coronatranen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door zwangerevrouw, 25 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik zou die tranen maar snel weer opdrogen want er is nu deltavariant, mogelijk weer een lock down en scholen moeten rekening houden met mogelijke sluiting in het najaar.

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ik ben blij dat het mondkapje thuis kan blijven. Heerlijk om straks de winkel in te lopen en niet aan die warme lap te hoeven denken. Ik ga hem ook echt niet meer dragen als het niet hoeft, ook niet als het druk is.
    Maar ik ga er geen tranen om laten. Wij zijn het afgelopen jaar wel goed doorgekomen, en ik heb vooral veel kunnen relativeren.
    Ik hoop nog steeds dat het de goede kant op blijft gaan en geniet van alles wat weer kan, maar wacht ook nog even af wat er in het najaar gebeurd.

3. Haje32

Haje32 Bekend lid

4 sep 2019
    582
    383
    63
    Vrouw
    Ik ga medicatie gebruiken die het immuunsysteem onderdrukken, dus voor mij veranderd er de komende maanden niet zoveel. Eerst moet maar duidelijk worden in hoeverre ik antistoffen aanmaak met deze medicatie en hoe het verder de komende winter gaat.
    Maar ik ben blij voor iedereen die wel weer meer vrijheid krijgt en ik hoop ook dat we niet weer in lockdown gaan. Voor nu ben ik nog niet super optimistisch voor het najaar eigenlijk.

4. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Hier ook dat zelfde gevoel.
    Corona zal niet verdwijnen
    Dus wat gaat de winter ons brengen??

Saartje33 vindt dit leuk.
  5. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Zou hem zowiezo niet weggooien
    Je gaat hem mss in winter nodig hebben
    Of een keer met ov

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.251
    11.842
    113
    Sterkte!

Haje32 vindt dit leuk.
  7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Heb er nooit tranen om gehad en zal ze nu ook niet hebben. Heerlijk dat die mondkap over het algemeen thuis kan blijven, maar verder blijft het allemaal nog enigszins hoe het was (1,5 meter, etc).

Mondkap weg, maar het gesodemieter is nog niet over. Het is nog maar de vraag hoeveel mutaties er komen die de boel weer op de kop zetten.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Toch gek, contactberoepen mogen wel zonder.

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier in het ziekenhuis moet het nog wel binnen de 1,5 meter, dus bij je onderzoek en dan alleen wij. Maar bij de anamnese en zo niet meer en in de gangen ook niet meer.

Ander ziekenhuis hier houdt ze nog helemaal verplicht.

Liekje81 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    hoezo? Alles is geopend? Ja je moet 1,5 m afstand houden. Met je naasten bepaal je dat zelf grotendeels en met vreemden alleen maar fijn toch. Je kunt overal zonder problemen naar toe behalve het buitenland of grote evenementen.

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik moet ook nog een mondkapje op op het werk ondanks dat iedereen is ingeënt.

Bij mij overheerst vooral het gevoel dat ik het nu wel heel snel vind gaan... Al die maatregelen die vanaf vandaag niet meer hoeven zijn er wel heel veel ineens!
    Ze zullen er vast over nagedacht hebben hoor maar waarom niet wat minder in 1x en dan over een paar weken nog wat versoepelen?

Maslov en Cindy1977 vinden dit leuk.
  12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.991
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is inderdaad bijzonder dat contactberoepen zonder mondkapje mogen werken, terwijl bijvoorbeeld in het OV de mondkapjes nog wel verplicht zijn. De redenatie is dat een besmetting in het OV door bron- en contactonderzoek moeilijk te traceren is (geen registratie). Terwijl bij een kapper, fysio e.d. registratie nog wel verplicht is. Dus kun je makkelijker de bron achterhalen en contacten waarschuwen. Maar ja: dan heeft die besmetting dus al wel plaatsgevonden.

Persoonlijk zou ik liever zien dat het bij contactberoepen nog wel verplicht was gebleven. Al gun ik het de medewerkers zelf van harte dat ze niet meer de hele dag met zo'n kapje op hoeven. Maar ik heb liever dat de kans op overdracht klein wordt gehouden, dan dat ze het loslaten omdat het na besmetting te traceren is. Want dat is misschien logisch op meta-niveau (grote uitbraken voorkomen) maar op individueel niveau alsnog vervelend als jij degene bent die besmet raakt, gezin in quarantaine etc.

Om die reden denk ik dat ik het mondkapje zelf nog wel ophoud op die plekken. Hopelijk word dat signaal opgepikt en draagt de kapper / fysio hem dan ook voor mij.

Maslov, Liekje81 en Cindy1977 vinden dit leuk.
  13. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hoezo? Weet niet hoe het er op jouw kantoor uitziet mocht je die hebben, maar bij ons op het werk verandert er toch echt het e.e.a. drastisch en dat was pre-Corona niet aan de orde. Minder bureaus, afstand, andere opstelling van vergaderruimtes, etc etc. Met mijn naasten en mijn sociale leven hield ik amper afstand meer de afgelopen periode. Ik wil niet op die manier mijn leven leven ;)

14. Dagda

Dagda Fanatiek lid

8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Hier geen gevoel van opluchting. Ik vind het opeens allemaal zo snel gaan.
    Sowieso op mijn werk nog complete dienst met mondkapjes. Gister al eerste aanvaring met een familielid gehad die vanaf morgen weigerd in huis bij mijn werk een mondkapje te dragen. 'Wat het is toch voorbij die corona!' Dat wij ons moeten houden aan het protocol van de organisatie doet ze niks.
    Ik ben bang dat dit de grote leidraad gaat worden. Grote groepen mensen die zeggen corona is voorbij. Daarmee de nog wel geldende regels niet handhaven en mensen die het wel doen met de nek aankijken.
    Ik hou mijn hart vast voor het najaar idd. En dan weer met zn allen boos zijn op de overheid omdat deze mogelijk nieuwe beperkingen/lockdown oplegt.

Maslov vindt dit leuk.
  15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.991
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het mooie weer is laat op gang gekomen. Oké, nu zitten we weer-technisch ook weer even in een dipje. Maar aan het einde van de week gaat dat ook wel weer de goede kant op. Vooral dat doet veel met me. Mijn ouders en schoonouders zijn inmiddels volledig gevaccineerd. Dat geeft ook een stukje rust.
    En voordat de zomer ècht losbarst, hebben mijn man en ik ook beide prikken gehad. Evenals het overgrote deel van onze vrienden. Met familie en vrienden laten wij de 1,5 meter wel los, als beide partijen volledig gevaccineerd zijn. Kwestie van statistiek en 'noodzaak'. Statistiek omdat de kans dat je corona doorgeeft heel erg klein is geworden als je beiden gevaccineerd bent. En het risico dat je er ècht ernstig ziek van wordt zo klein is dat het in dezelfde categorie komt als autorijden, sporten etc. Het leven is niet zonder risico. En noodzaak omdat het voor een normaal sociaal leven prettig is om weer gewoon spontaan, zonder afstand met je familie en vrienden om te kunnen gaan. Gewoon samen op een bank ploffen, elkaar helpen in de keuken etc. Dat heb ik wel 'nodig' dat dat weer gewoon normaliseert.
    Ik krijg nu nog geen tranen in mijn ogen bij de gedacht eraan. Wel heb ik er zin in. Fijn dat je ook weer buitenshuis kunt afspreken en met wat meer mensen tegelijk. Het wordt een gezellige zomer! Ik denk wel dat ik bij de eerste knuffel met mijn ouders en schoonouders even een traantje zal moeten wegvegen.

Met mensen buiten de kring van intimi vind ik het trouwens prima om wat meer afstand te houden, zeker als in het najaar het verkoudheid- en griepseizoen weer aanbreekt. Wat fijn om afgelopen winter eens niet snotterend, hoestend en met stemproblemen voor de klas te staan! Met onbekenden is de kans om corona door te geven ook klein, als straks heel veel mensen volledig gevaccineerd zijn. Maar naast corona zijn er nog genoeg andere vervelende virusjes die rondgaan. Aangezien ik helemaal niet zo de noodzaak zie om met 'vreemden' zulke nauwe contacten te hebben, hoop ik eigenlijk dat we daar met zijn alleen gewoon gedisciplineerd in blijven. Niemand zit toch te wachten op een flinke verkoudheid, griep, buikgriep? We hebben nu gemerkt dat het echt wel mogelijk is de verspreiding van dit soort virussen te remmen. En daarvoor hoef je echt niet in een volledige lockdown. Met iets meer afstand en betere hygiëne
    kom je echt wel een heel eind. En misschien eens niet stronteigenwijs strontverkouden overal bij willen zijn, maar jezelf gewoon eens afmelden zodat je een ander niet aansteekt. Ik hoop wel dat dat een nieuwe norm wordt.
    Maar goed, dan zal ik wel heel veel mensen over me heen krijgen die dat allemaal maar onzin vinden.

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Mijn man werkt als verpleegkundige, kan ook de 1,5 meter niet aanhouden, maar hij mag hem af op het werk.

17. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.859
    113
    Vrouw
    Mijn zoon gaat volgende week met de bus op schoolreisje en moet dan toch echt het mondkapje op. Wij hebben geen auto dus gaan vaker met de trein en daar moet hij ook op. Ben wel heel blij dat we gewoon zonder een winkel kunnen inlopen. maar echt voorbij is het niet naar mijn gevoel. Virus gaat niet weg, we weten niet hoe lang die vaccins werken, wat mutaties gaan doen...
    Ik hoop alleen dat ze het uit hun hoofd laten om de scholen weer te sluiten. Kinderen zijn genoeg de dupe geweest

Baukje1985 vindt dit leuk.
  18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik baal juist van die 1,5 meter, omdat je nooit spontaan ergens heen kan. Alles moet je reserveren.

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Als je volledig gevaccineerd bent hoef je waarschijnlijk niet meer in quarantaine. Hier wordt volgende week een besluit overgenomen. Verder heeft de GGD nooit contact met ons opgenomen na een besmetting, zowel collega als patient en mochten wij van de infectiepreventie altijd gewoon doorwerken.

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Met een negatieve test moet je gewoon komen werken. Hier weken last gehad van een luchtweginfectie en gewoon snotverkouden naar het werk moeten komen.

Deel Deze Pagina