Coronanieuws deel 13

Discussie in 'Corona forum' gestart door Liekje81, 17 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Dit denk ik ook, de basis is gewoon te hoog. Dagelijks meer dan 15.000 besmettingen, als dat 2 tot 3 keer zo snel gaat, gaat het veel sneller dan wanneer het 2.000 besmettingen zouden zijn.

    Ik ben bijna blij dat de aankondiging van de basisscholen al eerder was, nu hadden ze wel een leuke afsluiting (bij mijn kinderen op school).
     
    Maslov, Kleintjuh85, Mississippi en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.005
    25.450
    113
    Maar hoe hij kan hij vanuit zijn professie de link leggen naar vaccinaties? Dat kan en mag hij toch helemaal niet?
    Weet hij van elke overledene wie wel/niet gevaccineerd is en waartegen? En hoe weet hij dat er geen andere oorzaak is?
    Ik vind het echt erg dat dit jullie verteld is want het is totaal niet onderbouwd.
     
    Sherbet, Suzy85, Leesteken en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Ja eens, dit soort berichten kan best wel angst aanjagen (al wemelt het op het hele internet van fake of in mindere mate fake news). Daarom is het nu echt des te belangrijker om echt niet zomaar wat te roepen zonder een goede bron te vermelden.
     
    Syane, littlemunchkin, Nataly1972 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Ik merk wel dat mensen die pro vaccinatie zijn helemaal beginnen te stuiteren als iemand een link probeert te leggen met vaccinaties en overlijden. Misschien is er wel een wetenschappelijke verklaring voor maar is het nog niet uitvoerig besproken met de nabestaande?
     
    SAARC, Edr89, Loveloes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Hij heeft ons alleen verteld wat hij waarnam. Hij ging er verder ook niet op in, omdat hij geen arts is. Maar dat dit iets is wat hem ontzettend opvalt. Toen we dit bespraken met de uitvaartonderneemster merkten we snel dat dit voor haar niet vreemd voorkwam.
    Deze man zag meteen aan het lichaam dat hij gevaccineerd was. Dit soort constateringen had ik al vaker gelezen van mensen, maar als je dit dan irl meemaakt is dat best heftig.
    Het ziekenhuis schrok er ook wat van en wil graag met ons in gesprek en vinden dit heel interessant, omdat ze in de ‘wandelgangen’ wel eens wat horen maar nooit ervaringen of terugkoppelingen krijgen…
     
  6. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.600
    3.848
    113
    Ik vind dit wel bijzonder om te lezen. Ik heb geen idee of dit klopt of niet en of het aan de vaccins ligt. Dat doet er niet toe.
    Maar ook de longen van erg zieke covid patiënten zien er vaak slecht uit. En een vriendin van mij werkt op obstetrie en had laatst een bevalling van zwangere die covid had doorgemaakt. Zo'n extreem aangetaste placenta had ze nog niet eerder meegemaakt in haar lange carrière.
    En ook dit zegt niet dat het door de covid komt, maar is ook opvallend.
    Covid heeft in ieder geval in allerlei opzichten veel nare gevolgen helaas. De ziekte, de vaccins misschien, economisch, psychisch etc etc
     
    Leesteken en NiVa0230 vinden dit leuk.
  7. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Overigens is hij niet overleden als gevolg van vaccinatie hoor. Voor de duidelijkheid.
     
  8. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader.
     
  9. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Dankjewel.
     
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.005
    25.450
    113
    ik stuiter niet, ik vind het gewoon raar dat een persoon dit soort onzin de wereld in helpt. Zo krijg je indianenverhalen en onterechte twijfels en angsten bij mensen. Dat het vaccinaties betreft maakt niet veel uit voor mijn mening, ik ben sowieso heel erg alert op ‘mijn gevoel zegt’ en ‘die persoon ziet dingen dus…’. Je kan er niets mee, het betekent niets, maar ondertussen slaan mensen het wel op en weegt het mee in hun beslissingen. Het is gevaarlijk, zeker in deze tijd waar er zoveel onzin verspreid wordt.
     
    Suzy85, Iertje81, Leesteken en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Ik begon er trouwens over omdat jij begon over schade in weefsel rond de organen. Toen schoot me dit weer te binnen en noemde dit ‘voorval’ daarom.
     
  12. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.849
    1.663
    113
    Vrouw
    Ik hoop zo dat ze de kinderdagverblijven open laten.
     
    nizzie86 en Sado vinden dit leuk.
  13. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Maar jij bepaalt nu even dat dit onzin is? Ik denk echt dat we de schade van vaccins niet moeten onderschatten. Daar zou veel meer aandacht voor moeten zijn.
     
    SAARC, Roosje35, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    En verder hou ik er nu over op. Dit wilde ik alleen even kwijt nav jouw verhaal over schade aan weefsel rond de organen.
     
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.005
    25.450
    113
    Hij kan er niet verder op ingaan want het is nergens op gebaseerd. Het zou hetzelfde zijn als dat hij zou zeggen dat hij ziet dat mensen met meer dan 30 moedervlekken vaker sterven aan een hartstilstand, of mensen die vaak paracetamol slikken aan tongkanker. Het slaat nergens op.

    Ik vind het heel goed dat het ziekenhuis dit serieus neemt en ik hoop dat zij jullie meer duidelijkheid kunnen geven.

    Sterkte nog. Heftige tijd :(
     
    Leesteken vindt dit leuk.
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.005
    25.450
    113
    Ik weet niet of het onzin is. Maar als een mortuariummedewerker dit soort dingen zegt omdat hij dingen heeft gezien dan schaar ik dat onder onzin totdat een wetenschappelijke studie het bevestigd.
     
    Leesteken en Mississippi vinden dit leuk.
  17. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.005
    25.450
    113
    Ja ik snapte de link :)
     
  18. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Ik weet wel zeker van niet. Enkel noodopvang.
     
  19. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113

    Maar hoe kun jij beoordelen vanachter de computer zonder de volledige situatie te kennen dat het onzin is? Ik snap heel goed dat een uitspraak gevolgen kan hebben voor eventuele verdere beslissingen in de toekomst, maar op voorhand zeggen dat het onzin is, vind ik een beetje voorbarig.
    Ik zeg hier overigens niet mee dat deze man gelijk heeft, maar wellicht heeft hij wel een onderbouwing en zal dit nog besproken moeten worden met de nabestaande.
     
    Biny vindt dit leuk.
  20. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Ik vind de nieuwe lockdown heel erg slecht. Nu zijn kinderen, ondernemers en mensen die zich wel aan regels houden opnieuw het slachtoffer van groepen die zich nergens wat van aantrekken.

    Wat mij betreft kijken ze eens naar Duitsland en andere landen. Daar is alles gewoon open. Volledig 2G en vaccinatie en boosters zijn voor iedereen zonder afspraak te krijgen. Geen gedoe met leeftijden, ver moeten reizen of digitaal een afspraak maken. Maar gewoon een bus etc naast de supermarkt in ieder dorp of stad. Je moet het mensen zo makkelijk mogelijk maken want voor heel veel groepen (ouderen, anderstaligen etc) is het dat nu niet. En in andere landen is ook geen gedoe met wel of geen mondkapje. Medisch mondkapje voor iedereen vanaf 6 verplicht en anders blijf je maar thuis. Gewoon duidelijk zijn. Geen wisselend beleid, continu nieuwe maatregelen en tal van uitzonderingen.
     
    Sherbet, Maslov, Trirani en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina