Je zegt letterlijk dat ze niet door hoeft te drammen. Misschien moet je dan nu ook je eigen tip even aannemen, wat imo bereik je ook niks door iemand die zijn mening ook gewoon geeft te zeggen dat ze niet hoeft te drammen, en er ondertussen wel zelf op door blijft gaan.
Nou dames laten we het gezellig houden. Heilig boontje was niet netjes van mij. Maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen in deze maatschappij zich 100% netjes aan de regels houd. Als die mensen er wel zijn prima. Maar dat ik het niet voor 100% doet maakt mij geen slecht mens
Uh ik probeer duidelijk te maken wat ik bedoel want het wordt anders opgepakt. Ik dram nu niet door over wat een ander wel of niet moet doen maar probeer me te verduidelijken. Ik bedoel het serieus niet negatief. Maar zo in de trant van ga er niet op door want je bereikt er niks mee. Weer ook niet hoe ik t nu anders moet verwoorden.Sorry als ik het anders verwoord heb maar bedoel er echt niks negatiefs mee. wel echt jammer dat jullie mijn eerdere post waarin ik dit al aangeef niet lezen en alleen lezen wat je wil lezen.
Ja vind ik ook hoor. Ik had pas iemand aan de tel die duidelijk verkouden klonk, niet bekend met allergie oid. Ze wilde een afspraak maken en ik vroeg naar corona verschijns en dat ik dacht te horen dat ze verkouden was. Werd ze pissig dat ik dat niet kon horen door de tel, heb haar een terugbel afspraak bij de arts gegeven, kon namelijk prima zonder fysiek op het spreekuur te komen. Ze liegen gewoon glashard. Ik ben netjes gebleven maar denk dan echt bij mezelf, kom op je kan toch gewoon zeggen ik ben aan het snotteren en dan gaan we samen zoeken naar een manier waarop ze geholpen kan worden. Gelukkig zijn er ook mensen die het wel eerlijk aangeven maar dat ze toch wel graag geholpen willen worden en dat worden ze ook. Knap vermoeiend zo nu en dan.
Telefonisch is soms zelfs veel handiger. Ik vraag regelmatig zelfs om een Telefonisch gesprek als ik iets heb.. scheelt weer er naar toe rijden
Ik zit ook in de or, wij hebben vanaf juni een bijna volledig nieuwe or en doen alles digitaal. Alle vergaderingen, werkvormen etc. We hebben elkaar als or pas 1 keer in het echt gezien. Het kan echt hoor!
Sprak van de week iemand aan de telefoon. Haar partner 3 dagen thuis geweest want hele neus dicht veel snot etc. Hij heeft zich niet laten testen. Na 3 dagen ging hij weer aan het werk want het ging wel weer. En zij werkt in de ouderen zorg.... dáár snap ik dus niets van..
Vind ik ook en zo vermijd je zelf ook contact met de arts. Want ja. Die arts komt ook met veel mensen in aanraking op een dag.
Wat betreft de 'drie kerstdagen' in dit topic. Nee er bestaat geen derde kerstdag maar de uitzonderingen gelden wel voor de drie kerstdagen. De dag van kerstavond is daar namelijk bij inbegrepen: Op 24, 25 en 26 december mag u thuis maximaal 3 personen ontvangen. Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee. Bron: rijksoverheid.nl (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/vraag-en-antwoord/toespraak-14-december-in-eenvoudige-taal) Leek enige sprake van miscommunicatie daarover in dit topic dus ik dacht ik drop het nog maar even! Verder erger ik me ook aan mensen die zich niet aan de maatregelen houden. Maar buiten dat vind ik dat daar nog wel onderscheid in kan worden gemaakt. Mensen die er schijt aan hebben, geen afstand houden, met hele families afspreken. Nee geen respect voor. Maar als je de hele week door 2 stellen ziet en die dan uitnodigt met kerst terwijl die stellen elkaar ook zien en verder niemand? Nee mag officieel niet maar ik zie er ook geen probleem van in, omdat je wel handelt in t licht van de regels en zo min mogelijk mensen ziet. Ook zie ik bijv t probleem niet dat mijn schoonvader 4 mensen uitnodigt met kerst, wat niet mag, maar wat wel had gemogen als we het bij mijn man en mij thuis vieren, want dan nodigen wij er maar 3 uit. Aantal personen blijft gelijk. Hij heeft meer ruimte aan tafel dus zelfs meer afstand mogelijk. Even twee voorbeelden, eentje zoals iemand (volgens mij @MariekeRox) aangaf en de ander van mijzelf. Waarbij ik er geen kwaad in zie om de regels te overtreden omdat je handelt in t licht van de regels. En nee ik vind ook niet dat mensen de grenzen moeten opzoeken, maar er op deze manier van 'afwijken' waarbij het risico op verspreiding niet groter wordt, lijkt mij nergens blijken van onverstandig, asociaal of respectloos. Wat ik kwalijker vind: de hele week 2 mensen per dag uitnodigen. Mag volgens de regels maar is niet in het licht van de regels / lockdown. Maar dit is ook maar mijn mening he
Volgens de overheid mag je op 24, 25 en 26 drie gasten ontvangen. Er zijn dus drie dagen om kerst te vieren in een iets grotere kring.
Ja idd. De geest van de wet is in mijn ogen ook belangrijker dan de letter van de wet. En als je met dezelfde groep zit en het bij de een wel mag en bij de ander niet, maar die ander heeft wel meer ruimte, dan is dat toch helemaal prima.
Deze keuze heeft een vriendin van mij ook gemaakt om dezelfde reden. Wij hebben besloten kerst alleen met het gezin te vieren dit jaar. Normaal vieren we het mijn mijn ouders en zus en zwager (en kinderen), maar we wonen allemaal in een andere provincie en zien elkaar normaalgezien al niet wekelijks, maar nu al helemaal niet vaak. Met z'n allen kerst vieren zou 1 persoon te veel zijn, maar het feit dat we allemaal zo ver van elkaar vandaan wonen is voor ons meer de doorslag om het dit jaar niet samen te vieren. Mijn zus en ouders hadden het toch wel graag samen gevierd, maar respecteren gelukkig wel onze keuze.
Ik zit sinds maandag in de stress, angst omdat notabene een huisartsassistent het nodig vond om wachtende op de test uitslag te socializen op het schoolplein naast me, haar kind hier te laten spelen en weer op te halen en me vervolgens savonds laat te bellen, ik ben positief getest. Dit had ik niet verwacht. Ik baal zooo, slaap slecht en maak me zorgen. Kerst is 11 dagen na dit gebeuren maar denk dat ik voor de zekerheid ga testen want wil mijn ouders absoluut niet besmetten. Ik ben sinds dit gebeuren ook alleen thuis gebleven, geen idee of quarantaine wel of niet moest maar neem geen risico.