Coronanieuws deel 13

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 17 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Lees net dat rijlessen gewoon doorgaan.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Ik had pas nog een toppertje in huis. De jongste was met een klasgenootje buiten aan het spelen en ze kwamen even tussendoor wat drinken. Vraag ik hoe het met haar moeder gaat: goed ze mag waarschijnlijk morgen naar huis. Blijkt dat haar moeder 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen met een dubbele longontsteking door corona. Kind is al die tijd gewoon naar school geweest. :eek:
    Was niet zo blij, aangezien mijn kind in de kerstvakantie geopereerd wordt en dit (denk ik) niet door kan gaan als we hier thuis positief testen op corona...

3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wat had je leidinggevende voorgesteld als je het niet rond had gekregen? Verlof uren opnemen ondanks dat je al in de min staat? Wel een rotsituatie hoor maar of ziekmelden de optie is? Natuurlijk wel als je echt vind dat je niet in staat bent om te werken maar anders zou ik toch het gesprek aangaan met je leiding gevende en aangeven dat je hier stress van krijgt. Voorkomen is beter dan genezen en misschien kunnen ze dan met je meedenken om een oplossing te vinden die voor jou en de werkgever wenselijk is.

4. GossipGirlxoxo

wauw, hoe dan? En wat jij zegt van die operatie. Zo zullen er ook mensen in de supermarkt lopen (of ouders zijn van een klasgenoot) die wachten op een operatie of een kwetsbare gezondheid hebben en dan worden besmet door iemand die weigert te testen en toch met die snotneus (of elke andere klacht) de deur uit gaat.

Was het met dat kindje niet de situatie moeder al 2 weken in het ziekenhuis en het kind is niet langs geweest en heeft x dagen na laatste contact met moeder negatief getest? dan is het theoretisch veilig.

Zara75 en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.849
    18.597
    113
    Vrouw
    Dat ga ik ook zeker doen hoor. Maar ik zie het niet gebeuren dat mijn baas gaat zeggen 'blijf die dag dat je geen opvang hebt maar betaald thuis hoor'. Ik ben namelijk niet de enige met kinderen. Maar ik zal het afwachten wat er gezegd gaat worden. Hopelijk een positief antwoord en anders weet ik het ook niet ;)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Nee het kind is al die tijd naar school geweest en wordt absoluut niet getest. Ouders hebben bewust niets aan school doorgegeven.
    Ondertussen zit de jongste hier al ruim over de mogelijke incubatietijd heen.
    (Ik weet dat ik hier bekend sta als wappie, maar ik heb geen idee hoe je dit soort mensen dan noemt. Ze geloven ook dat de politiek baby bloed drinkt, leggen bloemen neer bij baby grafjes, hebben zichzelf autonoom verklaard etc).

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Gek genoeg hè, je verwacht het niet maar…
    Ik neem die gok toch echt liever niet..

Gewoon even testen. Dan hoef je niet in kansen te denken :thumup:

Zara75, ClaireDeLune, Neuzeke en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

dan heb je je best gedaan toch en meer dan dat kan je ook niet doen.

9. GossipGirlxoxo

haha dan zijn dat dubbel Wappies :p
    Maar serieus wel heel vervelend. Dat je niet erin geloofd (en dan vraag ik me af hoe ze die ziekenhuisopname dan noemen en verklaren) en niet wilt testen is tot daar aan toe maar dat je bewust niets door geeft aan school vind ik wel heel erg ver gaan. Ik zou in jouw situatie denk ik ook best boos zijn.

Cin85 vindt dit leuk.
  10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    :oops:

Cin85 vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

Had ik niet verwacht, hij was toch 80+ en hartpatiënt? Las ik dat goed? Echt raar dat je daar niet een gokje mee gewaagd hebt ;)

Zoe123 vindt dit leuk.
  12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ik zie net op FB voorbij komen van het zwembad dat de zwemlessen allemaal niet meer doorgaan. Dat is raaro_O

13. GossipGirlxoxo

misschien hebben ze het niet goed begrepen of ze maken zelf deze keuze omdat ze het risico niet willen lopen voor hun zwemdocenten.

14. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Ja, of misschien hebben ze onderhoud ingepland of zo.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Kan iedereen zich vinden in de lockdown?
    Ik heb zo te doen met alle ondernemers die hier weer onder lijden. We gaan maar extra bestellen bij de restaurants, op afspraak kopen in de winkels.
    En zit ook te denken aan een kaartje of attentie voor mensen die risico patiënt zijn en extra eenzaam zijn.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.265
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier al mail van Landal dat je een voucher aan mag vragen. Dat heb ik gelijk gedaan. Dan in de meivakantie maar. Grote kans dat dan alles weer wat normaler is. Als je wel gewoon wil gaan, krijg je een voucher voor 30% korting op een volgend verblijf. Goed geregeld!
    Ben alleen benieuwd of ik bij een nieuwe boeking weer duurder uit ben. De midweek was oorspronkelijk rond de 450 euro. Die was nu inmiddels al meer dan 600.

Nataly1972 vindt dit leuk.
  17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.864
    113
    Het voelt heel dubbel. Enerzijds is er echt wel iets nodig. Vooral om nu eens hopelijk op tijd ipv te laat te zijn. Verder had ik zelf toch wel heel graag de scholen open gezien.

GossipGirlxoxo en Saartje33 vinden dit leuk.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.265
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zeker raar, hier op de fb van het zwembad dat de lessen wel doorgaan. :roflmao:

19. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Helaas wordt de kans wel groter Als het de omicron variant betrof... En dat weet je van te voren ook niet.

20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Grote kans van wel. Landal werkt met een vraag en aanbod systeem. Dus op het moment dat veel mensen in NL op vakantie gaan gooien ze de prijzen omhoog. Wij hadden vorig jaar een weekje vakantie op het oog voor de zomer. Eerst gekeken maar vond de prijs zo hoog. Week later toch besloten het maar te doen was de prijs weer omhoog:eek: Gebeld en toen vertelden ze dat. Uiteindelijk hebben we maar geboekt. Was dezelfde vakantie een week later gewoon 120 euro duurder.

Liekje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina