Coronanieuws deel 13

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 17 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Hier allemaal positief getest afgelopen dinsdag.

De zelftesten waren zondagavond, maandagmorgen negatief en op maandagavond allemaal positief.

Vandaag belde de ggd voor dochter, na een gesprek van 20 min ( gevuld met vragen) kregen we te horen dat mijn dochter vanaf zondag ( begin klachten - moe, misselijk, geen eetlust) weer uit isolatie mocht mits 24 klachten vrij. Na 7 dagen dus, dat hadden wij ook uit alle info die we gekregen hadden begrepen.

Een uur later bellen ze voor zoon. Weet hetzelfde gesprek en nu de mededeling dat hij volgende week donderdag uit isolatie mag ongeacht of hij nog klachten heeft. 10 dagen dus.

Collega van man belde op ( ook positief getest) hij had mail gehad van de ggd, moest zelf zijn huisarts bellen om door te geven dat hij positief was. Van huisarts moet hij nu elke week laten testen en pas als de test negatief is mag hij uit isolatie.

Nou schiet mij maar lek. Voor nu zieken wij lekker uit , bij alle 4 uit het zich in een fikse verkoudheid.

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Wauw gaat lekker:eek:
    Kies maar uit welke optie jij het beste vindt:roflmao:

Ang1987 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  3. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.808
    1.628
    113
    Lekker aanhouden wat er op de site van de overheid staat. Bij de ggd werken mensen die er over het algemeen niets van snappen. Bij ons vroegen ze of onze dochter wel in isolatie zat. Even afgezien dat ik 'm niet veel eerder had verteld dat we allemaal positief hadden getest is mijn dochter pas 3 jaar oud :|. Huisarts spant bij jou wel de kroon trouwens. Dan ben je nog wel even onderweg, je kan nog tot 8 weken na besmetting positief testen. Beterschap.

Saartje33 vindt dit leuk.
  4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Nou de kans op ic opname blijft gewoon kleiner met vaccinatie/booster. Niks misleidends aan. Maar als je anti bent, dan grijp je alles aan om aan te tonen dat de overheid ons misleidt en dat er achter alles iets zit.

5. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ik vind het zo ontzettend raar om volledig anonieme mensen uit landen miljoenen mensen verderop te etaleren als Coroa doden. Voor mij persoonlijk komt het over: we moeten even zoeken maar we hebben er weer eentje gevonden hoor!

Terwijl als je je regionale krant opent er altijd overlijdens advertenties in staan. Helaas ook van mensen die geen 80 mogen worden.

Met andere woorden, jong overlijden aan kanker staat wekelijks in de krant. Jong overlijden aan Corona moet je het Tsjechische nieuws voor doorspitten.

Ik vind dat maar gek en ook weinig respectvol. Of zou dat ook het nieuwe normaal worden dat er bijvoorbeeld achter de naam op de overlijdensadvertentie een bijschrift komt als: Pieter Pot, longkanker, 30 pakjaren gerookt.

Dood gaan mag dus ook nog niet prive

Nikki23 en Nellie4 vinden dit leuk.
  6. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Anti? Als je bedoelt anti vaccinatie: nee!

Maar het pushen van - voor jonge gezonde mensen - nutteloze boosters, met als beloning verlenging van je QR code: ja, dan volmondig Anti!

Inge1984, SAARC, MariekeRox en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Met een beetje pech zit die dus 8 weken binnen :|:roflmao:

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Ik denk dat het wel van je situatie afhangt of een booster wel of niet zinvol is. En er is iets als voortschrijdend inzicht. Met de huidige ontwikkelingen zou je denken dat de booster minder zinvol is dan dat we een maand geleden dachten.
    Ik werk in het onderwijs en heb dagelijks contact met ca. 20 collega's en 250 kinderen (geen nauw contact uiteraard, maar toch). Dus ik vond het wel zinvol om mijn booster te halen.
    Kan me voorstellen dat wanneer je thuis kunt werken en verder weinig sociale contacten hebt, je nog even afwacht....
    Maar om het nou te duiden als "nutteloze boosters"... hm tja

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.225
    23.298
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    RIVM: systeem overbelast, in werkelijkheid nog meer positieve testen - https://nos.nl/l/2413789#UPDATE-container-58762798

Dit zag ik deze week al idd. Meldingen bij GGD waren veel hoger dan die bij RIVM. Waarom ze die dan niet gewoon vermelden, maar die van RIVM??

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Waar staan de meldingen van de GGD?

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.225
    23.298
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De analisten die ik volg werken met de cijfers van de GGD. Ze zullen hun bronnen wel hebben, maar hoe geen idee.

Martijn Broekman:
    Bij de GGD zijn dinsdag 135.012 testen aangemeld (record) waarvan 61.106 positief (record) en dat is een percentage van 45,3% (record). Daarmee versnelt de groei naar 42,3% op weekniveau en gaat het 7-daags gemiddelde naar ruim 43.000.

Zxcvb vindt dit leuk.
  12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.225
    23.298
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    En hier Yorick Bleijenberg met de cijfers van dinsdag van GGD. De schelen dus nogal met die van RIVM. Goed om te lezen dat ze dat ook naar buiten hebben gebracht, want als je alleen de RIVM meldingen aanhoudt, lijkt het nogal mee te vallen.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.225
    23.298
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven

14. juliette77

juliette77 Niet meer actief

#4574 juliette77, 20 jan 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2022
    Je hebt helemaal gelijk hoor, we moeten elkaars keuze respecteren.
    Ik heb er gegronde redenen voor om 'm niet te nemen (ik zou Moderna krijgen en zag veel vervelende bijwerkingen daarvan om me heen, plus ik heb Covid gehad en amper klachten dus voor mij zou het niet veel meerwaarde hebben).

Het zou fijn zijn dat onze keuze ook gerespecteerd werd. Het tegendeel is waar: Wij worden opeens "boosterweigeraars" genoemd en we zijn straks onze QR-code kwijt. Betekent dat ik straks mijn zoons niet meer mag aanmoedigen bij voetbal zonder negatieve test en met 2G zou ik helemaal niet meer welkom zijn. Waanzin toch?

SAARC vindt dit leuk.
  15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Zeiden wij ook al tegen hem, jammer dat het geen zomer is had je lekker 8 weken met je caravan op stap gekund.

Ziek zij we niet echt, was dit pre corona geweest hadden we het echt afgedaan als een flinke verkoudheid paracetamol erin en gaan met die banaan.

16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    61.000 positief is wel een heel ander cijfer dan wat het RIVM meldto_O

Liekje81 vindt dit leuk.
  17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.225
    23.298
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja nogal. Hun 7-daagse groeipercentage is 17%, werkelijke ligt boven 40%. 36527 is 7 daags gemiddelde RIVM, terwijl die in werkelijkheid ruim 43000 is.

Zxcvb vindt dit leuk.
  18. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Dit kwam ik tegen op Twitter. Vond ik wel een goeie;)

upload_2022-1-20_17-39-1.jpeg

maliro, Anne2019, Edr89 en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Maar is dit werkelijk zo of maakt zoon dit ervan? En als moeder dit werkelijk had gezegd hadden zoon en vader kunnen zeggen 'dit willen wij niet, wij gaan elders in quarantaine.' Of zaten ze in isolatie thuis en kwam moeder expres de kamer binnen wandelen ofzo? Je mist zoveel kanten van het verhaal.
    En wat maakt het nog uit? De vrouw is dood. Om wat voor reden dan ook, beetje respectloos van de media om haar overlijden op deze manier naar buiten te brengen, met reacties als 'eigen schuld, dikke bult' tot gevolg.

Liliane92 en SAARC vinden dit leuk.
  20. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik vind dit toch weer zo bijzonder. Ik heb werkelijk waar nog geen enkele gevaccineerde het woord “boosterweigeraar” horen zeggen. En wacht die 2G nou eerst eens af voordat je erover klaagt. Het is nog lang niet zo ver en als het zo ver komt heb je nog tijd zat om te klagen. Volgens mij wordt de mening van ongevaccineerden hier best gerespecteerd. Het is een keuze die ieder voor zich mag maken. En aan die keuze hangen consequenties, ik begrijp dat die niet altijd leuk zijn. Maar het is ook niet leuk als een klein deel van de bevolking ervoor zorgt dat de helft van de ziekenhuizen vol liggen met alle gevolgen van dien. En dat heeft die grote groep twee jaar aan moeten zien. Dus ja, vrije keuze. En ja, consequenties.

Suzy85, ikkie97, Lizoe en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina