Omdat ik me niet kan voorstellen dat de druk op de zorg zo groot is omdat 4-12 jarige massaal kwetsbare mensen besmetten.
Omdat scholen niet meer dicht zouden gaan, echt alleen als laatste redmiddel. Nu gingen ze dicht terwijl we nog massaal konden shoppen en naar de dierentuin konden. Niet echt de juiste prioriteit toch?
Ik las deze week ergens (dacht AD maar kan het niet terug vinden) dat deze week zelftesten op de markt zouden komen waarop gesabbeld moet worden ipv een staafje in de neus. ze zouden betrouwbaarder zijn en fijner in gebruik voor kinderen. Heeft iemand dit ook gelezen? Ik wil graag weten welk merk dit was zodat ik online kan zoeken en bestellen of in de gaten kan houden wanneer ze beschikbaar zijn.
En dus omdat je dat niet geloofd vind je het een positief iets dat daarom dan maar alle kinderen onderwijs missen ipv alleen de basisschool kinderen? Ik hoop dat ik je gewoon echt verkeerd begrijp.
mee eens, maar dan is het toch geen positief iets dat alle scholen dicht moeten ipv alleen de basisscholen? Nog meer gedupeerde leerlingen, ik zie daar echt niets positiefs in.
2 bezoekers van 13 jaar of ouder. Als je het zo bekijkt zouden kinderen binnen de regels onbeperkt kunnen spelen met elkaar. Maar dat is niet de bedoeling dan konden ze net zo goed naar school gaan.
Ja De hele ophef over de sluiting van de basisscholen hier op het forum had er net zo goed niet kunnen zijn
Nee uiteraard niet! Maar ik vind het raar dat mijn 2 jarige naar de psz (volgende week ook!) en mijn puber naar de middelbare school en alleen mijn 2 meiden dan een gevaar zijn voor opa en oma met kerst. Alsof die puber dat niet kan meenemen dan. Dat bedoel ik. Ik heb liever alles open uiteraard
Nee niet per se alle scholen. Maar dus alle andere dingen zoals winkels en horeca open terwijl scholen dicht zijn vond ik wel krom.
oh gelukkig dan denken we er hetzelfde over. Ik vond het ook krom en zie ook liever alles open dan dicht. MAAR ik denk zeker niet, als niet alles open kan dan maar alles dicht omdat dat eerlijker is. wat ze dicht gooien moet op basis van bewezen risico zijn en niet omdat het anders niet eerlijk is ten opzichte van anderen.
dat ben ik 1000% met je eens. Ik was vooral verbaast over een reactie van iemand voor jou die zei bekijk het positief gelukkig zijn nu alle scholen dicht. Ik probeer er positief naar te kijken maar ik zie met mijn ogen echt totaal niets positiefs daaraan.
Believe me.. Hier nog in quarantaine, zoon was de eerste die positief heeft getest en daarna volgden wij rap. Ik heb getest omdat hij wat verkouden was. Ik had de dag van zijn positive test eigenlijk een afspraak staan met m'n vader. 82 en hart patiënt Eerder werd al door mensen geschreven : wij testen niet bij een snotneus als we naar opa en oma gaan want...... Ja. Dan snap ik de cijfers wel. Maar het is denk ik en/en/en. Meerdere oorzaken.
Voor ons is het positief, omdat we dan minder in een spagaat zitten qua werk. Jongste is niet graag (lang) alleen thuis, nu is haar zus ook thuis en kunnen ze prima een dag alleen (samen) thuis blijven. Maar nu vindt onze oudste het prima thuis en doet het ook prima op school. Krijgen ze komende week trouwens wel online les op de middelbare school?
Dit dus. De volwassen zoon van mijn collega is al bijna 2 jaar bezig. Gestart eind febr 2020 Knap triest
Oh ja uiteraard, maar ik bedoelde dat ik niet begreep dat dat dan niet door een middelbare scholier kon gebeuren. Dat het ophield bij 4 tot 12 jarige, zeg maar. Mijn bijna 14 jarige zit met 3 x zoveel scholieren op school. Vaccinatie graad is hier laag voor die leeftijd. Dus opa en oma lopen net zoveel risico met hem als met mijn 7 en 11 jarige dochters
Stom hè? Terwijl we nu toch wel beter zouden moeten weten. Hier heb ik dochter ook niet bij elke verkoudheid getest maar als ik haar niet testte dan hield ik haar wel thuis tot de klachten over waren en testen ik man en zoon om de dag preventief.
Wat ik eruit heb begrepen is er deze week geen online les. Mijn zoon doet het ook goed op school en is zelf erg blij met langere vakantie maar er is al zo bizar veel uitval geweest dit jaar dat ik er voor hem echt flink van baal. Geloof gewoon niet dat ze alle stof behandelen die ze normaal zonder pandemie ook hadden behandeld en ook niet dat ze al die stof nog wel gaan behandelen ergens voor het examenjaar. Online les ging vorig jaar redelijk soepel maar zoon zijn motivatie ging daardoor wel erg naar beneden dus ik hoop dat dat dit jaar niet nodig gaat zijn.