Welk vaccin per vaccinatiestraat?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door tupp, 12 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Weet iemand of je ergens kunt zien welk vaccin er per straat gebruikt wordt? Of wisselt dat?

Mijn man heeft vandaag zijn eerste prik gehad. De tweede staat op een andere locatie gepland. Nu was er achter hem iemand die voor de 2e vaccinatie toevallig óók naar die andere prikstraat moet waar ook mijn mans 2e prik gepland staat.
    Alleen moest die man dus een andere afspraak maken, omdat de persoon achter de balie zei dat ze bij die andere prikstraat een ander vaccin gebruiken. Maar tegen mijn man is dus niks gezegd.

Overigens werd bij mijn moeder ook heel moeilijk gedaan over het verzetten van de locatie. Zij heeft haar 1e prik gehad op de locatie waar mijn man als 2e naar toe moet. Omdat die verder weg is, wilden ze voor haar 2e prik juist naar de prikplek waar mijn man net zijn eerste heeft gehad. (Snappen jullie hem nog?) Maar zij kreeg toen aan de telefoon ook al te horen dat het niet kon, vanwege verschillende vaccins. We vonden het dus al vreemd dat mijn man wel op 2 locaties is ingepland.

Hij gaat zo nog wel even bellen hoor. Maar ja, feitelijk weet je dan nog niks. Want zowel voor hem als voor die andere persoon is dus in eerste instantie door iemand aan de telefoon de afspraak gemaakt op 2 locaties. Om vervolgens op locatie van de ene persoon te horen te krijgen dat de afspraak verzet moet worden, terwijl bij het andere loket niks wordt gezegd. Blijkbaar zit daar dus bij de medewerkers ook niet echt een duidelijke instructie achter. Ik krijg de indruk dat je 3 keer kunt bellen en 3 verschillende antwoorden kunt krijgen...
    Daarom zou ik graag eerst zelf willen zien welk vaccin waar gebruikt wordt, zodat je een inschatting kunt maken of het nu wel of niet verzet moet worden.

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Bij de locaties waar man en ik zijn geweest waren alle soorten aanwezig. Dus meerdere straten op die locatie. Afhankelijk van vaccin wat je krijgt wordt je in de juiste rij gezet.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Waar mijn man net was, was één vaccin (moderna). De vraag is dus of ze die op de andere locatie ook hebben. Die andere locatie is trouwens wel een XL-prikstraat volgens mij, dus je zou het haast wel verwachten.

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan. Zou raar zijn om hem naar een straat te sturen waar ze zijn vaccin niet hebben.

Syane vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn man is 2 wkn geleden in Almere geweest en heeft daar Janssen gekregen.
    Er werden daar ook ander vaccins gegeven.

Ik was afgelopen woensdag in de Jaarbeurs Utrecht en daar werd die dag zowel Moderna als Pfizer geprikt.

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Op onze locatie hadden ze beide, daarnaast kan het ook per dag verschillen. Het hangt denk ik meer af van de leveringen.

Hij krijgt sowieso beide keren dezelfde vaccin.

7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik was gisteren op een XL prik locatie, maar daar hadden ze alleen pfizer en Janssen.

8. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik was gister in Beverwijk waar ze Pfizer en moderna hadden, in de folder die ik mee kreeg stond dat dit de enige locatie in Beverwijk was waar moderna gegeven werd.

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hadden ze Moderna in beverwijk??? Omg ben ik te snel gevaccineerd want op 13 mei hadden ze alleen nog maar Pfizer

10. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ja bij de ggd bij de bazar. Geen idee of ze nog meer priklocaties hebben of dat dit de enige is.

11. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.852
    4.104
    113
    Een vriendin van mij moest laatst voor de 2e AZ (werkt in de zorg, dus niet via huisarts) en ze kwam op de prikstraat waar ze een afspraak had, maar daar hadden ze helemaal geen AZ.

Ik weet niet of je dat ergens kan zien, maar zou er dan misschien wel even over nabellen als je twijfelt.

12. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik wilde mijn 2e prik ook verzetten naar de locatie om de hoek maar kreeg ook het verhaal te horen over dat ze dan niet konden garanderen dat mijn vaccin daar was. Vind het maar een vaag verhaal. Ik denk dat ze gewoon niet willen herplannen.

13. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.852
    4.104
    113
    Waar ik van de week was, stond bij de ingang al een bordje dat er alleen pfizer was.
    Van andere prikstraten in de buurt heb ik gehoord dat er alleen moderna was. Dus ze hebben echt niet alles liggen en ik kan me voorstellen dat het best een logistieke operatie is om de juiste hoeveelheid vaccins op de juiste plekken te krijgen en dat ze daarom liever niet teveel veranderen in de schema's.

14. prjbt

prjbt Niet meer actief

Ik en mijn man zijn in Meppel geweest. Daar prikken ze enkel moderna.

15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Afgelopen zondag in Venlo geweest en daar hadden ze Phiser, Janssen en AZ. De eerste had veruit de meeste ingangen.
    Moderna niet op bord zien staan.

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Uit nieuwsgierigheid, waarom had je zo graag Moderna gewild? (althans zo lees ik je bericht)

In ons dorp hebben ze alleen Moderna, dorp ernaast is Pfizer. Beiden waren geen keuze optie overigens dus we gaan naar een locatie waar onze ouders zijn geweest, daar was Pfizer.

17. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn man ook in beverwijk geweest, idd inmiddels ook kiezen tussen die twee.

Als ik eerder gevaccineerd was had ik zeker voorkeur voor Moderna. Moderna is op een diversere groep mensen getest, en aangezien ik auto-immuun aandoeningen lijk te sparen, en de testgroep van Moderna die ook had (Pfizer ook maar stukken minder), leek Moderna me voor mij safer.

Vero0504 vindt dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ohja daar was die inderdaad op getest, lampje gaat weer branden! Die had ik lang geleden (februari ofzo) gelezen en toen had ik nog zoiets van "super tof!" vriend van ons heeft darmen die door zn eigen lichaam worden afgestoten dus die sprong toen een gat in de lucht zowat. Ben weer bij :D Bedankt voor je toelichting, was helemaal weggezakt!

1981Mama vindt dit leuk.
  19. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Mijn man moet komend weekend voor tweede prik (op andere locatie dan de eerste prik) en werd gisteren gebeld dat ze op de tweede locatie alleen moderna prikken en hij heeft pfizer gehad.
    Dus hebben ze afspraak verzet

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wel stom toch, dat ze dan eerst zo'n afspraak maken.

Misschien moet m'n man toch maar even bellen voor de zekerheid.

Mris vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina