Coronanieuws deel 13

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 17 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.084
    113
    Dat was dit artikel:

https://www.ad.nl/gezin/nieuwe-sabbelzelftest-maakt-coronacheck-makkelijker~a5826689/

Ang1987, Kindje3 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Precies en je moet toch iets.
    Testen. Niet testen, dan thuis houden.
    Iemand schreef “ik hou m’n kind weg bij zwakkeren”.
    Oké maar dus wel naar school en daar dan dus de juf besmetten.
    Of pas dagen later er achter komen omdat kind ook is gaan hoesten, en in die paar dagen op school
    2 vriendjes besmet wiens familie vervolgens ook in quarantaine mogen..

Saartje33 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

dat is een logische verklaring die je zelf trekt maar de cijfers zeggen toch echt wat anders en dat zijn feiten ipv een gevoel.

Juul75 vindt dit leuk.
  4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Je mag ook op vakantie toch? ;)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Mee eens hoor!

6. GossipGirlxoxo

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Hebben ze nou al eindelijk wat bedacht qua opvang voor de kids van e niet essentiele beroepen, die niet thuis kunnen werken maar waarvan t bedrijf wel open is?

SAARC en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Volgens mij bedoelde ze meer; nu zijn niet meer alleen de basisschoolkinderen thuis, maar ook alle andere sectoren. Niet perse het VO volgens mij.
    Maar kan het verkeerd hebben?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

juist!! mensen beseffen zich niet dat hun kinderen indirect alsnog kwetsbare mensen kunnen besmetten. Want je kunt zelf je kind met snotneus wel weghouden bij ze kwetsbare opa en oma maar ondertussen besmet je kind zijn/haar klasgenoot die wel naar zijn kwetsbare oma gaat (en zelf nog niet weet dan besmet te zijn). Plus de ellende die je anderen bezorgt met de besmetting qua testen, quarantaine, ziek zijn, school en werk missen. En dan wetende dat dat zo super mega simpel voorkomen had kunnen worden door een klein wattenstaafje.

Zara75, bulakgirl, Syane en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Maar het wil toch niet zeggen dat je zoon je vader had besmet als je bijvoorbeeld wel gegaan zou zijn? De kans was er ja, maar het gebeurd ook vaak genoeg niet gelukkig.

11. GossipGirlxoxo

oh haha ik ben niet van de regelpolitie hoor :roflmao: ik ga me (ook) niet houden aan die aantallen. Ik gaf alleen antwoord op de vraag wat de bedoeling was met die regels en speelafspraken.

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Ik moest wel gniffelen om 'sporten is heel gezond, dat moedig ik aan' maar niet binnen en niet na 17:00 buiten. Preventie lijkt mij zo belangrijk... ik kan dus weer niet werken aan mijn revalidatie, ik sport bij de fysio maar dan als vrije trainingsgroep.

SAARC, Zoe123, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

zou fijn zijn. Wij hebben medewerkers die nu vrij nemen voor de kinderen terwijl het eigenlijk niet kan omdat het mega druk is (mede door de maatregelen) maar kinderen gaan voor dus we zeggen ook geen nee op deze verlof aanvragen.

bulakgirl vindt dit leuk.
  14. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.907
    5.892
    113
    Vrouw
    waarschijnlijk omdat opa en oma’s vaker oppassen bij 4 tot 12 jarige dan op oudere kinderen.

maar hier, in onze situatie, lopen wij meer kans om besmet te worden door opa en oma dan andersom. :roflmao: Schoonmoeder werkt in het verzorgingstehuis en ze zijn beide super actief en sociaal en wij zijn saaie introverten die het liefst thuis zijn hahaha

SAARC, maliro, bulakgirl en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

oh als ze het zo bedoelde dan deel ik haar mening volkomen. Heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.

Bloempjelief vindt dit leuk.
  16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.516
    8.660
    113
    Vrouw
    Dan kan je elke dag beter testen. De meeste kinderen hebben namelijk helemaal geen klachten en die zitten dus ook gewoon op school. Daar wil je toch niet naar toe?

17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Zuur is dat :( voor jullie, maar ook voor de medewerkers.

SAARC en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

Haha ja dat kan natuurlijk ook. Zo omgekeerd hoor je niet vaak. Wel fijn dat ik opa en oma zo een goed sociaal bestaan hebben.

Saartje33 vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

Liever niet natuurlijk maar als dat een uitweg is die wel werkt dan zal ik daar zeker aan meewerken.

Mamavandrie34 en Zoe123 vinden dit leuk.
  20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.855
    18.602
    113
    Vrouw
    Nee :( mijn leidinggevende kwam vorige week netjes vragen of we het allemaal geregeld krijgen. Nouja voor volgende week wel gelukkig. Maar nu is de bso ook de rest van de vakantie dicht. En vakantie uren zijn op, ik sta al in de min en ik weiger om nog meer vakantie uren hiervoor op te nemen. Gedwongen maatregel van de overheid. Anders kom ik volgend jaar weer uren tekort :cry: Maarja, wie dan leeft wie dan zorgt. Misschien mij maar ziekmelden want ik voel serieus de stress alweer opkomen.

Deel Deze Pagina