Coronanieuws deel 14

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 25 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.887
    113
    Vrouw
    Gemengde gevoelens hier.
    Beter zo dan weer een week van te voren alle plannen moeten veranderen.

En de kerstperiode is bij ons zoveel stress dat een weekje extra vrij beter is dan elke dag een kind met buikpijn naar school sturen of toch thuishouden.

Maar korter zomervakantie.... :cry:

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik zie het niet echt als een probleem (en ik zit in het onderwijs), zou pas volgend jaar ingaan trouwens voor de zomervakantie. Tijd genoeg om aan het idee te wennen. Als dit echt helpt om ervoor te zorgen dat kinderen minder lesuren missen…

Saartje33, JupitR, MissXray en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou idd. 6 weken zomervakantie vond ik altijd al lang, de meesten hebben 3 weken, en altijd geregel en bso enzo. Een weekje minder zou ik geen ramp vinden. En als leerkracht heb je dan nog steeds dezelfde hoeveelheid weken vakantie.
    Liever zo dan een paar dagen vantevoren horen dat de scholen op stel en sprong dicht gaan.

bosi333, Saartje33 en JupitR vinden dit leuk.
  4. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Wat dacht je van bijvoorbeeld gescheiden ouders? Of collega's waarbij je de 6 weken splitst; 3 / 3 . Probeer de planning maar eens rond te krijgen. Nee, ik ben absoluut tegen

Hanneke, liefebees, Nikki23 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Butchke

Butchke Niet meer actief

Ik ben ook absoluut tegen bah bah
    Wat heb je nou aan vakantie met k*tweer midden in de winter. :mad::mad:paar weken later is het dan alweer carnaval. Echt vreselijk, de kinderen balen ook als een stekker.

Ik ga ze gewoon een week langer thuishouden vd zomer, dan maar de leerplichtambtenaar op bezoek.
    Zo’n ingrijpende regeling alleen voor Corona… hoe lang gaan ze dit nog als excuus gebruiken?

Nikki23 vindt dit leuk.
  6. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ze zouden natuurlijk ook na jaren eens wat aan die ventilatie kunnen doen... hepafilters en goede systemen, CO2 meters, op WHO standaard en niet onze ouderwetse bouwbesluiten. :rolleyes:

In plaats van meer gure vakantietijd en minder mogelijkheid in de zomervakantie om als gezin te gaan.

Maar goed, investeren in de jeugd en hun gezondheid, waarom zou dat nou een goed idee zijn?

Zweden, NiVa0230, Spectre en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.864
    113
    Drie weken kerstvakantie daar zit ik echt niet op te wachten. Zeker niet als we weer vol in een Coronaperiode zouden zitten waarin we weer nauwelijks iets kunnen doen.

Zara75 en Butchke vinden dit leuk.
  8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb onderstaande ook in een ander topic geplaatst.

Voor ons veranderd dit weinig denk ik.
    Ik vind de vaste vakanties sowieso ontzettend achterhaald en totaal niet meer van deze tijd.
    Onze basisschool heb je de mogelijkheid om een pakket te kiezen waarbij je de vakantie zelf inplant. Zo gaan wij altijd lekker in juni/juli 3,5 week op zomervakantie, en vaak in september ook nog eens een week of 2/3. Ook hebben wij 5 snipperdagen die je gewoon op korte termijn in mag plannen. Van mij mag het hele systeem qua schoolvakanties op de schop, lekker de vrijheid om op vakantie te gaan wanneer je zelf wilt:thumup:

Ang1987, Zara75, cowgirl80 en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier ben ik het mee eens. Helaas is dit bij ons nog niet.

Zelf zijn wij veel meer wintermensen en gaan ook het liefst in de winter op vakantie.

Ik vind de zomervakantie sowieso veel te lang. Haal daar 2 weken vanaf...extra een week herfstvakantie en 3 weken kerstvakantie. Lijkt me heerlijk.

Ang1987, Saartje33 en siriel vinden dit leuk.
  10. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    nou nou, het is niet déze zomer al he.

MissXray vindt dit leuk.
  11. Butchke

Butchke Niet meer actief

:confused::rolleyes: Zie ander topic

12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.425
    113
    Ik zou liever wat minder vakanties/vrije dagen tussen Kerst- en zomervakantie hebben. Kort bv de meivakantie dan een week in, kan de zomervakantie 6 weken blijven.

Ang1987 vindt dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, vriend en ik hebben dit jaar ook maar 2 weken samen. Maar idd, voor gescheiden ouders niet handig.

14. MissXray

MissXray Niet meer actief

Waar balen je kinderen van? Er is nog niet eens wat besloten. Beetje overtrokken reactie. Geloof nooit dat het zo ver gaat komen hoor en anders prima, zie het wel.

Kukido en Zxcvb vinden dit leuk.
  15. Butchke

Butchke Niet meer actief

Beter het andere topic lezen. Ik hoef me tegen jou te verantwoorden waarom mijn kinderen hiervan balen. Ze balen, punt.

16. MissXray

MissXray Niet meer actief

Heftig, succes.

17. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Dat is dus het punt: iedereen wil liever wat anders.
    Ik wil juist liever een lange meivakantie, dat is mijn favo vakantie namelijk :D.

Ang1987, cowgirl80 en Zxcvb vinden dit leuk.
  18. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.425
    113
    Het maakt mij eigenlijk niet veel uit, ik vind alleen al die vrije dagen tussen Kerst en zomer een beetje te veel. Voor alles is wel wat te zeggen, zomervakantie van 2 volle maanden zie je bv ook in veel landen… Ik zie wel wat het wordt volgend jaar :D

HappyRabbits vindt dit leuk.
  19. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Er zitten ook veel (christelijke) feestdagen in deze periode: pasen, koningsdag (stom dat ze die datum verplaatst hebben van koninginnedag), bevrijdingsdag, hemelvaart en Pinksteren. Zit je al snel op 2 weken en heel veel losse dagen.

evaleana vindt dit leuk.
  20. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.473
    838
    113
    Ik hoop echt niet dat ze dat gaan doorzetten hoor.

Het is nu al een drama op het werk en 3 weken vakantie in de zomervakantie is al niet haalbaar, omdat de meeste collega's dan vakantie willen.
    Al gaan ze de zomervakantie inkorten is 2 weken straks niet eens haalbaar.

De zomervakantie moeten.ze vanaf blijven.
    En een extra week met kerst zie ik niet zitten, wij gaan zo en zo nooit op vakantie in de winter.
    Zie ons dan niet kamperen, mij te koud :p

Deel Deze Pagina