Maar daar is weer sprake van personeelstekort. Het is dat of geen zorg op het moment. Gelukkig is mijn oma daar niet van afhankelijk, dus dat scheelt wel weer.
Yep, maar niemand kan zich nog een leven zonder smartphones voorstellen. Wat gebruik je zelf? Hoeveel apps heb je? Apple of microsoft? Al eerder gezegd, je privacy hangt er mee samen. Terug naar analoog of de oude Nokia zit er niet meer in. Probeer je kind maar eens op te voeden zonder smartphone zodra het in het VO zit…. We kunnen ons wel druk maken over privacy, maar we zouden pas écht een vuist maken als we gewoon állemaal onze smartphones vaarwel zeggen.
Ja, dat zeg ik ook! Dat zou ik hiervoor ook al niet gedaan hebben, maar gewoon naar kantoor, waarom niet?
Een verkoudheid is natuurlijk niet echt ziek zijn. En je gaat het toch niet tegen. Je bent vaak al besmettelijk voor je het weet, zou je nooit meer wat kunnen doen.
Het zou zo fijn zijn als mensen toch wat minder fit zijn en/of verkouden een mondkapje opzetten om een ander niet te besmetten. Dan hoeft niet iedereen er 1 op. Maar alleen als je dus " verkouden" bent. Dat zou toch fijn zijn als dat kon.
Ik vind een verkoudheid ook niet echt ziek zijn maar als mensen een pcm nemen en toch bij oma buiten blijven, dan vind ik het raar dat gewoon gaan werken ( job met mensen) dan weer geen probleem is. .
Maar een telefoon heeft er nog nooit voor gezorgd dat de toegang geweigerd kon worden op een fysieke plek die op normale basis voor iedereen toegankelijk is op basis van medische status. Dat is natuurlijk wel een stap verder. Ben het ermee eens dat onze telefoon vaarwel zeggen wel een vuist zou maken.
Ik ben het ermee eens dat we terug moeten naar de situatie dat je bij een simpele verkoudheid niet meer allemaal thuis moet blijven. Verkouden is niet ziek en je kunt dan best werken, paracetamol erin en gaan. Dat heb ik altijd al gevonden. Toch zou ikzelf nu dan waarschijnlijk die eerste dag (of 2) thuis gaan werken. Puur omdat je je dan, ondanks de paracetamol, echt niet top voelt over het algemeen. En dan is thuiswerken toch wel even lekker. Maar dan met de kanttekening dat dat wel moet kunnen. Voor mij geldt dat, ik werkte in de afgelopen 2 jaar ook volledig thuis afgezien van de paar periodes dar het iets beter ging en ik 1 dag per week naar kantoor ging. Zou ik dat niet kunnen of zou dat op die specifieke dag niet uitkomen, dan zou ik zeker gewoon gaan werken.
Dat kan ook. Niemand houd je tegen als jij een mondkapje op wil. Je kunt het alleen niet verplichten (of ja.. dat kan wel, maar dat willen veel mensen niet ) Net zoals ik hoop dat gelinkt verkouden collega's van mij lekker thuis gaan werken. Scheelt weer een hoop irritatie en prikkels op kantoor. Trouwens... als iedereen zich een beetje as de hygiëne regels houd en zelf hun virussen een beetje bij zich probeert te houden, dan worden we vanzelf ook minder vaak besmet. En dan is het dus niet xo dat je dan 'de hele winter' thuis zit met verkoudheid. Zo schrijvende merk ik dat ik er wat tussen zit. Bij elk hoestje in quarantaine hoeft wat mij betreft niet. Maar bij verkoudheid en de mogelijkheid om thuis te werken bijvoorbeeld. Ja graag. En heb je die mogelijkheid niet. Beetje afstand waar mogelijk, wat vaker de handen wassen en eventueel een mondkapje. Niks verplicht. Maar gewoon als goed fatsoen zeg maar.
Ik lees vooral dat we het stukje privacy in de nl app juist heel goed voor elkaar hebben. En dat we er daarom in Europa ook bovenop moeten blijven zitten.
En bouw je ook geen weerstand op, waardoor je juist op den duur elke keer thuis zit. Het heeft een reden dat volwassenen veel minder vaak ziek zijn dan kleine kinderen.
Onderzoeker ziet met omikron geen doodgeboortes door corona meer - LINDA.nl Kom ik weer met mijn goede nieuwsbron linda.nl Maar toch goed nieuws voor iedere zwangere
Ik denk dat het super is dat dit soort artikelen worden gedeeld en dat mensen überhaupt bewust worden wat voor impact een telefoon/qr code heeft. Mijn inschatting is dat heel veel mensen geen idee hebben.
Die telefoon is toch niks meer of minder dan een hulpmiddel? Je kan ook van mensen gaan eisen dst ze hun vaccinatie/test status op papier laten zien, met daarnaast hun id-kaart. Maar dst is voor iedereen veel omslachtiger. En minder privacy-safe dan de qr op je telefoon. Want op jouw id ziet de ander al jouw gegevens. Net zoals ik het handig vind dat mijn ticket voor theater op mijn telefoon staat. Dan wordt ik toch ook binnengelaten op vertoon van mijn smartphone? En is dat dan ook heel eng?
Ja precies. Mijn dochters waren trouwens zelden verkouden, maar mijn zoon iedere paar weken wel. Pikt ieder virusje wel mee, en ik wijt dat juist aan de lockdowns en het thuishouden van iedereen bij iedere snotneus. Hij heeft gewoon nauwelijks kans gekregen om die weerstand op te bouwen. Ik ben zelden verkouden. Ik pik de verkoudheidjes van zoon ook nooit mee, en toen ik nog voor de klas stond ook niet van mijn kleuters. Ik pik zelfs geen corona mee als ik een huis vol besmette huisgenoten heb (tot twee keer toe) Voor mij hoeft dus ook niemand een mondkapje te gaan dragen of thuis te blijven met een verkoudheid. En dat ben ik dan ook niet zelf van plan om te gaan doen. Zolang nog verzocht wordt om te testen bij klachten, wil ik best nog wel een thuistest doen. Maar negatief en niet ziek, betekent voor mij gewoon weer deelnemen aan het leven buiten de deur. Eigenlijk vind ik dat we van dat testen af moeten, en ook de isolatie mag van mij inmiddels geschrapt worden. Maar zover zal nog niet iedereen zijn.
Is goed. Nieuwe adviezen. Was nooit je handen. Ga bij ziekte vooral in drukke ruimtes zitten. Hoest en nies vrijuit de ruimte in. Liefst richten andere mensen. Zoiets? Ik heb het niet over ellenlange quarantaines bij ieder snotje, maar over gewone hygiëne.
Oeh flauw joh. Niks mis met gezonde hygiëne, maar we hoeven ook niet te overdrijven en wat mij betreft is thuisblijven bij elke verkoudheid overdreven.