Huh? Ik heb nieuwjaarsdag mijn booster gehaald, daarvoor maar 1 vaccinatie omdat ik inderdaad ook corona heb gehad het jaar daarvoor. Bij mij is niet gesproken over een 2e vaccinatie hoor.
Dit is het enige wat ik kon vinden (gaat nog over de delta), het omslagpunt schijnt allang bereikt te zijn. Maar men weigert recente gegevens aan te leveren. Ook in den Haag wordt daar vaak om gevraagd, helaas tot op heden zonder resultaat. Waarschijnlijk zijn de recente gegevens op de zelfde plek 'zoek geraakt' als de papieren van Hugo.
Nou dat lijkt me dus ook de bedoeling. Waarom deze personen dus eerst een 2e prik kregen snap ik niet.
bedankt dat je de moeite hebt genomen dit op te zoeken, de data van half januari zou toch nu ook weer bekend moeten zijn. Het gaat volgens mij om de 2 wk verwerking.
dat is natuurlijk per persoon verschillend... voor de oudere kinderen in de groep zal dit wel meevallen denk ik - ook omdat de dosis maar 1/3 is van de volwassen dosis. Dus hoewel ik wel twijfel of de vaccinatie nog nodig is - kan ik me voorstellen dat dit voor 10/11 jarigen wel mee zal vallen. Maar oke. Ik weet alleen het dosis verschil. Ik vind het sowieso wat lastig die dosissen op leeftijd en niet op gewicht....
Een kennis heeft het voor haar dochter nagevraagd want ook al is haar kind 12 jaar ze is nogal klein. Wat er precies is verteld weet ik niet maar na het gesprek heeft ze haar gewoon laten vaccineren. Onze zoon is nu 11,5 en gewoon gemiddeld qua lengte ( 1.50 geloof ik) Ik ben maar 1.56 en heb de volwassen dosis gehad. Iedereen die vragen heeft zou het eigenlijk gewoon aan hun arts moeten vragen. Dat gespeculeer op internet vind ik echt slecht. Na een gesprek kun je daarna weloverwogen een keuze maken. ( @Athina ik quote jou omdat jij weer antwoorde op eerder...dit is niet persoonlijk naar jou toe)
Klopt, dat had ik ook een beetje met de volwassen prikken. Dat ik dezelfde dosis kreeg als mijn man, terwijl daar toch zo’n 30 kilo verschil tussen zit. Dit heb ik destijds aan mijn huisarts gevraagd, maar die had daar ook geen antwoord op. Alleen dat het bij massavaccinatie niet haalbaar is om op gewicht te doseren.
RIVM: 42.472 positieve tests gemeld Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 42.472 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 6202 meer dan gisteren. Gemiddeld stijgt het aantal positieve coronatests ook: in de afgelopen zeven dagen werden gemiddeld 34.371 positieve tests per dag geregistreerd. Dat is 26 procent meer dan de zeven dagen daarvoor. --- Groei daalt nog steeds! Er zijn nog best veel positieve testen van de GGD die nog niet bij RIVM doorgegeven waren. Er zitten er vandaag ongeveer 6000 van bij.. Dus ja, het zijn er veel, maar hopelijk hebben we de piek snel bereikt.
Google: hoeveel gevaccineerd in het ziekenhuis 2022 Resultaat: https://www.rivm.nl/sites/default/files/2022-01/COVID-19_WebSite_rapport_wekelijks_20220104_1259_finalmetcorrectie.pdf Pagina 20. ( excuus had eerst 22 ingetypt ) Verhouding besmettingen gevaccineerd ongevaccineerd is grofweg 72% 28 % Tijd? Ongeveer 15 seconden zoeken en 1 minuutje lezen. Geef me even wat langer en de ziekenhuiscijfers zijn er ook wel ergens te vinden. Daar is helemaal niks aan. Suggestieve gelul weer.
En dus wel in quarantaine bij besmetting in het gezin als je kind niet in isolatie gaat. En veel mensen zijn nu dus gewoon aan het werk, gaat lekker
Maar kijk eens op die site die in dat artikel staat. Dan kom je uit bij die Quarantainecheck. En dan ga je lezen en scroll je wat verder naar beneden, en dan staat daar: uitzonderingen. Boosters en 8 weken na besmetting dus. Mensen lezen dan toch alleen dat?
Ik ben nu ook compleet in verwarring, dacht dat ik het snapte. Dochter is niet volledig in isolatie, wel zoveel mogelijk op eigen kamer. Maar dan mogen we dus echt de deur niet uit? Niet dat we dat van plan waren maar dacht dat het mocht omdat we geboosterd en hersteld waren.
Als jullie nog binnen de 8 weken na besmetting zitten hoef je volgens mij echt niet in quarantaine. Anders helaas wel.
Ik denk dus dat het advies van je kind niet kunnen isoleren doorslaggevend is. Het is heel verwarrend. De ggd heeft tegen ons óók gezegd dat als we een paar dagen eerder de booster hadden gehad we gewoon op pad konden gaan ondanks dat zoon nu positief is. Ik denk dat dit dus gewoon een compleet FOUT advies is, en dat er veel verwarring ontstaat. Er zal van de week wel opheldering komen dat dit toch niet de bedoeling is!