Coronanieuws deel 13

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 17 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou dat denk ik ook dan. Hier worden er echt wel leuke dingen georganiseerd, voorlees middagen, doe dingen. Kinderboekenweek is het helemaal feest.

Daarbij in het tempo waarin mijn kind boeken verslindt, dat is niet aan te kopen hier. Plus ze vind het geweldig om boeken te zoeken.

nizzie86, Syane, Mamavandrie34 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Beetje apart, eerst schrijf je een stuk waarin je bezoek om te shoppen in Duitsland als het ware promoot omdat daar alles gewoon alles open is.
    Dan word je erop gewezen door mij dat dit niet de bedoeling is van een lockdown en geef je aan dat je puber suïcidaal en depressief is, zonder dat je professionele hulp hebt want de schoolarts vindt vaccineren belangrijker? Die snap ik ook niet..
    Als ik aangeef dat dit een excuus is, noem je mij dom. En nu geef je aan dat je niet de enige bent… dus omdat de overbuurvrouw gaat, mag jij ook. De logica is mij totaal zoek in jouw verhaal, misschien ook omdat je het allemaal niet meer weet en er het beste van probeert te maken.
    Als jouw zoon/ dochter serieus suïcidaal is dan moet er onmiddellijk professionele hulp komen voordat er een crisis situatie ontstaat, ik wens je oprecht sterkte met deze situatie.

nizzie86, Iertje81, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    haha je noemt dat je naar jezelf moet kijken terwijl je een voorbeeld geeft van een ANDER die naar Oostenrijk op vakantie gaat.

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.458
    30.860
    113
    Vrouw
    Ik zie het verschil ook niet goed.
    Beiden zouden beter de drukte vermijden.

Als ik naar mijzelf kijk...
    Afgelopen weekend was mijn moeder hier voor de verjaardag van zoon. We hadden dus een feestje met 1 persoon bezoek.
    Zij was met de trein omdat ze zo ver niet durft te rijden.
    Vanwege de lockdown heb ik zondag besloten haar naar huis te brengen ipv nog eens trein.
    2,5 uur reistijd enkele reis.

Geen haar op mijn hoofd wat eraan denkt nog even een kerstmarktje te doen of op vakantie te gaan (nouja... een huisje in de middle of nowhere en dan zelf eten meenemen etc. Dat lijkt me wel wat. )

5. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Ik promoot helemaal niets, ik zeg alleen dat ik ben geweest en daar schaam ik me niet voor. En dat de Duitsers die ik sprak de Nederlandse maatregelen belachelijk vinden.
    Jij haslt er allemaal morele aspecten bij.
    En over professionele hulp: droom lekker verder, die acute crisis is er al ruim een jaar maar nee er is geen hulp beschikbaar, is er gewoon niet. En ja, de schoolarts werkt bij de ggd en alle afspraken daar zijn stopgezet de komende 5 weken omdat ze allemaal moeten gaan vaccineren. Zo gaat dat in de zorg. Dus praat nog maar even lekker verder over dingen en situaties waar je niets van af weet, en vul vooral alles voor een ander in.

Wish05, SAARC, MyMiracle en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bijzonder, hier een grafiek over de besmettingen in Zuid-Afrika, dat lijkt alweer over de piek heen te zijn. Ze hebben daar amper maatregelen. Wel 2 meter afstand, mondkapjes, avondklok van 00.00 tot 04.00. Verder is alles open.

nizzie86, Edr89, Kleintjuh85 en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dat hoeft je mij echt niet te vertellen. Zo bazig zeg.. leef en laat leven? Gaat jou toch niks aan. En volgens mij promoot ze helemaal niks..
    en heb je al eens gedacht aan mentale problemen? Goed voor jezelf zorgen en ja soms betekend dat wellicht de grens opzoeken.
    Dat je je irriteert is jouw probleem daar kan een ander niks mee

Wish05, SAARC en GoldenClown vinden dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.458
    30.860
    113
    Vrouw
    Misschien gaat het dan toch hard meevallen.
    Weet je hoe het daar jn ziekenhuis is?

Mapje vindt dit leuk.
  9. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.900
    5.865
    113
    Vrouw
    Dat hoorde ik gisteravond bij Op1 ook, dat de piek daar weer over leek.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen op vakantie gaan ( skiën, vliegvakantie, huisje huren etc) met een dagje kerstmarkt? Bij beiden hang je de toerist uit op een moment dat wellicht niet heel handig is maar wel gewoon is toegestaan?

de zoo in Antwerpen staat bij ons ook op het lijstje. Wellicht dat we daar gewoon heen gaan na de de feestdagen. We zien dan wel wat de situatie is.

Mapje en GoldenClown vinden dit leuk.
  11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.900
    5.865
    113
    Vrouw
    Toch gek hoe dat gaat. Ik kon binnen 3 weken terecht voor dochter. Morgen intake

Wondertje2020 vindt dit leuk.
  12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ga ik zo even opzoeken.

Mamafiets vindt dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zeiden ze ook hoe dat kan? Want is wel heel gunstig.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.098
    12.066
    113
    Zullen we het bij nieuws houden en niet elkaar bekritiseren op wat je wel en niet doet?

11131618, nizzie86, Minoesje en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.842
    18.593
    113
    Vrouw
    Wat bedoel je? Zo is het toch ook, een ander gaat gewoon met vakantie en zij gaat naar een kerstmarkt. Het kan mij werkelijk niet interesseren wat een ander doet. Of ik het nodig vind is een ander verhaal. Maar het valt mij wel op dat mensen zo snel benoemen wat een ander fout doet, omdat ze anders handelen dan jij (niet jij persoonlijk). De grenzen zijn gewoon open, men gaat en staat waar ze willen en daarbij doen ze volgens de regels niets verkeerd.

11131618, sannever, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Even buiten alle andere zaken, ik herken dit wel en het is ontzettend moeilijk momenteel. Zeker als je je kind ziet afglijden. Heel veel sterkte

Nellie4, Mapje, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.049
    14.749
    113
    Vrouw
    Ik zie daar een beetje verschil in. Een vakantie is een langere tijd dan een bezoekje aan de dierentuin of de kerstmarkt. Misschien dat je daardoor meer risico loopt.
    Maar als je op een verstandige manier het doet lijkt mij het geen groot probleem.

Wij zijn afgelopen zomer naar de dierentuin bij Mechelen geweest. Wij vonden dat een erg leuke dierentuin. Voor de kinderen ook leuk en uitdagend met tussendoor paadjes, klim mogelijkheden en een hooh uitkijkpunt waar je naartoe klimt door een touwen parcours.

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ze doet volgens de letter van de wet niks verkeerd, maar het is natuurlijk niet volgens de bedoeling. Dat is natuurlijk het lastige bij deze situatie, als iedereen zich beter aan de intenties zou houden zou het wel degelijk besmettingen en daarmee uiteindelijk opnames schelen. Maar iedereen vindt zijn eigen redenen om de ruimte te nemen, begrijpelijk, belangrijker dat het grote plaatje.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ga straks met de jongste even naar de bieb. Er liggen boeken die terug moeten en ze is gek op lezen

Syane vindt dit leuk.
  20. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Jij bent echt niet goed geïnformeerd.. maar prima als je alles zo wil zien.

Deel Deze Pagina