Ja, eigenlijk telt voor ons alleen 1e Kerstdag, de 2e is gewoon lekker een extra vrije dag en inderdaad handig om (normaalgesproken) Kerst met 2 kanten van de familie te kunnen vieren
Wij noemen de zondag, aansluitend op 1e en 2e kerstdag, na kerst ook weleens gekscherend 3e kerstdag. Doen dan eigenlijk niks. Hooguit een blokje om.
Ik denk dat niemand zich altijd 100% aan de maatregelen houdt. De meesten doen hun best. vooral de mensen die zich afzetten hebben de neiging dat vooral te laten blijken. Ik denk niet dat dit representatief is voor heel Nederland. Zelf heb ik in de eerste lockdown toen we aan het verhuizen en verbouwen waren zonder school en opvang een bubble gevormd met mijn ouders en mijn zus en zwager. Wij zijn dan met 6 volwassen en 3 kinderen onder de 7 jaar. dat hebben we al die tijd zo gehouden. Buiten deze bubble zien we amper mensen of maximaal 2 per dag en dan op 1.5 meter. maar onderling knuffelen wij, houden geen afstand en hebben het gezellig met elkaar. dat is onze manier van ermee te dealen. Ik werk thuis waar het kan of individueel in een eigen kamer op kantoor. Mijn kinderen bleven verplicht over. Onze school vertikt het om een continurooster in te voeren. Ik loop niet in volle winkelstraten en ga al helemaal niet op vakantie. Op die manier is er in onze bubble al 9 maanden geen corona. Ben ik het eens met de maatregelen? gedeeltelijk? houdt ik me eraan? zo goed als ik kan. Niemand is heilig. Maar ik vind het te bespottelijk voor woorden dat er nog steeds volle vliegtuigen en vakantieparken zijn en dat de basisschool persé 2 dagen voor de vakantie dichtmoet.
Dit bedoelde ik idd. En veel mensen zien de zondag na kerst dit jaar als 3e kerstdag. En die mag je gewoon vieren alleen dan met 2 gasten.
Ik vind de regels omtrent bezoek krom, mijn zus bv heeft 3 kinderen dus ze mag nergens op bezoek want met zn 4en Maar ze mag wel 3 mensen op bezoek krijgen dus met 7 mensen in de ruimte, is het dan niet handiger om te kijken in welke woning je de meeste ruimte/ventilatie mogelijkheden hebt?Het totale aantal blijft hetzelfde alleen door te kijken naar de ruimste woning geef je dus ook aan dat je rekening wil houden met de afstand wat in mijn ogen dus slimmer is.... Ik snap ook niet dat er nog steeds kerken zijn die meerdere diensten per dag houden voor alle kerkgangers ,in de regio betekent dat toch echt een paar honderd per dienst (en uit volle borst meezingen).Er zijn maar weinig kerken in de regio die zich aan het advies van maximaal 30 kerkgangers houden. De vliegtuigen zitten ook zo vol mogelijk en dan lopen wij hier spastisch te doen over 1 (!) persoon extra op bezoek met de kerst?? Kabinet en EU-leiders die "gewoon" samenkomen voor een meeting in Brussel ipv online samen komen (thuiswerken moest toch de norm worden??).Vergaderingen die gewoon doorgaan zonder mondkapje.Rutte en Merkel die niet in quarantaine gaan nu Macron besmet blijkt te zijn (hadden net een meeting gehad in Brussel).Als degene die ons de regels opleggen nu ook echt het goede voorbeeld hadden gegeven dan was er al minder protest tegen al de regels.
Ja, aan mij niet besteed hoor tijdens lockdown. Ik vind de regels sowieso te soepel. In mijn ogen betekend lockdown dat je helemaal geen visite krijgt.
Zijn de kinderen van je zus ouder dan 13? Zo niet dan tellen ze niet mee he. Daarnaast krijg ik.altijd een beetje kromme tenen van zo'n opmerking. Het is toch onbegonnen werk om individuele maatregelen te maken? Mijn zus heeft dan wel 2 kinderen boven de 13. Technisch kunnen ze nergens naartoe. Dus dan schuiven we in de planning en gaan we naar haar. Opgelost toch? Natuurlijk is het een beetje krom dat ik wel naar haar mag maar zij niet bij mij maar het zij zo. Doel is toch dat je elkaar kan zie. Niet waar je elkaar kan zien. Verders ben ik.het met je eens dat de overheid ook thuis moet gaan werken. Althans voor zover mogelijk is. Tripjes naar Brussel lijken me momenteel nou niet echt noodzakelijke reizen die zijn prima online te doen. Een kamer vergadering lijkt me weer iets anders.
Ik snap op zich wel waarom ze dat doen en ook waarom met kerst dan iets meer mensen bij elkaar mogen komen. Kerst is voor veel mensen belangrijk en het is al zo'n moeilijk jaar geweest. Het jammere blijft alleen dat er altijd mensen zijn die er dan ook helemaal voor gaan. Als er in dit topic dan gesproken wordt over iets in het licht van de regels te doen, dan denk ik niet dat je dat moet doen om de grenzen op te zoeken, maar er juist vandaan te blijven. Dus niet 24, 25 en 26 dec 3 personen ontvangen en zelfs nog een 3de kerstdag erbij pakken en nog 2 mensen ontvangen, omdat dat tenslotte toch mag. Of überhaupt dagelijks 2 mensen ontvangen omdat het mag. Ik denk dat dat juist niet in het licht is van de regels.
Niet te geloven zeg, je gaat er vanuit dat een huisarts assistent toch beter moet weten? Nadat je getest bent blijf je thuis totdat je de uitslag weet. Kan me voorstellen dat je hier heel gestresst van bent. Hoe gaat het nu?
Jeetje dat vind ik echt niet kunnen hoor. Je kan je wel 5 dagen na het laatste contact al laten testen. Ook zonder klachten. Ik zou het iets ruimer nemen en bijvoorbeeld maandag/dinsdag laten testen. Duimen dat het negatief is. Ik kan me je irritatie heel goed voorstellen.
Dat snap ik, dat dat voorkomt. Maar om dan uitgebreid te gaan socializen op het schoolplein is toch ontzettend dom?
Dat zou ik idd ook niet doen. Maar ff snel je kinderen uit de auto gooien of ophalen of ruime afstand zou ik mogelijk ook doen, als ik geen alternatief heb of er bijvoorbeeld toch langs kom naar het werk.
Nou dat ja, je bent je er bewust van dat je misschien besmet bent, dus hou je er rekening mee. Rest van het gezin kan tot die tijd de deur uit, dus afzetten bij school is dan wel wat anders dan lekker gaan staan kletsen op het schoolplein.
Ja echt hè ... Ik ben ook in afwachting van de uitslag, maar de kids hadden wat afgesproken bij vriendinnetjes. Dat hebben we dus direct afgezegd.
Afspreken zou ik denk ik ook niet doen, maar ze zijn hier wel naar school en BSO geweest tijdens de wachttijd van mijn test.