Coronanieuws deel 14

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 25 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.853
    113
    Vrouw
    Dat zou ik ook een ook een prima optie vinden.

Wat hierboven genoemd wordt met flexibele vakanties lijkt me heerlijk. Maar erg lastig met klassikaal onderwijs. Denk dat de school van @siriel een alternatief systeem heeft waarbij kinderen veel neer individueel begeleid worden?

evaleana vindt dit leuk.
  2. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Wat is de zingeving van drie overvolle december weken binnen de bso’s?

Ik doe mee hoor aan die drie weken kerstvakantie en in de zomer zijn we er eentje ‘ziek’. Mij heb je er niet mee maar het lost ook allemaal geen zak op.

Ang1987 en Butchke vinden dit leuk.
  3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.080
    17.054
    113
    Welk percentage van de kinderen zal naar de BSO gaan? En dan ook volle dagen in de vakanties?

Mijn kinderen toevallig wel, maar de groepen zijn vele malen kleiner dan hun schoolklassen. Dus het scheelt - hier althans - zeker wel wat contacten. :)

4. Butchke

Butchke Niet meer actief

En de rest ligt in een zwembad op een vakantie park, in de overvolle skiklas + lift of in een indoor speeltuin of met 20 mensen thuis op elkaar in de woonkamer ivm feestdagen.
    Je gaat besmetting niet tegen door scholen dicht te gooien, compleet zinloos

nizzie86, Dubbelgeluk, Ang1987 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ouders krijgen niet ineens meer vakantie dus er zal dan ook meer opvang ontstaan. Is toch een logisch gevolg.

SAARC en Butchke vinden dit leuk.
  6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.080
    17.054
    113
    #2186 Sado, 16 apr 2022
    Laatst bewerkt: 16 apr 2022
    Tuurlijk - logisch. Maar er is ook een deel van de kinderen die normaliter ook niet naar de opvang gaan, bijv omdat de ouders niet werken of omdat er grootouders oppassen. Dat bedoel ik ;)

Ik zeg niet dat ik het eens ben met deze mogelijke maatregel, maar het is - in elk geval op de BSO van mijn kinderen - zo dat de groepen vele malen kleiner dan de schoolklas zijn en er daardoor minder contacten zijn. En tuurlijk gaat een deel lekker op stap en zal de regel vast geen zoden aan de dijk zetten, maar ik gaf alleen antwoord op de vraag over BSO :)

Saartje33 vindt dit leuk.
  7. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ja dit helemaal.

Investeren in gezondheid(szorg) in het algemeen lijkt me sowieso beter dan een week vakantie te verplaatsen en de kinderen en hun ouders de dupe te laten worden.

(Alhoewel er wel leuke en goede alternatieven worden geboden in dit topic).
    En dat 3 weken winter juist voor sommigen fijn is qua vakantie.

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Klopt iedereen werkt op zijn haar eigen niveau, tijdens de rekenles is iedereen wel met rekenen bezig maar niet met hetzelfde. Wij vinden het ideaal.

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Als ik het goed begrijp dan gaat het daar ook niet om. Het gaat om uitval vanwége hoog ziekteverzuim en daardoor minder uren onderwijs. Als je dat dan ergens kan compenseren op een moment dat dat verzuim laag is (rond de zomer), dan missen kinderen niks. Dát is de reden.

Het is nooit goed, want als er minder onderwijs is en de achterstanden lopen op, dan gaan we daar weer met zn allen de overheid de schuld van geven (of lopen roepen dat het niveau van de docenten te wensen overlaat).

Zxcvb, olleke, bosi333 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Butchke

Butchke Niet meer actief

Uitval en dus ziekteverzuim komt juist door besmettingen, wat je creëert door ophokken in warme ruimtes ( het is tenslotte december).
    Lekker iedereen 3 weken op elkaars lip om vervolgens in januari alles ziek en besmet te hebben

Ik mis totaal de logica!

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.795
    18.994
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Alsof die uitval zo vreselijk hoog is in die ene week voor de kerstvakantie.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Op scholen steken ze elkaar erg veel aan. Dus door scholen dicht te doen wanneer griep en corona het meest voorkomt snap ik wel.

Ik ken veel mensen met kinderen die corona hebben gehad.
    En mensen zonder kinderen nog helemaal niet.
    Er zal vast een verband zijn.

13. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ik wil een normaal en weerbaar immuun systeem, ook voor mijn kinderen. Dus mét (buik)griep, Corona en alles graag.

SAARC, Ang1987, nizzie86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.063
    113
    Daar ben ik ook van overtuigd, maar met een weekje langer vakantie ontkom je er nog steeds niet aan.

SAARC, Ang1987, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik weet niet hoe goed corona wel of niet is voor je immuunsysteem...dat weten ze nog niet.

Je zou je kind net als bij waterpokken bij iemand met corona kunnen zetten. Dan krijgen ze het gecontroleerd en kun je direct na het spelen met iemand met corona je kind testen.

Maar ik vraag me af of 3 a 4 keer krijgen in een jaar ( of meer) zo goed is voor je immuunsysteem.

We zullen het zie op lange termijn.

16. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Geen idee, maar die week dicht kwam bij ons op school (vo) als geroepen. We waren wel door de invallers heen. Veel klassen in quarantaine dus veel hybride gedoe alle uren. Ergens moet je het compenseren. En de discussie ‘zomerschool’ is ook niet nieuw in dat opzicht. Ik denk dat die week extra school in de zomer puur ter compensatie is.

17. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ga het onderwijs in! :thumup:

rijo vindt dit leuk.
  18. Mapje

Mapje Niet meer actief

Oh dat is hier niet het geval. Enorm overvolle bso’S hier met wachtlijsten van een jaar. Zitten beide gewoon met 30 kinderen op de bso en dan 7 groepen die ook samen sporten (al kunnen ze dat wel scheiden dat was laatste jaren ook zo) ligt denk ik aan waar je woont maar hier gaan alle kinderen uit de klas van de oudste minimaal 1 dag naar (een) bso.

Sado vindt dit leuk.
  19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.795
    18.994
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, op sommige scholen wel. Bij bij andere scholen kwam die extra week te laat, omdat er net een golf geweest was en de klassen net weer redelijk compleet waren en het personeel ook weer terug was. Daarom denk ik dat die ene week niks doet. Je weet zoveel maanden van te voren helemaal niet of de timing goed is. En het zal hoe dan ook nooit voor alle scholen de juiste week zijn. Als je dat echt wilt, moet je de keet van november tot en met maart sluiten.

Syane, Sado, SAARC en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.604
    1.732
    113
    Breng ze niet op ideeën :eek::p

GoldenClown vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina