Niet echt nieuws maar ik heb van de week deze Britse tv-film (Help) gekeken. Bekijk Films op https://www.npostart.nl/POMS_S_NPO_8282004 Erg indrukwekkend om te zien hoe het er in een verzorgingshuis aan toeging in de eerste coronaweken. Weliswaar in Engeland, maar ik denk ook dat het hier zo is gegaan soms. Ziekenhuizen en ambulancediensten overbelast. Een 77-jarige ziek en benauwd van covid wonend in een tehuis voor alzheimerpatiënten, met een jonge hulpverleenster die dubbele diensten draait vanwege ziek personeel… geen prioriteit. Begrijpelijk en tegelijk ook weer niet. Mensen stikten gewoon…Het gebrek aan beschermingsmiddelen, bewoners die sterven, rouwende familie. Wat moet dat onmenselijk hebben gevoeld voor die zorgmedewerkers.
Ik hoor inmiddels om me heen al meerdere carnavalsvierders melden dat ze een positieve test hebben. Dus het worden weer zware weken straks na de vakantie. Het is voor de liefhebbers heel fijn dat ze niet opnieuw carnaval moesten overslaan. Maar een paar weken terug dacht ik nog: "Nog even doorbikkelen tot de vakantie en dan komt het daarna wel weer tot rust." Pff, niet dus. Onze school heeft nu al ruim 20% verzuim zònder corona (zwangeren en langdurig zieken). Het was januari / februari echt overleven op ons tandvlees, met de corona-zieken erbij. Ik houd mijn hart vast voor de komende periode!
Ik hoor het hier dus ook. Ben zelf geen carnaval vierder maar bereid me vast voor op volgende week want wij hebben het nog niet gehad
Ik las ook dat het druk was in de teststraten. Maar de mensen die nu al positief testen, zijn er volgende week al weer vanaf als hetgoed is. En nu hebben de zuiderlingen nog vakantie. Maar zou dat niet ook voor de wintersporters gelden?
Misschien tijd om te stoppen met testen. Dan kunnen de mensen die niet ziek ervan worden gewoon doorwerken. Scheelt weer wat in het personeelsverzuim wellicht.
Het wordt tijd dat het massale testen ophoudt, dat quarantaines van de baan zijn en we weer net zo leven als voorheen…als je ziek bent blijf je thuis en met een verkoudheidje kun je prima de deur uit en werken. Hier in huis gaan we in ieder geval niet meer testen. Afgelopen 6 weken zijn we om de beurt met tussenpozen, meerdere quarantaines uiteindelijk allemaal positief geweest. Ik afgelopen maandag zonder klachten en negatieve zelftesten maar positief bij ggd. Zaterdag kan ik uit quarantaine en dan zijn we er helemaal klaar mee! Back to normal
Las hier net een artikel Flinke stijging coronagevallen in Nederland: carnaval en wintersport lijken rol te spelen | Buitenland | hln.be 48.000 gevallen op 1 dag en een weekgemiddelde van 35.000 . Hoop dat het hier in BE niet dezelfde kant uitgaat na de vakantie. We zitten nu aan gemiddeld 6500 per dag...
Best naïef, deze reactie. Van de collega's die corona hebben gehad, was er maar een enkeling zonder klachten. Die zouden kunnen doorwerken. De rest heeft dusdanig veel last gehad van flinke koorts / ernstige benauwdheid / heftige hoestbuien / zware hoofdpijn / verlammende vermoeidheid (in wisselende combinaties) dat werken echt wel een paar dagen tot een week onmogelijk was. En bij een deel ging / gaat het ook daarna nog erg moeizaam. Dus niet testen scheelt misschien af en toe een collega. Maar als die vervolgens anderen besmetten waarvan een deel wèl ziek wordt, ben je dat voordeel snel weer kwijt.
Het is best verschillend per bedrijf/school. Want hier op school is er 1 iemand die langdurig ziek is geweest in 2020. Verder hebben alle juffen / meesters het wederom (weer) gehad en die waren of zonder klachten of inderdaad even ziek. De meeste problemen zat hem in alle quarantaines. Aldus mijn vriendin die juf is op deze school. Het kan dus wel degelijk in sommige gevallen helpen. Want anders is het wat jij zegt: het blijft doorgaan want elke keer zullen er weer kinderen zijn die leraren besmetten. Dus wellicht heeft het soms wel zin. Hier gaf de juf dat in elk geval zelf aan het als wens te zien. En ik snap de gedachtegang best. Niks naïefs aan met deze variant.
Het leek me al zo vreselijk om carnaval te gaan vieren. Echt Corona “happen” zeg maar Maar goed, ik ben dan ook van boven de rivieren en vier nooit carnaval. Ik snap best dat mensen die het altijd vieren enorm gemist hebben en weer willen. Dus ik hoop dat ze het leuk hebben gehad en niet te ziek zijn van Corona dan
Niet verrassend. Al jaren een flinke stijging van zieken (variërend van verkoudheid tot flinke griep) in de periode na carnaval. Combi van dicht op elkaar, drank, kroeg in kroeg uit, nog een poos ladderzat zonder de kou te voelen over straat zwalken en voor sommigen ook nog meerdere actieve speekseluitwissel acties. Ik vind carnaval leuk (mn optocht kijken ) maar dit jaar nog even niet gedaan (was ook geen optocht. Ook zo slimme actie. Geen buitenactiviteiten, maar alleen besloten feestjes binnen)
Inderdaad! Is ieder jaar zo na de carnaval. Bij ons in de vriendengroep test nu de ene naar de andere positief nadat ze van het weekend allemaal carnaval hebben gevierd. Ze hebben wel allemaal alleen lichte verkoudheidsklachten. Wij blij dat we nog in onze eigen bubbel zijn blijven zitten.
ik snap de gedachtegang ook goed inderdaad.. bij mij op school niemand ziek geweest van de corona, en moesten wel allemaal in quarantaine.. denk dat het dus heel erg verschilt.. en wat is ziek he, ik vind hoesten en verkouden zijn niet ziek zijn..
Ja echt goed voor je weerstand is dat dagen zuipen natuurlijk ook niet (iig dat is mijn beeld van carnaval dat het altijd gepaard gaat met veel drank en weinig slaap).igg niet echt gezond leven.
Hier heeft nu de ene na de andere collega een positieve test + een aantal clienten. Niemand is er ziek van (geweest). We hebben al personeelstekort en weten niet hoe we alles rond moeten krijgen.. Worden we gebeld dat collega van een ander team ons kan ondersteunen, krijg je een dag voor de dienst te horen dat ze in quarentaine moeten. En dit is nu al een paar x gebeurd Levert een hoop stress op.
Serieus? En is dat ten tijde van omikron? Ik ken letterlijk niemand die doodziek is geworden van omikron, de ‘ergste’ klacht die ik heb gehoord is knallende hoofdpijn. Nou, dan blijf je een dagje thuis en daarna hop, weer door. Ik ben ook echt helemaal klaar met testen en quarantaine. Ik heb me twee jaar lang superstrikt aan alle maatregelen gehouden (en heb zelf daardoor ook nog nooit corona gehad), maar het is een keer klaar. Er spelen momenteel veel ernstigere dingen in de wereld dan corona.
Ook weer lekker kort door de bocht. Ben benieuwd wat mijn collega-docenten die al meer dan 2 weken met Omikron thuiszitten dan de hele dag doen. Waarschijnlijk Netflixen. Jouw ervaringen staan niet gelijk voor die van de rest hè.
Nee klopt, ik heb zelf inderdaad nog nooit gehoord dat iemand doodziek is van omikron, maar het zal vast af en toe voorkomen