Nee kan me er niet in vinden Snap de angst van de nieuwe variant maar je kan zoveel meer dan volledig in lockdown gaan Doe dan weer shoppen op afspraak bijvoorbeeld maar ben beetje boos, door de stomme beslissingen van het kabinet zitten we steeds in deze situaties Ja gevaccineerd maar dat is geen vrijbrief geen corona te hebben en dan te kunnen feesten etc testen voor toegang had nooit moeten verdwijnen. ze hadden nooit zo snel Moeten versoepelen nooit zijn ze de eersten geweest met maatregelen. Altijd achter de feiten aanlopen, maar het gaat de goede kant op en prompt mogen zelfs de basisregels geschrapt worden….. Het gaat van ene uiterste naar het andere
En ze komen net als kappers en nagelstylistes binnen in nauw contact met andere mensen elke 20 minuten?
Zoontje kan net als dochter niet tegen mijn melk (lactose intolerantie met een drempel) dus permanent kan niet, vandaar dat ik zoiets heb van hoeveel voorraad zou voldoende zijn om hun een boost te geven mochten ze covid krijgen, zeg maar voorsprong in t offensief, zeker omdat dochter een longgeschiedenis heeft met dr peuterastma. Zoontje heeft wel colostrum gekregen, dat wilde ik m nog wel meegeven dus die is een keer of 5 aangelegd en technisch prima maar die darmen kunnen er niet bepaald mee overweg. (dochter destijds 3 dagen bv gegeven maar dat was 2016) Ik ben gevaccineerd tijdens zwangerschap van mn zoontje overigens.
Geen idee, heb dr moeder nog niet gesproken (laat mij maar eerst even afkoelen). In oktober geloofde ze nog wel dat er een virus was dat corona heet, dus dat scheelt weer iets. Maar het zou mij trouwens niets verbazen als ze dr buisjes afgenomen bloed weer terug zou willen hebben als de uitslag bekend is, zodat ze dr DNA niet kunnen opslaan ofzo.
Dan zou ik denk ik de moeite niet doen om nu nog te gaan kolven.. de kans dat kinderen ernstig ziek worden van Corona is maar zo klein. ( zoontje hier ook chronische luchtwegproblemen met puffers etc) natuurlijke antistoffen op laten bouwen net als bij griep en andere verkoudheidsvirussen. Uit interesse hebben ze koemelkallergie? Wat is de oorzaak van het niet verdagen van jouw melk?
Voor iedereen die wat beter wil snappen waarom nu deze maatregelen. Kijk nieuwsuur van vanochtend even terug. Marc Bonten legt het daar echt heel duidelijk uit.
En dit sentiment moeten we ècht onthouden met zijn allen. Dus in het voorjaar niet mopperen dat er te langzaam wordt versoepeld. En niet in het najaar zeggen dat het onzin is als er al maatregelen worden ingesteld terwijl de cijfers (nog!) laag zijn.
Nee nog steeds nietIk snap dat echt niet na bijna 2 jaar in deze crisis. Je mag t allemaal weer uitzoeken. En vrije dagen zijn al op door vorige lockdown. Echt ik baal daar zo van.
Ik baal zo erg. Ik volg een opleiding en heb deze week een tentamen. Verplicht in een niet geventileerde zaal met 600-700 anderen zonder 1,5 meter afstand. Omringd door mensen die ondanks klachten, quarantaineplicht of zelfs een besmetting toch komen omdat er geen online alternatief is, en je geen extra kans krijgt als je om deze reden niet komt. Ik word dus gewoon verplicht om ertussen zitten. Ik vind het zo krom dat kinderen niet naar school mogen, horeca weer dicht gaat, ondernemers kapotgaan als ze dat nog niet zijn, maar ik wel met zoveel anderen tegelijkertijd MOET zijn. Bah. Ik voel me helemaal niet veilig en vind het allemaal zo onlogisch.
Eens. Ik ben liever het hele jaar door de basismaatregelen zoals mondkapje, 1,5 meter, geen handen schudden, ventileren etc, dan continu op en afschalen. Wat evengoed wel nodig zal zijn maar dan hopelijk wel in mindere mate.
Dit lijkt me toch echt niet de bedoeling. Ik zou hier echt voor gaan rondbellen. Al moet je de onderwijsinspectie of het ministerie zelf bellen. De situatie is gewoon super ernstig. Dit kan dan echt niet. En is ook niet volgens de regels toch.
Als dat mij en vele andere studenten kan helpen wil ik dat graag doen. Tentamens zijn een uitzondering op de sluiting van het onderwijs en daarbij geldt geen maximum op de groepsgrootte. Afstand houden waar mogelijk, maar het is geen verplichting. Misschien lukt het als je eenmaal zit wel, maar bij de in- en uitgang is het megadruk omdat iedereen tegelijkertijd komt. Bij mijn opleiding zijn coronaklachten, quarantaine of besmetting tot nu toe geen reden voor een extra kans en telt het als gewoon ziek zijn. Daardoor komen veel mensen toch, omdat ze anders een kans kwijt zijn. Of het al hun laatste kans is. Het is nu natuurlijk zondag, dus misschien komt er morgen nog een bericht over hoe ze het deze tentamenperiode gaan doen. Anders zal ik zeker gaan rondbellen.
Weet jij dan toevallig ook waarom de vaccinaties niet werken tegen deze nieuwe variant? Of zouden ze wel werken als de hoeveelheid antistoffen niet zo snel zouden dalen na een paar maanden?
Volgens mij werken de vaccins wel alleen raken ze sneller uitgewerkt toch? Ik ben niet gevaccineerd maar als als ik me nu laat vaccineren ben ik na 2 prikken net zo goed beschermd tegen omikron als iemand die al gevaccineerd is en nu een booster neemt. Verder geen idee ik ben geen viroloog. Maar dat er nu alweer een variant is waar een booster voor nodig is want anders ben je niet goed beschermd volgens de Jonge, zorgt er bij mij niet voor dat ik me nu ineens wel laat vaccineren. Want in mijn ogen kunnen we dan van prik naar prik gaan. Ik ben trouwens niet tegen vaccineren hoor. Ze werken dat is duidelijk. Alleen vind ik het niet nodig voor iedereen.
Je vroeg het niet aan mij en het is ook geen antwoord op je vraag maar ik luister veel naar de podcast Virusfeiten. Daarin worden dit soort vragen beantwoord door Marianne Koopmans en Diederik Gommers. Ik vind het erg interessant om naar te luisteren. Ook al zullen anderen daar weer een andere mening over hebben, het heeft mij in ieder geval wat meer duidelijkheid gebracht en zo volg ik een beetje de ontwikkelingen in onderzoeken en zo.