Nieuws: Test- en vaccinatielocaties in Vlissingen, Rotterdam, Purmerend en Zaandam zijn maandag uit voorzorg gesloten vanwege de verwachte storm. Mensen die een afspraak hebben staan voor een coronatest worden vandaag gebeld om een nieuwe afspraak in te plannen op een andere locatie. De teststraat van de GGD Zeeland in Vlissingen, op een parkeerplaats bij ziekenhuis Adrz, is overdekt met grote witte tenten en de GGD wil voorkomen dat die wegwaaien en er ongelukken gebeuren. De GGD Rotterdam-Rijnmond sluit morgen de testlocatie bij Rotterdam The Hague Airport voor 'de veiligheid van onze bezoekers en personeel'. De GGD Zaanstreek-Waterland sluit morgen de vaccinatielocatie op het evenemententerrein in Purmerend en de testlocaties aan de Ronde Tocht en de Vermiljoenweg in Zaandam. Mensen die een vaccinatie-afspraak in Purmerend hadden staan, kunnen er voor kiezen om maandag zonder afspraak naar de vaccinatielocatie in Zaandam te gaan, op de Pieter Ghijsenlaan. Alleen kinderen tot 12 jaar kunnen niet op inloop langskomen. Het KNMI heeft voor morgen code geel uitgegeven om te waarschuwen voor zware windstoten. De waarschuwing geldt voor heel Nederland.
En als 2G vervalt kunnen ze die vaccinatieplicht ook niet meer volhouden. Dus dat zal de volgende maatregel zijn die geschrapt wordt. Ik ben blij voor de Oostenrijkers!
Dank je. Blijkbaar is dit bericht verwijderd van de Nu.nl website. Wat ik begreep (van collega’s in London) is dat de maskers niet verplicht meer zijn, maar op bepaalde drukke plaatsen nog wel geadviseerd worden. Maakt verder niet uit. Interessant om te zien hoe het in de omliggende landen gaat met de versoepelingen.
Groot gelijk. Kom ik weer met m’n stokpaardje, maar nu wordt duidelijk wat ik dus onder andere eerder bedoelde mbt de verschillende kanten. Stop ermee! Word wakker! Enz. Volgens mij mag iedereen hier een mening geven en wat zeggen. Ook als het een ander niet aanstaat. Oké dit is wel het nieuws topic maar toch…
Kan hoor. Wij hadden in december Corona behalve de oudste maar die werd dus wel ziek (koorts, verkouden) nou dat is hij nooooit. En toch bleef hij negatief testen. Snap er niks van.
Ik krijg op mijn telefoon steeds de onderstaande banner/pop up. Jullie ook? Volgens mij is het helemaal niet toegestaan om reclame te maken voor medicijnen en zeker niet voor vaccins. Daarnaast is het veel te ‘in-your-face’ en werkt daardoor juist averechts bij veel mensen (plus ik vind het een onaantrekkelijk type)
Deze heb ik nog niet voorbij zien komen, heb wel al 2 brieven binnen dat ik een booster moet halen (wel fijn dat ze die andere 2 vaccinaties voor het gemak even vergeten ). Best bijzonder, want ik ben positief getest, dat zou bekend moeten zijn toch? Of mag je tussendoor wel uit quarantaine om een booster te halen?
Wat raar is dat toch hè? Wij hebben nooit een brief gehad, niet voor de vaccinatie en niet voor de booster.
O, nu je het zegt, die voor de booster hebben m’n man en ik ook beide niet ontvangen Sturen ze die niet meer? De brief voor de eerste vaccinatie hebben we wel beide gekregen in de zomer.
Dat is ook vreemd inderdaad. Ik vraag mij af wat de logica is van wie ze welke brief sturen? Mijn man heeft trouwens ook geen brief voor de booster gekregen.
Wat ik zie is dat de ene auto al veel te dicht op zijn voorganger zit, en dus gewoon fout is. Mogelijk worden de bestuurders ook nog eens afgeleid door de mensen op het viaduct, maar dat kan ik niet beoordelen. Maar het is inderdaad sneu voor die kinderen dat de automobilisten niet voldoende afstand van elkaar hielden.
Ja want dat er allemaal langzaam rijdend verkeer voor zat die aan het ‘demonstreren’ waren midden op een snelweg is doodnormaal op de zondagmiddag. En wij kwamen er ook helaas tussen te rijden, 40 kmpu op een snelweg is bizar. Het staat er voor gewoon bijna ineens stil. Nog een mooi voorbeeld. Idioten. https://www.dumpert.nl/item/100021256_26b76280
Normaal is het niet op een snelweg, maar het is duidelijk te zien dat die automobilist niet oplet. Er kan ook ineens een file zijn, als je er bovenop klapt is je afstand niet goed heb ik geleerd met rijles.
Zover ik weet moet je minimaal 60 rijden op de snelweg. Als je dan met 100 of 130 aan komt rijden, lijkt het ook net alsof men ineens stil staat. Juist daarom is het zo belangrijk om afstand te houden en goed op het verkeer te blijven letten. Nu waren het demonstranten, normaal zijn het zogenaamde zondagsrijders met zo'n (gebrek aan) snelheid op de snelweg. Overigens kan ik mij voorstellen dat het rete irritant is om daar ineens tussen te komen, ik ben blij dat wij gewoon thuis zaten. Alhoewel het volgens mij wel bekend was dat men in het hele land dit soort acties ging houden. Maar de enige die 'schuld' hebben zijn de automobilisten die niet voldoende afstand hielden en niet goed op het verkeer gelet hebben. Nu waren het toevallig demonstranten die traag reden, de volgende keer een stel bejaarden, en de keer erop staat er plotseling een file vanwege een kapot voertuig etc..
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersregels/vraag-en-antwoord/wat-is-de-minimumsnelheid-voor-het-wegverkeer Lijkt mij dat de schuldigen de idioten zijn die bewust te langzaam rijden en het verkeer daarmee in gevaar brengen. Dat ze maar flink beboet mogen worden, de mafketels. Ik heb echt geen goed woord over voor mensen die met hun demonstratie anderen in gevaar brengen, wat hun issue ook is.
Hm, misschien komt mijne dan ook nog met flinke vertraging De booster heb ik inmiddels al ruim 3 weken