Hoi allemaal, Ik testte gister positief. Man en kind afgelopen vrijdag. Kind nergens last van, man al weer redelijk op de been. Ik zelf heb voornamelijk diarree, hoesten , spierpijn,geen koorts alleen iets wat verhoging , zo rond de 37,2 tot 37,6 niet noemenswaardig dus. Maar nu ik ben 34 weken zwanger. En normaal ben ik dus niet zo bang aangelegd maar zit nu de hele tijd te malen , of dit het is of dat ik nog "in me kont gebeten" ga worden met andere woorden hoe verlopen de klachten kan het nog erger worden? . Heb van mezelf wel een verleden met bronchitus ( afgelopen maart nog). Kan wel janken van de onzekerheid maar dat zullen ook hormonen zijn . ( heb dec 2021 1 vaccin gehad pfizer, kreeg daar allergie van , zou januari 2022 een allergietest krijgen kwamen er toen achter dat ik zwanger ben dus heb de tweede vaccin niet kunnen halen ( hier wil ik graag verder geen discussie over, voel me al bang en rot genoeg) En ben beetje bang van wat als ik over 3 weken ga bevallen ben ik wel genoeg hersteld. Samenvattend: Help
Mss helpt omdenken, je hebt het nu, dus straks met de bevalling zit je goed en hoef je je daar even niet druk om te maken. De baby krijgt antistoffen mee. Mijn man had het recentelijk nog, dag 2 had hij de meeste klachten, voor zover hij klachten had, waren niet noemenswaardig (beetje kuchen en moe) en hij knapte snel weer op. Beterschap!
Niet te druk om maken. Als je niet getest had, had je het niet geweten en nu gaat het waarschijnlijk tussen de oren zitten. Mijn zusje had met 36 weken zwangerschap ook Corona (niet gevaccineerd) en is er niet ziek van geweest. Lichtjes verkouden en 1 nacht dat ze dacht wat koortsig te zijn geweest. Maar omdat je weet dat je het hebt, ga je lopen stressen en dat is nu juist niet goed. Gewoon je ding doen en lekker ‘uitzieken’ en je vooral niet te druk maken. Beterschap.
Ja probeer het ook hoor, beetje afleiding in het huis zoeken. Ja het is dat me man niet lekker werd, we dachten eerst door de warmte. Zo lastig maar probeer goede moed te houden ( voel me nu net zo aansteller ) maar het is meer de angst omdat ik dus vaker bronchitis heb gehad
Ik snap je wel hoor, zo kort voor de bevalling. Je weet gewoon echt niet hoe jouw lijf gaat reageren op het virus. Maar probeer wat te ontspannen en afleiding te zoeken. Het is heel goed mogelijk dat je na een paar dagen echt voelt dat je alweer opknapt en dat de klachten niet erger worden dan wat het nu is. Beterschap❤️
Adem in adem uit! Ik heb met A corona gehad toen ik 38wk zwanger was. Testte 2 dagen voor mn inleiding positief. Qua verloop was ik wel de ziekte van het gezin maar echt niks vergeleken met hoe anderen het soms ervaren. Ik had wat koorts, niet schrikbarend hoog. Was enorm verkouden. Maar gelukkig niet benauwd! De baby heeft er, zover we weten, ook weinig last van gehad. Beterschap!
@Zxcvb Het is ook niet dat ik echt benauwd ben meer kortademig omdat me neus zo vol zit. Voel me vandaag al wel iets beter ( nog geen paracetamol nodig gehad) Maargoed kijken het per dag maar aan
Ik heb een aantal weken geleden (met 29 wkn zwanger) ook corona gehad. Net als jij erg ziek geweest van eerste vaccinatie, dus daarna heb ik me niet meer laten vaccineren. Ik was al ziek genoeg in het eerste trimester Ik was behoorlijk ziek door de corona; dagenlang ruim 38,5 koorts, spierpijn, diarree, hoofdpijn, geen eetlust en dat met een dreumes in huis. Was best pittig. Mijn energie was ook beneden alle peil. Na de quarantaine was een stukje wandelen naar de supermarkt al te veel. De hormonen maakte dat ik dacht dat het nooooit meer goed zou komen. Maar twee weken later kreeg ik weer wat energie en nu sport ik weer 4 keer per week en ben ik weer net zo energiek als normaal, ondanks dat ik bijna 34 wkn zwanger ben en werk en een kleine heb die veel aandacht vraagt. Enige is dat ik geen gram ben aangekomen sinds corona en ben blijven steken op de 8kg gewichtstoename. Heb nog steeds weinig trek… maar de baby groeit als kool dus daar probeer ik me niet al te druk om te maken. Sterkte en wees extra lief voor jezelf!
Grappig hoe de een dit omschrijft als pittig. Dit waren ook mijn klachten ongeveer maar bestempel het niet als pittig. Als je na gaat dat een "gewone griep" dit effect ook heeft.. aan pittige coronaklachten denk ik dus aan de zuurstof, fysiotherapie, maandenlange verandering in smaak en reuk..
Naja heb in maart griep gehad en toen lag ik 2 weken doodziek op de bank. Bedoelde meer pittig in de zin als ik naar me eigen symptomen kijk
Hier met 31 weken ook corona gehad en wel een beetje verkouden. Met 35 weken had ik griep, en was ik erg ziek qua hoge koorts. Voelde me wel erg rot Beide overleefd, ging voor de bevalling helemaal prima. Voordeel is dat ik denk dat mijn baby antistoffen heeft. Hoop voor je dat je je snel weer helemaal okee voelt!!