Coronanieuws deel 14

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Liekje81, 25 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is toch ook 'klein'? Er werd door de overheid gezocht naar een manieren om de verspreiding van een nieuw virus te beperken. Logisch dat daarbij in deze tijd (waarin vrijwel iedereen met een smartphone op zak loopt) ook wordt gekeken naar digitale mogelijkheden. Een bedrijf springt daarop in en meent een manier gevonden te hebben waarop dat kan. Het zou dan dom zijn om als bedrijf géén contact op te nemen met de overheid. Dat is wat hier gebeurt "Joe, wij hebben iets wat jullie misschien kunnen gebruiken."
    Begrijpelijk dat ambtenaren hier vervolgens naar kijken. Zoals ze, naar ik mag hopen, meerdere van dit soort mogelijke oplossingen hebben bekeken. Als ik een nieuwe auto koop, vraag ik ook niet maar één brochure aan. Het lijkt me ook niet meer dan normaal dat je de informatie die je van zo'n aanbieder krijgt, met collega's bespreekt. Het zou pas eng zijn als één persoon alleen verantwoordelijk zou zijn voor het kiezen van een app die tijdens een enorme gezondheidscrisis mogelijk door miljoenen Nederlanders gebruikt gaat worden. Het lijkt me dus alleen maar goed dat ze over en weer met elkaar mailen over wat ze weten over de mogelijkheden van deze app en hoe dit zich verhoudt tot de politieke sfeer & de sentimenten hierover in de samenleving.

Dat is wat er in deze mailwisseling gewoon gebeurt. Ze worden ergens op gewezen. Sparren met elkaar over 'wat kan deze app en sluit het aan bij de verwachtingen vanuit de politiek en de samenleving?' En vervolgens is deze app het niet geworden, omdat die aansluiting er kennelijk niet was.
    Ik zou niet weten waarom dit proces 'groot' in het nieuws zou moeten. Dit soort gesprekken over nieuwe producten en innovaties worden overal in Nederland in bedrijven, bij scholen, bij overheden etc. gevoerd. Zo spannend is dit in mijn ogen niet.

Suzy85, Yvuna, Zxcvb en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Kan me er best in vinden, hoe jullie het uitleggen.
    Ik zit nog op het stukje dat er in een mailwisseling werd aangegeven dat er eigenlijk helemaal geen goede redenen zijn om de grondrechten van mensen in te perken met een app. Dus het gaat niet zo zeer om de inhoud maar om de impact. En die is enorm.
    Maar in de berichten vanuit twitter stond dat idd niet.

3. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw
    Ik vond het dus wel
    Goed te lezen dat er een collega wel op wees, en dat zullen er vast meer zijn geweest, die kritiek gaven.

Dubbelgeluk, ClaireDeLune en Ang1987 vinden dit leuk.
  4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
  5. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    349
    50
    28
    nizzie86 en Ang1987 vinden dit leuk.
  6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat lijkt me heel eng voor kwetsbare mensen.

Sowieso zou ik graag zien dat mensen thuis blijven als ze ziek zijn. Of als je toch even naar een winkel moet, dat je dan een mondkapje opzet. Of het nu griep is, of je je het schompes hoest door een verkoudheid of corona. Houd je virus lekker bij je. Wel zo sociaal richting collega's , klasgenoten, klanten etc.

pluk, HappyRabbits, sprits en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ja eens.
    Ik denk wel dat mensen die al sociaal zijn naar hun omgeving ook gewoon thuis blijven als ze ziek zijn/coronaklachten hebben.
    En dat mensen die niet zo sociaal zijn zich niet al te veel aantrekken van of er al dan niet quarantaine regels zijn.

Neuzeke en Saartje33 vinden dit leuk.
  8. Mapje

Mapje Niet meer actief

#1828 Mapje, 20 feb 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 feb 2022
    Ik vind ziek zijn nog wel anders dan verkouden. Weet je hoe vaak ik verkouden ben? In de winter bijna elke maand. Ondanks dat ik sport, heel gezond eet en veel slaap. Gevoelig voor verkoudheidsvirussen en KNO patiënt. Oh en 3 kinderen in huis. Als ik dan steeds thuis moet blijven met m’n snotneus is het geen doen voor mijn werkgever :| Of mijn peuter snottert er ook flink op los. Als ik die steeds thuis moet houden moet ik stoppen met werken.

Griep of koorts vind ik een ander verhaal. En met mijn voorhoofdsholteontstekingen elk jaar kan ik ook niet echt veel.

Ik ben een vrij sociaal persoon al zeg ik het zelf en ik heb me aan alle Corona eisen gehouden maar ik kan nou zeker niet zeggen dat ik bij verkoudheden thuis blijf. Of wil of ga blijven.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.071
    17.026
    113
    Ik ben het er roerend mee eens dat het beter is dat mensen die griep oid hebben vooral thuisblijven en niet voor verdere verspreiding zorgen.
    Maar stel iemand heeft milde verkoudsklachten, zou diegene dan volledig thuis moeten blijven? Elke keer weer? (Even los van deze pandemie, dus)

Ik heb 3 jonge kinderen die van alles oppikken op kdv/school, wij zijn nog net niet thuis met z’n allen chronisch verkouden. Zou toch erg lastig zijn als we al die keren thuis zouden moeten blijven… :)

SAARC, Spectre, Suzy85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.045
    14.732
    113
    Vrouw
    Thuisblijven als je ziek bent vind ik niet meer dan logisch, maar menigeen is met een coronabesmetting alleen maar verkouden. Zeker jongeren en kinderen. Ik zou daar graag verandering voor willen.

Morgen gaat mijn zoon van 6 eindelijk weer naar school. Hij werd twee weken geleden op maandag verkouden. Gewoon een normale neusverkoudheid. Wat snot en meer niet. Helaas was op woensdag zijn zelftest positief en moest hij dus in quarantaine.
    Maandag erop waren zijn klachten over. Maar helaas werd hij in de loop van de dinsdag weer flink verkouden, dus toch langer thuisblijven. Nog steeds hoest hij maar hij is al die tijd kiplekker geweest.
    Zonder corona was het niet in mijn hoofd opgekomen om hem thuis te houden.

Ik hoop heel erg dat hier ook rap de regels daarin versoepelt worden.

NiVa0230, SAARC, Neuzeke en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw
    Zolang mensen gewoon extra hun handen wassen en een beetje afstand houden met hun (Corona) verkoudheid. En even nadenken waar je heen gaat. Dus wel even gauw een boodschap halen, niet langs oma in het verzorgingstehuis. Gewoon een beetje nadenken voor je wat doet, dat zal vast al helpen. Werken/school afhankelijk van hoe je je voelt en ik denk dat het ook scheelt of je neus wat dicht zit of je constant zit te hoesten Bijv.

amdaa, Leesteken, Neuzeke en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Net of dat een optie is voor iedereen. Hier ook snotverkouden nu met negatieve zelftesten en morgen laat ik nog een pcr doen, maar ik moet gewoon werken dinsdag. Niets asociaal aan met de huidige personeelstekorten; wij kunnen echt niemand meer missen. Met covid moeten wij op dag 4 ook gewoon weer werken. (Zonder klachten of met milde klachten).

Leesteken, nizzie86 en Zxcvb vinden dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Is toch sowieso geen optie? Als iedereen bij een verkoudheid thuis moet blijven heb je constant halve samenleving plat liggen. Zoveel kinderen die dan gehele winter thuis zitten én niemand die een beetje weerstand opbouwt. Nee, dat zie ik echt niet als een optie.

Edr89, Leesteken, SAARC en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Nou nee. We hebben als mens ook baat bij een beetje weerstand opbouwen. Als je doodziek bent blijf je thuis, als je gewoon kunt functioneren ga je lekker naar je werk en naar buiten. Ik zou alleen (net als voor corona) niet bij mijn opa langsgaan met een verkoudheid, maar voor de rest mag het wat mij betreft allemaal weer terug naar hoe het voor corona was.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ook bij ons enorme tekorten. Maar goed: dan liever de crisis van één collega even thuis, dan dat je een soort van ziekte-estafette krijgt omdat iedereen toch nog even één of twee dagen doorbikkelt en dan alsnog uitvalt, maar ondertussen wel een paar anderen heeft aangestoken.

amdaa, Athina en Saartje33 vinden dit leuk.
  16. Mapje

Mapje Niet meer actief

Maar waarom zou iemand met een verkoudheid moeten uitvallen dan.

Niet haalbaar dan zou ik de hele winter binnen zitten. Ik denk niet dat ik mijn baan dan nog heb.

SAARC, Adje, nelta en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Snap ik ook niet. Vroeger bleef je toch ook niet thuis met een verkoudheid? Alleen als je er echt goed ziek van was, maar hoe vaak was dat nou?

Edr89, NiVa0230, Leesteken en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja dat inderdaad. Onze wachtlijsten zijn al gigantisch. Als ik niet kom, is dat weer enorm veel werk voor mijn collega’s en de werkdruk is al zo hoog. Dat is pas asociaal (in mijn ogen dan). Met pcm erin kan ik prima werken.

nizzie86 en Zxcvb vinden dit leuk.
  19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee, maar dat deden wij voor corona ook al niet, want voor mijn oma is een gewone verkoudheid al gevaarlijk. Een paar jaar terug heeft ze in het ziekenhuis gelegen, met een longontsteking door een of ander verkoudheidsvirus.

nizzie86 en Zxcvb vinden dit leuk.
  20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.689
    18.770
    113
    Vrouw
    Maar dan kan het afhankelijk van uw job mss net wel verstandig zijn, om wat voorzichtiger te zijn ?
    Want stel dat uw oma iemand is die poetshulp heeft, zorghulp, thuisverpleging en die vinden allemaal dat het allemaal wel kan om ziek hun ronde te doen, dan kan jij evengoed ook gewoon gaan natuurlijk.

Deel Deze Pagina