Afschuwelijk. Toen hier de kinderen corona hadden, hebben we binnenshuis niet anders geleefd dan anders.
Volgens mij is het niet dat ze het aanraden, maar ze zien ook geen belemmering als mensen het wel willen ivm vakantie. En door goedkeuring voor te bereiden, hoeven ze in een later stadium niet achter de feiten aan te lopen indien nodig. Bij de 1e vaccinatieronde en de boosters was er veel kritiek dat het laat op gang kwam allemaal. Zo zie ik het tenminste.
En vooral welke gek laat zich testen als je weet dat dit de consequenties zijn? Ik niet, al stak in m’n halve stad aan met Corona, no way dat ik me van mijn kinderen liet scheiden. Dan zonder enige vorm van schuldgevoel en met volle overtuiging burgerlijk ongehoorzaam.
Mja ik vraag me af in hoeverre mensen nog een booster gaan adviseren aan hun gezonde kinderen in deze fase van de 'pandemie'? Zou dat best opmerkelijk vinden, maar goed, ieder zo zijn eigen keuze.. ofzo.
Vergis je niet in hoe anders het er in China aan toe gaat. Niet alleen m.b.t. de heftigheid ban de regels (die al belachelijk streng waren en zeker nu corona steeds milder wordt). Maarvook m.b.t. de keuze om te zeggen "ik zou me gewoon niet meer laten testen". Ik denk namelijk niet dat die keuze er is. Zou me niets verbazen als je daar eens in de xoveel tijd verplicht moet testen. En burgerlijke ongehoorzaamheid is denk ik een woord dat veel Chinezen niet kennen. En dat soort dingen vinden wij ongelooflijk, maar zo werkt dat daar. Wees maar blij dat je in Nederland woont. Er wordt hier veel geklaagd op hoe het hier gaat 'm.b.t. corona, maar we hebben (en hadden) het zo slecht nog niet hoor
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10553853/Sweden-correct-avoid-Covid-19-lockdown-report-claims.html
De meeste mensen in Zweden hielden zich erg goed aan de maatregelen die er waren. Allemaal een mondkapje op en afstand houden. Dat was vrij normaal om te doen. Mijn zusje woont daar en de mensen zijn daar gewoon te nuchter en praktisch om moeilijk te doen. Ik had graag in Zweden gewoont met deze pandemie. Dan is een lockdown ook gewoon niet nodig.
Ja, ik denk dat dit absoluut ook meespeelt. De bereidheid van de bevolking om mee te werken, ook als er geen verplichting is. Al vraag ik me wel af; zit die bereidheid om mee te werken in de Zweedse volksaard? Of heeft het er ook mee te maken dat er van begin af aan is ingezet op vrijwillige medewerking & gezond verstand, zodat mensen niet -zoals hier- regelmoe en opstandig werden?
Mooi zo'n rapport. Hopelijk kijken andere landen daar ook naar. Zeker ons land aub geen lockdown meer! Maar aan de andere kant: achteraf zien hoe het gegaan is is altijd makkelijker oordelen. Het is ook enorm moeilijk om in zulke situaties de juiste beslissingen te maken. Dus om per definitie te zeggen: 'een lockdown was een foute keuze' is denk ik ook niet waar.
Ik denk inderdaad dat de aard van het volk zeker een rol speelt. Het is gewoon niet één-op-éen te vergelijken.
Ja gezond verstand en ook weinig communicatie onderling. Mensen leefden amper met het gegeven corona. Het was er maar meer ook niet. Het was geen gesprek van de dag. Ook wisten mensen eigenlijk niet of iemand wel of niet was gevaccineerd. Dat was ook geen issue.
Wij juist wel. In oktober 2021 waren wij er een week en allemaal netjes een mondkapje en 2 meter afstand. Misschien zat je in het dwarse gedeelte.
Nederland is veel te liberaal om te kunnen denken dat de bevolking zich wel regels laat opleggen. Hier denkt iedereen het beter te weten.
https://nos.nl/artikel/2419216-studie-levert-nieuw-bewijs-voor-dierenmarkt-wuhan-als-bron-coronavirus
Mondkapjes waren er ook niet verplicht. De enige die het deden waren Duitsers. Wij hebben een rondreis gemaakt en overal hetzelfde ervaren.
Ik denk dat het toen anders was dan 2 maanden later. Zomertijd was het hier in Nederland ook zonder alles. Maar toen het dus weer werd aangeraden eind september ( want toen verscherpten ze ook het inreizen vanuit Nederland en andere landen naar Zweden) deden ze het netjes. Advies werd daar dus gelijk goed opgepakt.
En dat is het grote verschil. Advies werd gelijk goed opgepakt. Als je hier een advies geeft is het direct " jaaaa... het is een advies. Dus het moet niet." En als het een regel is. " ach... ik kijk wel waar ze niet handhaven" Tja... dat werkt dan dus voor geen meter
In het begin werden de adviezen, door de meeste mensen, wel opgevolgd. Maar dat werd wel steeds minder ja. Denk ik ook wel doordat er steeds andere dingen gecommuniceerd werden. En dat je in zo'n crisis met een nieuw virus door voortschrijdend inzicht adviezen moet bijstellen, is niet zo raar. Dat snappen veel mensen echt wel. En we zijn kuddedieren, dus hoe meer mensen die adviezen opvolgen (omdat ze het snappen en logisch vinden) hoe meer andere mensen volgen. Maar het punt was hier wel dat Nederland vaak dingen anders bleef adviseren dan de landen om ons heen. Alsof wij een totaal ander virus hadden. Denk aan het dragen van mondkapjes, maar ook ventileren. Dat waren in andere landen al adviezen, terwijl het hier allemaal niet hoefde. En dan weken of maanden later, moest het hier ineens ook. Dan zijn er wel een hoop mensen die denken; ja, dat zeiden ze in XXX-land al lang. Dat heeft denk ik wel het een en ander stuk gemaakt. Dat we ondertussen ook te dealen hadden met de toeslagenaffaire en daarna de langdurige formatie, hielp ook niet mee. Dat staat in principe los van coorna. Maar gaat wel over de vraag 'vertrouw ik de overheid'. Als dat onder druk staat, werkt dat door bij andere zaken.