Coronanieuws deel 14

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 25 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Het hangt ervan af hoe lang het geleden is denk ik? Een booster helpt tegen besmetting en zonder besmetting hoef je ook niet in quarantaine. En kun je andere niet besmetten. Natuurlijk helpt het geen 100%, maar alle beetjes helpen. En wie weet voor een toekomstige ernstigere variant is dat wel heel wenselijk?

Mamafiets vindt dit leuk.
  2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.727
    113
    Vrouw
    Ben ik het mee eens. Toch zot dat jongeren tot 18 jaar niet in quarantaine hoeven, zelfs niet bij besmetting in huis. (Waar ik voor mijn kinderen wel heel blij mee ben hoor!) Maar zodra die jongere een film wil gaan kijken in de bios met zijn vrienden moet hij zijn QR laten zien.
    Krommer kan niet!

Spectre, SAARC, Cin85 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb 8 maanden na mijn corona besmetting lang contact gehad met mensen met corona, maar het niet gekregen. We zijn nu 2 maanden verder, ik geloof niet dat ik het zo snel zal krijgen en zeker niet dat ik er heel ziek van zal worden.
    Wie zegt er dat je met booster niemand kan besmetten? Dat je niet in quarantaine hoeft maakt de kans alleen maar groter dat je iemand gaat besmetten.

Ik kan serieus geen goede redenen bedenken om die booster te nemen. Dat er opeens een super dodelijke variant van corona komt geloof ik niet. Ik denk dat er steeds meer immuniteit komt en mensen niet meer zo vatbaar zullen zijn voor het virus.

Edr89 en Nikki23 vinden dit leuk.
  4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    En hier geloof ik dus echt niets meer van! Ik ken nu zoveel mensen die na hun booster besmet zijn geraakt dat ik bijna zeker weet dat je net zoveel kans maakt of je nou wel of geen booster hebt. Ik geloof zeker dat dit wel zo was geweest bij de delta variant maar nu met omikron echt niet meer.

SAARC, Mapje, Wish05 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Same here: meer Covid gevallen in mijn omgeving bij degenen die geboost zijn. En ook echt best kort na het zetten van de booster. Sommigen zijn er goed ziek van, andere hebben milde klachten.

Dit is dus één van de redenen waarom ik de booster niet genomen heb.

SAARC, Jackie87 en Liedx vinden dit leuk.
  6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat pas een omikron-booster daar weer tegen gaat helpen.
    Maar de vraag is of omikron dan nog wel een dominante variant is. Met een half miljoen besmettingen per week, zal het bereiken van groepsimmuniteit voor omikron sneller bereikt zijn door besmetting, dan door een vaccinatiecampagne die op zijn vroegst in maart kan starten.

Ik moet nog even opknappen. Maar vermoed dat ik straks met 2x moderna Wuhan-variant en natuurlijke booster met andere variant (hoogstwaarschijnlijk omikron) minstens net zo goed beschermd bem als mensen die 3x geprikt zijn tegen een variant die al niet meer voorkomt.

Mapje, Liekje81, Nellie4 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Dat wist ik niet. Waar lees je dat dan?

juliette77 en Ang1987 vinden dit leuk.
  8. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik bedoel dan ook de dreigende faillissementen van ondernemers (ook een hoop zzp'ers zoals een vriendin van mij die succesvol eventmanager was, weet niet hoe die worden meegerekend?) die door corona veroorzaakt zijn.
    Zullen idd een hoop zijn die net het hoofd boven water houden met overheidssteun. Ken er helaas best een aantal.

9. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee hoe het werkt met die besmettingen. Wij hadden Corona in huis, mijn man en ik beiden geboosterd, hij heeft het gekregen en ik niet. Ik was wel ziek maar geen Corona. Snap er ook echt niks van, haha, lijkt wel Russische roulette.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    #410 Averlhach, 30 jan 2022
    Laatst bewerkt: 30 jan 2022
    Als een bedrijf vorig jaar omzetverlies had heeft deze NOW en TVL aan kunnen vragen. Op het moment dat deze omzetverlies daadwerkelijk ook zo blijkt te zijn mogen ze dit geld houden. Pas als blijkt dat er minder of geen omzetverlies was moeten ze het terug betalen. En dat kan in hele kleine stapjes.
    Uitstel van belasting kan terugbetaalt worden tot oktober 2027.
    Now kan in 36 termijnen terug betaald worden.

Bedenk wel dat als je now terug moet betalen had je er geen recht op. Dus heb je meer omzet gemaakt hebt dan het jaar ervoor, anders mocht je het houden. Of in ieder geval minder verlies dan verwacht.

Wat ik juist zie is dat nu diverse bedrijven overeind blijven door now, maar die eigenlijk al niet meer rendabel waren. En die gaan ooit een keer omvallen ja. Maar is dat schuld van corona?
    En straks zal het aantal wellicht oplopen de faillissementen, maar dat zullen ook een deel uitgestelde faillissementen zijn. En die hebben niets met corona te maken.

En uiteraard zullen er bedrijven door corona failliet gaan, dat geloof ik zo. Maar niet dat als er straks 3000 bedrijven failliet gaan dat dit allemaal door corona komt.

Suzy85 vindt dit leuk.
  11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zzp'ers krijgen geen now, maar tozo. Daar ken ik de regels niet precies van een weet ook niet hoe dat precies zit.
    Maar als je recht had op now hoeft dit niet terug.

Het gaat mij erom dat ik het las als "door corona gaan nu veel bedrijven falliet" en dat is niet zo. Het aantal wat nu failliet gaat is historisch laag.
    Dat dit gaat veranderen, dat zal ik niet tegen spreken, alleen kan je niet de schuld volledig bij corona neerleggen.

Suzy85, ClaireDeLune en Ang1987 vinden dit leuk.
  12. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Oh dacht dat je laatst schreef hier dat jullie beide positief waren.

13. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Klopt niet, mondkapjes zijn sinds 26 jan niet meer verplicht in de UK.

Betekent niet dat ze nergens meer gedragen worden. Op scholen bijv waar veel besmettingen zijn, worden ze nog wel gedragen. English common sense.

Ang1987 en Nikki23 vinden dit leuk.
  14. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja! Dat dacht ik ook! Maar mijn pcr testen bleven negatief. Gezien het feit dat iedereen Corona had dacht ik door mijn klachten ook dat ik het had, maar ik had blijkbaar gewoon een mini-griepje.

15. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Nou, jij hebt dan gewoon superimmuniteit:roflmao:.
    Hier had ik het vorig jaar april (voor de vaccinaties dus), alleen 2 dagen geen geur en smaak. Ik had al bedenkingen bij de vaccinaties maar na mijn besmetting was ik nog meer overtuigd dat ik het vaccin niet wilde.
    2 weken terug jongste 2 Corona en ik wilde eigenlijk stiekem wel graag besmet worden en echt ons best gedaan. Maar helaas niet gelukt. Zou ik nog immuun zijn denk ik dan? Vraag me echt af hoe dat nu zal zitten.

16. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    582
    383
    63
    Vrouw
    Nou dit denk ik ook hoor. Ik heb eerst 2x AZ gehad. 3e vaccinatie in oktober was pfizer en nu dus corona. Moet toch wel goed zitten voorlopig.
    Wat ik dan ook totaal niet begrijp is dat we straks in april een booster zouden moeten halen of uiterlijk juli. Dan is het helemaal geen coronaseizoen.

17. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.024
    3.257
    113
    "Alles dicht voor 200 man op de IC"

Wat vergeten wordt, is dat het vandaag 200 man zijn, maar vorige week ook en de weken ervoor ook, of nog meer. En dat zijn niet steeds dezelfde 200 man. In een jaar betekent dagelijks 200 man op de IC dat er duizenden mensen zijn geweest die zo ziek waren dat IC opname noodzakelijk was. Een deel overlijdt helaas, een deel wordt beter. Maar beter worden na een IC opname betekent over het algemeen niet dat je twee weken later weer aan het werk bent. Nog afgezien van wat dit persoonlijk met mensen doet, gaat dit de samenleving in de komende jaren nog heel veel geld kosten. Een flink deel van deze mensen zal nooit meer (volledig) aan het werk kunnen bijvoorbeeld. Zullen nog heel lang veel meer ziektekosten maken etc.

Knuffelmonster, Leesteken, Lizoe en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.024
    3.257
    113

Ik was al blij dat ook mijn jongste twee hun eerste vaccin ook gekregen hebben inmiddels, maar als ik dit zie nog meer.
    (Bron: @yorickB / Yorick Bleijenburg op twitter, met cijfers van de stichting NICE)

Trirani vindt dit leuk.
  19. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Maar zijn dit cijfers van opnamen door Corona? Of met Corona? Want dat is een wereld van verschil! En ik heb het sterke vermoeden dat van dat laatste sprake is.

Spectre, SAARC, Juud78 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar hier zitten toch ook de mensen bij die opgenomen worden voor een andere reden dan corona, en bij binnenkomst positief testen? Een groot deel ligt er met corona, maar niet door corona.

Nikki23 en juliette77 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina