Coronanieuws deel 14

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 25 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Ben benieuwd of dit vooral komt door leegloop van Delta-patienten of dat omikron ook nog een significant aandeel heeft. Maar fijn dat deze getallen aan het zakken zijn. Echt hoopgevend gezien de getallen over besmettingen.

Neuzeke en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  2. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Roosje35 vindt dit leuk.
  3. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.963
    113
    Nederland
    Nou ik kan de gedachte alweer van tafel vegen hahaha. Vanmiddag ineens een dikke steek in mijn hoofd en binnen een half uur keelpijn. Alsof ik een avondje goed heb staan feesten ( met drank en roken ). Zelf test gedaan, in de keel, en direct positief :roflmao:
    Nou ja. Klanten afbellen en series kijken op de bank dan maar.

Neuzeke en Zxcvb vinden dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ah balen!!

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Hoe swabben jullie je keel? Dat staafje van flowflex is voor mij echt te kort. Dan sta ik direct te kokhalzen.

Ik denk dat ik ook even in mijn keel moet gaan roeren, omdat ik klachten blijf houden, vooral in mijn keel, maar de neustest negatief blijft

6. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.963
    113
    Nederland
    De zijkanten met het net wat te korte stokje ( bij m’n amandelen ) en met tranen in de ogen :roflmao:
    Neus was ook negatief. Keel positief.

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Betogers vallen GGD-locatie in Heerlen binnen en intimideren medewerkers
    10 februari 2022 16:32 Laatste update: 2 minuten geleden
    Actievoerders zijn donderdag een vaccinatielocatie van de GGD in Heerlen binnengevallen. Hierbij beschuldigden zij de medewerkers van "genocide op de Nederlandse bevolking", is te horen op een video die de betogers zelf deelden via sociale media. Ook ontstond er een handgemeen tussen medewerkers en de betogers.

https://www.nu.nl/coronavirus/6183350/betogers-vallen-ggd-locatie-in-heerlen-binnen-en-intimideren-medewerkers.html

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wanneer een medewerker van de GGD zijn hand op de camera van een vrouwelijke betoger legt om filmopnames te voorkomen, komt het tot een handgemeen tussen de betogers en de GGD-medewerkers. Het is niet duidelijk of hier gewonden bij zijn gevallen.

o_O:mad:

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.045
    14.733
    113
    Vrouw
    Haha, ja die van flowflex zijn wel erg kort:D
    Ik heb deze week ook zitten stunten voor een keelswab. Was dan wel met een langer stokje. Vond het echt geen doen. Zodra ik mijn keel aanraakte begon ik te kokhalzen.:roflmao:
    Bij de neus moet je in elk gat 5x ronddraaien. Nou dat lukt in mijn keel echt niet.
    Dus ik doe geen keeltest meer. Voelde nu niet bepaald als een goed afgenomen test:$

10. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Sterkte! Hoop niet al te veel klachten.
    (en Tinder Swindler kijken op Netflx, fascinerende docu ;))

ClaireDeLune vindt dit leuk.
  11. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Wij (man, zoon en ik) hebben geen PCR-tests gedaan. Man en zoon hebben helemaal geen klachten gehad, zeker zoon doet wel met regelmaat een zelftest i.v.m. school en in die week dat dochter corona had ook wat vaker dan 2x per week. Ik heb wel 2 dagen wat last van mijn keel gehad, op 4 en 5 dagen na begin klachten dochter. Maar zelftests waren negatief en daarna ook geen klachten meer. Nou ja, af en toe denk je 'voel ik mijn keel nu?' en dan doe ik voor de zekerheid maar weer even een zelftest. Je wordt ook wel een beetje hypochondrisch van deze situatie. Daar had ik het laatst al over met iemand die in dezelfde situatie zat. Maar ik vind het niet genoeg allemaal om de zelftests niet te vertrouwen en toch naar de GGD te gaan. Als ik echt meer en langer klachten had gehad en de zelftests waren negatief gebleven, dan had ik het denk ik wel gedaan. Maar ik was in de week ervoor ook al snotverkouden en dat begon toen met flinke keelpijn (veel erger dan ik vorige week had). Toen vertrouwde ik het niet en ben ik wel naar de GGD gegaan. De PCR was toen negatief. We dachten eigenlijk dat dochter ook wel gewoon verkouden zou worden. Nu zie ik niet echt een reden om de zelftests niet te vertrouwen en toch naar de GGD te gaan. Sowieso kom ik momenteel bijna nergens. Ik werk volledig thuis en eigenlijk kom ik alleen buiten de deur om zoon naar school te brengen/op te halen, boodschappen te doen en een rondje in het park te lopen. Man hetzelfde verhaal. Bewust laten we het daar voor nu ook even bij. Als ik meer mensen zou moeten zien, dan zou ik denk ik ook wel eerder toch even naar de GGD gaan voor een PCR-test.

12. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
  13. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Nou, mijn keel doe ik niet zo grondig als de neus hoor. Ik denk dan maar dat ze bij de GGD dat stokje ook alweer terug trekken op het moment dat je begint te kokhalzen. Wel even goed proberen te vegen dus, maar niet 5x op en neer zoals in de neus.

Maar die tests met korte stokjes (Flowflex, maar dochter had nu ook een ander merk van school met van die korte dingen erin), die zijn daar niet echt heel handig voor nee.

14. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    829
    534
    93
    Wat een eikels!!!! Dat je er niet mee eens bent, oké en natuurlijk mag je betogen maar er zijn grenzen en als je die medewerkers beschuldigt van genocide en filmen, ze intimideert en gaat vechten ga je daar ver overheen

SAARC, Leesteken, Spectre en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Van school hebben we ook zelftesten met een oranje achterkant. Die stokjes zijn erg lang. Dus ik wat geschraapt, lekker weer kokhalzen eens nog in mijn neus ermee, maar nog steeds negatief.

Zxcvb vindt dit leuk.
  16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ja maar wat ik zo gek vind is dat zulke mensen hier ook gewoon mee weg komen. Dat vind ik zo gek de laatste tijd. Er kan ineens vanalles gewoon worden gedaan zonder gevolgen.

nijn37 en Sopje1234 vinden dit leuk.
  17. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.958
    1.294
    113
    Ik weet niet in welk opzicht ik dit moet plaatsen dus doe ik het even hier. Eerst was het dat je na 10 dagen uit quarantaine mocht toch? Dat is nu 14 dagen, weet iemand waarom?

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Is dat zo? Iedereen gaat hier na 7 dagen en een negatieve test alweer uit quarantaine, sommigen zelfs nog eerder.

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Volgens mij niet hoor. Op quarantainecheck staat het gewoon nog als 5 dgn na laatste contact (bij huisgenoten bv) met negatieve test of na 10 dgn.
    En voor de persoon met corona is het na 7 dgn en 24 klachtenvrij.
    https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Bedoel je na contact of bij positieve test? Bij positieve test en klachten duurt je quarantaine Max 14 dagen, maar als je na 7 dagen 24h klachten vrij bent dan mag je uit quarantaine.

Deel Deze Pagina