Ja het ruimt zeker op. Collega’s die uitvallen bijvoorbeeld. Waardoor de mensen die (semi) verplicht een dag op kantoor moeten zijn ivm telefoondiensten, veiligheidscontroles, etc er dus niet kunnen zijn. En daardoor moeten er weer andere collega’s naar kantoor komen maar als die ook ziek thuiszitten trekken we geen nieuw blik collega’s open. We staan helemaal strak van het werk door de mensen uit de Oekraïne die bij ons binnenstromen en laten we de Syriërs en Iraniërs ook niet vergeten. Maar de afvalstoffen worden wel lekker opgeruimd dus ik mag zeker niet klagen.
Met een flinke verkoudheid vallen mensen toch niet direct uit? Heel vervelend als je niet helemaal fit bent natuurlijk, maar dat daarvoor massaal het hele kantoor zich verzuimt vind ik wat overdreven. Maar goed, ik ben dan ook van het "niet klagen maar dragen". Het zal ook wel aan het type organisatie liggen hoe snel of niet snel een ziekmelding normaal wordt gevonden natuurlijk.
Ze vallen niet uit in de zin van ziek melden maar wel, juist omdat veel van mijn collega’s geen anderen willen aansteken, dat ze niet op pad kunnen om bij de mensen thuis te komen en dus ook niet op kantoor om anderen te ondersteunen. Collega’s zijn dan thuis gewoon aan het werk dus er wordt niet verzuimd. Maar de broodnodige ondersteuning die we op kantoor vaak nodig hebben valt dan weg.
Heyy bedankt dat je me tagt! Was ik idd zeker benieuwd naar. Grappig, mijn dochter krijgt op school die van MPbio.
Fijn ook wanneer je niet thuis kunt werken. Dan is het ineens prima om andere collega's te besmetten zie het maar als een privilege dat je thuis kunt werken.
Ik kan ook niet thuis werken. Mijn reactie, die overigens als dagen en pagina's geleden gegeven is, ging over een situatie waarin iemand met een kantoorbaan en alle mogelijkheden om thuis te werken er voor koos om toch ziek en besmettelijk op het werk te verschijnen. Uiteraard zijn er beroepen waarbij thuiswerken geen optie is. En waarbij je je ook niet zomaar ziek meldt omdat er geen vervanging is en je taken gewoon dagelijks door moeten gaan. Zo'n baan heb ik. In dat geval is het overmacht. Maar dat er in situatie A sprake is van een onwenselijke situatie door overmacht, betekent niet dat je in situatie B ook maar zo moet handelen. Als de keuze er wel is, kies je gewoon niet voor de onwenselijke situatie. Als mensen dan ook nog eens compleet verzonnen onwaarheden gaan verspreiden om dat soort asociale keuzes goed te praten, wordt het natuurlijk helemaal bizar.
En zelfs als je niet kunt thuiswerken kun je nog wel rekening houden met anderen. In de zorg is het naar cliënten wat lastiger misschien maar als juf zou je er voor kunnen kiezen iets meer afstand te houden tot je leerlingen, en in elk geval tot je collega’s. Iets wat in de zorg ook kan. maar dan moet je er wel een beetje over nadenken wat je doet, en dat zou iedereen kunnen doen. (Reactie is meer als aanvulling op jou tupp, ben het met je eens namelijk)
Nou hier vandaag zowel de reguliere test (neus en keel ‘bemonsterd) als zo’n lollietest/speekseltest superpositief evenals de ggd-test. Ik vind ze héél betrouwbaar dus (want tot nu toe heb ik altijd negatief getest).
Hier waren de neus testen van de week positief en mijn ggd test ook. Maar de lollipop test van dochter bleef negatief. Maar wel allemaal Corona, met flink koorts. Behalve onze oudste, die had het in januari al gehad
Beterschap @Saartje33 Bij mij is alles rondom corona heel erg naar de achtergrond geschoven. Maatregelen weg. Druk met andere dingen. En het nieuws stond natuurlijk ook bol van heel andere zaken. Tot ik ineens van verschillende mensen kort achter elkaar hoor dat ze in het ziekenhuis zijn opgenomen. Oef...
Ik ben ongeveer 2.5 week aan het hoesten. De ene dag wel en de andere dag niet maar bleef aanhouden. Ik heb elke week een zelftest gedaan en die bleven negatief. afgelopen maandag is mijn vader positief getest en wij waren 1 dag ervoor daar. Hij had wel lichte klachten (zelftest zelfde dag was negatief bij hem) Ik ben toch donderdag gaan testen door nauw contact en die hoest bleef maar. Ik verwachtte 90% een negatieve test maar ik was wel verbaasd toen ik zag dat hij positief was. Ik heb namelijk geen klachten (die hoesten na dan van sinds 2 weken) Het is nu zondag en heb geen klachten gekregen gelukkig want bij mijn eerste corona kreeg ik wel klachten. Sommige dingen vind ik wel vies ruiken en vermoeidheid beetje maar verder niks aan de hand. Ggd meneer zei dat het waarschijnnlijk omrikon is. Hij zei dat je dan meestal minimaal klachten hebt. Waarom ik hier schrijf; geen idee gewoon even kwijt.
Waarom zeg je dat het doormaken van een virusinfectie afvalstoffen opruimt Het creëert alleen maar schade in meer of mindere mate. ( Mijn verpleegkunde is al even gelegen maar dit klinkt nogal bijzonder in mijn ogen)
Basisles biologie: je lymfestelsel en je lever ruimen afvalstoffen op. Een virusinfectie doet dat niet. Een virusinfectie maakt je ziek.
Een virusinfectie spoort je lichaam aan afvalstoffen op te ruimen, en tegelijkertijd bouwt je lichaam antistoffen op tegen dat virus, wat het immuunsysteem weer versterkt. Is ook een basisles biologie.
Nou, niet in de basislessen die ik heb gehad en ook niet in de lessen op de uni over het immuunsysteem. Je immuunsysteem zorgt ervoor dat de schade na een infectie wordt opgeruimd. Over welke afvalstoffen heb je het dan? Je lever breekt schadelijke chemische stoffen af en je nieren zorgen er vervolgens voor dat deze stoffen via je urine je lichaam verlaten.
https://www.nu.nl/coronavirus/6192111/aantal-positieve-tests-met-een-kwart-gedaald-ook-minder-opnames.html
Mmm vraag me af hoe betrouwbaar de test aantallen zijn. We hebben hier allemaal Corona gehad vorige week en oudste zoon heeft het nu voor de 2de x. Maar ik ben de enige die naar de ggd is gegaan Ivm bewijs voor mijn werk. Dus dat is 1 registratie op 6 mensen…
Ik schat dat het aantal officiële gevallen hooguit een kwart van het totaal is. Veel mensen geloven het wel na een positieve zelftest. Of testen helemaal niet meer bij milde klachten.