Wauw dat wil ik ook in NL!! (Hier zit weer een kind thuis met een snotneus, kiplekker, maar positieve zelftest)
Nee joh, niet weer! Word je toch niet goed van. Hier dochter verkouden, maar die zit nog geen 3 weken na haar besmetting, dus die was blij dat ze niet hoefde te testen
Dat is wel heel bijzonder dat ze dit ook nog op een terras komen vragen. Misschien loopt er veel handhaving en dat ze daarmee voorzichtig zijn? Ik laat me ook niet meer bij de ggd testen. Mijn man heeft afgelopen maandag met een positieve collega gewerkt en die doet aan het einde van de week een zelftest en is die positief dan weet je genoeg. De kinderen laat ik bij klachten wel testen maar ook enkel voor de registratie. Vorige week was ik met mijn oudste dochter naar dat R dam airport voor een test en ik vond het zo’n circus dat ik voor mezelf niet meer zal gaan.
Dat vermoed ik ook. Mijn pubers doen dat ook wel al zijn die er na de zoveelste negatieve test er ook wel klaar mee ;
Ja dat zou goed kunnen indd. Hoop dat het er snel afgaat en dat testen op grote schaal ook niet meer nodig zal zijn.
Ik verwacht ook wel dat er een herzien testbeleid komt. Mijn man heeft een booster, maar ook corona. Hij heeft zich na een positieve zelftest laten testen bij de GGD, omdat maar de vraag is of de geldigheidsduur van de booster 6 maanden blijft. Met een herstelbewijs is de kans groter dat die 6 maanden geldig blijft, en dat komt voor onze vakantie precies goed uit.
Ik ben wel héééél blij dat de rest niet meer thuis hoeft te blijven. Zoon van 10 zit weer net buiten zijn 8 weken, dus die weer een zelftest gedaan. Gelukkig negatief, dus die is naar school. De rest was al de deur uit voor ik de test afnam En al dit gezeur alleen naar om een simpele snotneus
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil-flink-versoepelen-horeca-langer-open-thuiswerkadvies-mogelijk-weg~ac909c87/ “De sluitingstijden in de horeca en cultuur worden verruimd, ook kunnen de anderhalve meterplicht en vaste zitplek weg als de coronapas gebruikt wordt.” Wat bedoelen ze? Heeft de horeca hier straks keuze in, of blijft die pas overal verplicht? We wachten (weer) af...
Dat weet ik niet hoor, genoeg uitbaters die ook niet achter de qr staan. En hoe wil men controleren als de horeca zelf mag kiezen?
Versoepeling op komst, horeca langer open De horeca mag binnenkort mogelijk tot middernacht openblijven, zeggen Haagse bronnen. Nu moeten restaurants en cafés nog om 22.00 uur dicht. Het precieze tijdstip staat nog niet vast. Ook het advies om er anderhalve meter afstand te houden vervalt waarschijnlijk, evenals het advies om zoveel mogelijk thuis te werken. Het kabinet bekijkt ook of het coronatoegangsbewijs aan het eind van de maand kan vervallen. Dinsdag is er weer een persconferentie, dit keer alleen van minister Kuipers. Heel hard duimen dat ie er aan het einde van de maand afgaat!
En als dat gebeurd zal de test bereidheid waarschijnlijk ook meteen flink dalen Wauw, zou wel heel fijn zijn als die stomme pas verdwijnt!
Ik lees het meer als verplicht en een soort lokkertje, met 3g mogen jullie weer maximale capaciteit en vervalt de 1,5 meterregel...tsja daar gaan ze natuurlijk niet tegenin door te zeggen wij houden het zo zonder ctb
https://www.ad.nl/politiek/2g-beleid-kan-prullenbak-in-meerderheid-is-tegen-kabinetsplan-om-ongevaccineerden-te-weren~ad402793/
Je schreef: Qua kosten heb ik geen idee, en ik ben te lui om dat uit te zoeken. Maar ik heb jaren lang hydroxychloroquine voorgeschreven aan mensen die naar het buitenland gingen, en er heeft nog nooit iemand last van bijwerkingen gehad. Uiteraard moet er wel op de medische voorgeschiedenis van de patiënt gelet worden, want bij sommige aandoeningen kan hydroxychloroquine wel heel gevaarlijk zijn. Maar dit moet je bij elk recept checken. Dus wat dat betreft kan je de bijwerkingen van de medicijnen weer afstepen. Voor de indicatie covid is het nog helemaal niet bekend bij welke aandoeningen het gevaarlijk is (omdat het nu uberhaupt beschouwd wordt als iets wat niet toepasbaar is bij covid). De tekst in de link is geen publicatie, maar geeft de huidige stand van zaken weer. Het klopt dat er ergens een link is naar een signaleringsrapport van het Lareb zelf uit 2020. Dit beschrijft de situatie in NL op dat moment, dat doet het Lareb wel vaker, zulke signaleringsrapporten schrijven in het kader van risicogestuurde analyses. Maar bijwerkingen worden altijd up-to-date gehouden en daarvoor worden ook signaleringen van buiten NL meegenomen.
Wij testen hier vanwege de zeer kwetsbare man van de juf van een van de kinderen. Dat is op dit moment eigenlijk de enige reden.
En raken ze de boosters aan de straatstenen niet kwijt. Daarom pas einde maand want de overheid gaat nu ( al? pas?) een grootscheepse booster campagne houden. Daarna is het echt uitgemolken en mag de pas eraf?