Over elk ander onderwerp hoorde je de andere burgemeester wel klagen Dus geen idee of ze afgesproken hebben dat hij als voorzitter zich alleen laat horen, maar het is opvallend dit keer. Elke dag in de auto, radio aan, het nieuws begint... blabla Bruls..
Of om overal kritisch op te moeten zijn. Soms is het gewoon verstandiger het kritische over te laten aan de deskundigen.
Het verschilt, in mijn woonplaats loopt een behoorlijk leger boa’s rond en kiest men toch eieren voor hun geld. Zo’n boete kunnen ze er echt niet bij hebben. Laatst zelfs controle bij een redelijk afgelegen strandtent. Die gasten doen dus moeite om naar zo’n plek toe te gaan om dan een beetje te gaan handhaven. Zouden ze daar nou echt voldoening uit halen?
Het is hun werk en ze krijgen hier opdracht voor. Boa’s beslissen niet zo maar zelf waar ze wel of niet controleren.
Ja en wie controleert BOA's of ze daadwerkelijk bij restaurants op de qr controleren? Al zal het in een grote stad vast lastiger zijn, maar de BOA bij ons in de woonplaats zat gewoon gezellig met jongeren in de voetbal kantine op een tijdstip dat het eigenlijk niet meer mocht.
Maar denk je dat een onderneming direct een boete krijgt ipv eerst een waarschuwing? Het gaf voor mij al een heel ander gevoel wanneer ondernemingen in eerste instantie aangaven niet op de qr te controleren, dan ondernemingen die per direct al zeiden 'vanaf nu enkel toegang met een geldige qr'. Misschien kan ik het ze niet kwalijk nemen, maar heeft er bij mij voor gezorgd dat ik niet meer bij bepaalde ondernemingen wil komen vanwege die keuze. En dan kunnen ze zeuren dat ze het beu zijn, maar wanneer ze blijven handhaven dan verandert er niks.
Ze leggen verantwoording af aan de burgemeester. Als die hier opdracht voor geeft en ontdekt dat ze zich daar niet aan houden dan kan dat zelfs reden zijn voor ontslag. Bijzonder dat die Boa in jouw woonplaats dit zo deed onder werktijd.
Maar zo werkt het niet e. Je doet een job en voert de taken uit die bij die job horen. Ook zonder controle moet je gewoon uw taken uitvoeren, waarvoor je betaald word. Dat je het daar niet mee eens bent, is wss puur op basis van de taak die ze hebben maar zo abnormaal is het niet, dat je doet waarvoor je betaald word natuurlijk
Het blijft onwerkelijk om tijdens het drinken van een kopje thee gecontroleerd te worden. Boa is ook een baan, oké, maar op zo’n manier mensen lastigvallen is een inbreuk op de privacy. En in deze fase van de pandemie ook nog eens totaal nutteloos. Laten we hopen dat het over een paar weken klaar is met deze onzin.
In principe checken Boa’s niet zelf QR codes maar controleren ze of de horeca, maar ook zeker andere bedrijven zoals winkels, supermarkten etc, zich aan de regels houden. Het staat helemaal los van wat zij zelf van de maatregelen vinden.
Ik was Bruls in 1999 al zat toen ik hem tijdens ern stage tegen kwam.... dat gevoel is niet minder geworden de afgelopen 2 jaar
Dit dus Idee is ws iets met 1g in café 's of delen binnenstad afzetten. Maarja... carnaval in Limburg blijft niet netjes op 1 plek. Alleen al een optocht.... Dan moet je wel een groot gebied gaan afzetten. Daar enorm en werken ook gewoon mensen.... Dus dat wordt lastig. Of een compromis. Buiten zonder G. Binnen met 1G (en dan iets met bandjes of stempels ) Succes met controle/handhaven
Zelf nadenken is voor veel mensen weggelegd. Bij mij ging er ook een wenkbrouwen omhoog bij het bericht. Maar dat geenstijl niet de meest betrouwbare en objectieve nieuwssite is mag toch ook best bekend zijn nietwaar? Irritant dat ik over heel die stukken niks anders terugvind dan het geblaat van geenstijl en wat losse Twitter flodders.
In België gaan er versoepelingen in vanaf 18 februari naar code oranje. Mondmaskers voor -12 jarigen gaan weg EINDELIJK.
Of hij was met de jongens in gesprek gegaan over het waarom van de maatregelen etc. Ipv direct boetes uit te delen. En zag iemand dat door het raam. En die begon direct te roepen dat ze maar gewoon lekker een potje gingen zuipen met de jongens op een tijdstip dag dit niet mocht Zeg niet dat dit perse zo is. Maar dit is wel de manier waarop verhalen de wereld in geslingerd worden.
Punt is een beetje dat ze juist helemaal niet zo kritisch is als ze zelf denkt te zijn. De kritiek is selectief en betreft alleen de regering, rivm, msms, en dan precies zoals het uitkomt. Maar als er screenshots van twitter of fb gedeeld worden op een anoniem forum, of links van dubieuze sites moet dat meteen door iedereen voor waarheid aangenomen worden, anders heb je oogkleppen op. Oftewel dan mag je niet kritisch zijn, maar moet je deze ‘anonieme screenshot-en-link-delers’ blindelings geloven… Over oogkleppen gesproken