vaccin weigeraars naar booster weigeraars. Want ook al heb je jezelf laten vaccineren, ben je alsnog de sjaak wanneer je geen booster wilt. Terwijl al duidelijk is dat het wel meevalt met de ziekenhuis opnames.. ik begrijp gewoon niet dat ze blijven vasthouden aan het CTB. Kwetsbaren boosteren, en degenen die graag willen.. Maar het afdwingen dmv het CTB lijkt mij helemaal niet nodig.

Biny, lindajl, Ally2020 en 16 anderen vinden dit leuk.
  2. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee of het nodig is, ik neem aan dat ze inschatten van wel. In Engeland zag je bij de zkh opnames ook duidelijk verbetering toen er vaart gemaakt werd met boosteren.

3. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Helemaal eens dat er zwart, wit en grijs bestaan. Maar in dit geval niet. Zelfs de overheid wil van de stoffen mondkapjes af omdat ze niet werken :roflmao:
    Laat staan bij onjuist gebruik. ;)

4. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Je weet helemaal niet hoever we dan van huis waren geweest. Misschien waren ver weg, misschien dichterbij.
    Daarbij kunnen we ook niet uitgaan van de RIVM modellen, want die zitten er over het algemeen nogal eens flink naast. Er liggen nu ook niet bepaald 5000 man op de ic door omicron, bijvoorbeeld.
    "Wees blij" dat er zoveel zijn gevaccineerd.. nee daar ben ik niet blij om. Ik geloof absoluut dat o.a. de oversterfte komt door het vele vaccineren.

Biny, Ally2020, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Geloof jij dan niet dat het grootste gedeelte op de IC ongevaccineerd is? Want ik wel en daaruit kan ik heel simpel afleiden dat het een ramp geweest zou zijn als we allemaal ongevaccineerd waren.

Zara75, cosdy, lindajl en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik vind dat dus heel lastig om te zien. Dat mensen een vaccin of booster nemen om massaal op vakantie te gaan. Veel gevaccineerden die ik ken houden zich helemaal niet aan regels btw. Idd als quarantaine

Nikki23 vindt dit leuk.
  7. juliette77

juliette77 Niet meer actief

“Boosterweigeraars” zijn de nieuwe “Ongevaccineerden”.

Ik vind het een vreemde gewaarwording dat ik nu, met mijn 2 prikken ipv 3, opeens behoor tot de groep weigeraars.

Het moet niet gekker worden!!!

Inge1984, SAARC, Narcisje en 10 anderen vinden dit leuk.
  8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Omdat de dreiging er is dat je anders verbannen wordt van bepaalde plekken.

En vanwege 'omkopen' doordat je na je booster naar buiten mag waarbij je mogelijk andere besmet. Terwijl mensen zonder booster binnen moeten blijven omdat zij anders mogelijk iemand besmetten.

Biny, SAARC, Mapje en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    Dat kun je nooit weten. De najaarsgolf van 2020 gaf ook niet zo'n hoge piek in de ziekenhuizen als tijdens de 1e golf. Toen waren er nog geen vaccins. Je kunt gewoon niet zeggen dat het een ramp scenario zou zijn geweest als bijv. niemand zou zijn gevaccineerd of wanneer het een vrije keuze zou zijn geweest...

Biny, Ally2020, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Jij doelt op het CTB icm 2G dan? Want we hadden het over het niet verplicht in quarantaine moeten als je booster hebt gehad.

Begrijp nu waarom mensen het Q noemen. Wat een woord om telkens te moeten typen.

11. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja, dat kun je dus wel. Je kunt heel simpel uitrekenen hoeveel mensen van welke leeftijdsgroep besmet zijn geraakt, hoeveel daarvan op de IC en dan omrekenen naar hoe het zou zijn geweest zonder vaccins. Klopt niet 1 op 1 maar het geeft een goede indicatie.

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Klopt. In mijn ogen nemen veel mensen de booster om naar het buitenland te kunnen en vanwege de mogelijkheid dat ze hier 2G gaan invoeren.

Ik hoor toch veel mensen die boosteren vanwege de voordelen voor hun als persoon en niet omdat ze vinden dat het ze meer beschermd.

Ally2020, SAARC, Nikki23 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Dat mag toch? Nu ben ik helemaal je punt kwijt denk ik, sorry.

14. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
  15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    #4195 Spectre, 16 jan 2022
    Laatst bewerkt: 16 jan 2022
    Dat is een berekening, geeft nog steeds niet aan dat het écht zo zou zijn geweest... ik vind het prima dat er gevaccineerd wordt hoor en geloof ook dat het werkt voor kwetsbaren. Ik geloof alleen niet in het verhaal dat het zogenaamd nodig is om de gehele bevolking te vaccineren en te gaan werken met het ctb...

SAARC, Nellie4, Nikki23 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Of wanneer de focus was gelegd op het vaccineren alle kwestbare mensen. Doelgericht en fijnmazig via de huisartsen zoals met de griepprik gebeurt.
    Maar.. er werd collectief in alle Europese landen tegelijk besloten om de gehele populatie inclusief dus nu de kinderen, te vaccineren. En of dat nou de juiste keuze geweest, zullen we nooit weten want we kunnen niet meer terug.

SAARC, Spectre en Edr89 vinden dit leuk.
  17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    In 2 berichten mijn punt kwijt :roflmao::roflmao::roflmao:

Zo moeilijk is die niet. Meer mensen nemen door indirecte dwang de booster. Namelijk zodat zij niet verbannen worden van bepaalde plaatsen. Ook als zij twijfels hebben worden zij hiermee over de rand geduwd.

Ik vind dwang in welke vorm dan ook onacceptabel.

In mijn ogen zou men het vaccin moeten nemen omdat men vertrouwen heeft in de werking en niet om bepaalde voordelen te kopen.

Inge1984, Ally2020, SAARC en 9 anderen vinden dit leuk.
  18. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Het zou natuurlijk het fijnst zijn als we alleen de mensen vaccineren waarbij Corona een ernstig verloop heeft. Vervelende is dat je dat pas achteraf weet. En met een lage vaccinatiegraad gaat het virus heel snel rond. Dat hebben ze willen voorkomen (en nog steeds).

Nellie4 en Zxcvb vinden dit leuk.
  19. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik snap jouw punt niet omdat het ging over quarantaine na boosters (niet nodig). En ik snap ook niet waarom het erg zou zijn als mensen zich willen laten vaccineren om op vakantie te kunnen zonder gedoe. Laat ze lekker. Ze doen dat heus niet als ze denken dat het vaccin ernstige schade aanricht, omdat de toch lekker op vakantie willen. Deze mensen vertrouwen gewoon op het advies.

Zara75 vindt dit leuk.
  20. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Met een hoge vaccinatiegraad gaat het ook snel rond, gevaccineerden zijn namelijk ook besmettelijk. Dat blijkt nu maar weer met de vele besmettingen. Of zijn dat soms ook allemaal ongevaccineerden?

Ally2020, SAARC, Narcisje en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina