coronatranen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door zwangerevrouw, 25 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg. Ze zijn daar erg voorzichtig.
    Iedereen is gevaccineerd, bewoners en personeel.
    Ik snap't niet zo goed.

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hopelijk stopt het na de zomer voor klasgenoten, want die gaat nergens meer over. Als een kind aan de andere kant van klas corona heeft moet het wel, maar als er op de sport een besmetting is weer niet.
    Maar ook voor huisgenoten schijnt de quarantaine regel te vervallen.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Op de site van het rivm lees ik dat de mondkapjesplicht ook is afgeschaft voor contact beroepen.

wel moet er een checkgesprek plaatsvinden

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.820
    8.476
    113
    Vrouw
    Maar bijv verpleegkundigen of polimedewerkers zijn geen contactberoepen.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Ik liep ook met masker op hoor, ffp2 dan wel. Met nog een paar weken te gaan tot volledige vaccinatie (moet de eerste nog krijgen) heb ik gewoon geen trek om alsnog mn ruiten in te gooien.

Leuk dat men compleet los gaat, maar blijf ff uit mn nek met je gehijg. Bekende die ik tegenkwam ook, die had alleen nog zn normale maskers maar ging ook ffp2 halen.

Wij liepen voor die verplichting ook al met maskers overigens. Heb er geen last van, maar nu met de verplichting er af stap ik voorlopig over naar ffp2 als bestellen geen optie is. Is wat pittiger met ademen maar heb t er wel voor over.

TanjaK vindt dit leuk.
  6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb wel even gejuicht dat we die mondkapjes niet meer op hoeven. Ik kan er echt echt niet tegen. Sleepte me naar m'n werk waar ik hem op moest (wijkverpleging)
    Ik wordt echt beroerd met die dingen op.
    Winkels kwam ik niet meer.
    Ik had gewoon een intern feestje toen we bericht kregen dat we op ons werk ook geen mondkapje meer op hoefden.
    Die feeststemming is gisteren de grond in getrapt toen er een rectificatie kwam en we dus mondkapjes moesten blijven dragen. Echt heb wel even gejankt want vind het werk echt niet leuk zo. Zie er zo tegenop.
    En bij ons ook zeer tegenstrijdig en daar kan ik niet goed tegen.
    Collega's in onze verpleeghuizen, dus waar de meest kwetsbare mensen wonen en er de meeste zieken en skden gevallen zijn die hoeven geen mondkapje op. Zelfs niet binnen 1.5 meter van client. Bezoek hoeft hem ook niet op.
    En wij in de wijkverpleging moeten hem wel op. En dat terwijl al onze cliënten, op 1 na, het onzinnig/niet nodig vinden. We zijn allemaal gevaccineerd, clienten op 2 na ook. Onze cliënten zijn lang niet zo kwetsbaar als diegene in het verpleeghuis. De huizen zijn met de hitte een ware sauna. Bij veel cliënten zit vaak de halve familie/buurt/huishoudelijke hulp enz zonder mondkapje. Voelt zoooo onrechtvaardig.

Ben vanmiddag voor het eerst zonder mondkapje naar de winkel gegaan maar voelde nog niet ok. Ik voelde me gehaast en alsof ik iets fout deed omdat ik dat ding niet op had. He vreemd...
    Echt, als het in de herfst weer de verkeerde kant op gaat en we die dingen weer moeten dragen dan weet ik zeker dat ze me op kunnen bergen:(:oops:

7. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    En toch moet het. Op mijn werk kunnen we niet overal 1,5 meter uit elkaar werken....

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik ga die mondkapjes enorm missen. Wat een vrijheid had ik opeens zeg, wat een verademing was dat :(

Ik heb door een allergische aandoening regelmatig pijnlijk oedeem in m'n gelaat en dan vooral m'n lippen en/of wangen. Ze zijn dan enorm gezwollen en soms zelfs paars. Hoe vaak ik wel niet uitgelachen ben in het openbaar...of aangestaard...of nagewezen...

Nu kon ik opeens meer dan een een jaar lang zonder uitgelachen te worden me in het openbaar begeven op de dagen dat m'n gezicht niet m'n beste vriendje was.

Plus alle vrijheid van niks moeten, veel thuis kunnen zijn, een man die niet de hele wereld rond moet reizen voor zijn werk, maar gewoon lekker thuis kon werken.

Hier was er vandaag gelijk al geen enkel mondkapje meer te bekennen en niemand hield nog afstand. Alsof er geen enkele pandemie is (geweest). Daar sta je dan als lone ranger met je kappie :p

Fennec, TanjaK en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  9. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb vanaf het begin wel gevoeld dat mensen er anders over denken. En dat is toch ook prima.
    In het begin vorig jaar kende ik wel mensen die echt niemand zagen. Opgesloten thuis met hun gezin. Alle contacten online hadden.
    Dit heb ik nooit gekund. Dan was ik depressief geworden denk ik.
    Ik lette toen wel beter op de afstand als er mensen langs kwamen.
    Later merkte ik dat dit verslapte.
    Ik vind het nu heerlijk dat er weer veel kan.
    En ben gelukkig heel goed in nee zeggen dus als het teveel wordt geef ik dat aan.
    Maar dat de mogelijkheid er is, is toch fijn?
    Je kunt uit eten of naar dat feestje. Het hoeft niet.
    Je kunt een mondkapje op doen. Maar het hoeft niet.

10. prjbt

prjbt Niet meer actief

Er hoeft idd niet om naar dat feestje te gaan maar je wordt er wel weer op aan gekeken.

En soms worden er voorwaarden gecreëerd die echt niet fijn voelen en dan wordt dat gebracht zonder overleg.

Binnen onze vriendengroep met tegen de 20 volwassenen (verspreid uit NL) werd afgesproken dit weekend te testen en dan de 1,5m los te laten. Ik was niet bij deze beslissing betrokken en werd pas op het laatste moment medegedeeld. Dan sta je voor een voldongen feit en word je gedwongen tot iets waar je niet aan toe bent.

Wij zijn niet gegaan maar met veel verdriet. Ik had na 1,5 jaar mijn vrienden ook wel weer eens allemaal bij elkaar willen zien. Maar er is dus compleet aan het gevoel van een aantal voorbij gegaan...

Ook bij die familie reünie, verjaardag van een neefje, bruiloft etc word je verwacht en nee dan houd bijna niemand zich meer aan de afstandsregels. En laten wij die nu nog wel belangrijk vinden. Zeker zo lang we niet volledig gevaccineerd zijn.

Dus op het moment beleef ik nog helemaal niet zo veel plezier aan dat er zo veel weer mag maar voel ik me vooral opgejaagd.

Overigens spreken we rustig af met mensen, leven we niet in een isolement. Alleen wel zo veel mogelijk buiten en lekker ruim opgezet. Net zo gezellig maar wel met kleiner risico.

NiVa0230, tupp, Maslov en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Dit zou ik geschreven kunnen hebben. Denk er precies zo over. Vorig zomer overigens ook veel “nee” moeten verkopen. Werd daar toen ook echt moedeloos van.

Maslov, Vero0504, TanjaK en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.062
    113
    Hier zie ik ook weer veel georganiseerd worden, maar wordt door iedereen gerespecteerd dat ik er nog niet aan toe ben. Gisteren merkte ik dat ik toch spijt had dat ik ergens niet naartoe was gegaan. Misschien gaat dat mij helpen om toch bepaalde keuzes te maken.

Overigens had ik ook wel even tranen in de auto na de vaccinatie. Gewoon omdat ik daar ontzettend naar uitkeek en dit in mijn hoofd een van de oplossingen is op korte termijn om weer ‘normaal’ te leven en er stond een toepasselijk nummer op. Maar ik jank momenteel redelijk snel:rolleyes:

TanjaK vindt dit leuk.
  13. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Maar dit lijkt er meer op dat er tussen jullie en vrienden en familie weinig respect is voor andere wensen. Ligt daar dan niet een groot deel van het probleem?

Ik laat vrienden en familie volledig in hun waarde als ze nog niet willen afspreken.
    Dit wederzijds respect was er altijd al maar wordt in deze tijd nog duidelijker.

Jammer dat je er op aangekeken wordt als je ergens niet bij wil zijn. Kan me inderdaad voorstellen dat dat erg vervelend voelt.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.689
    113
    Mondkapjes draag ik nu niet meer in de winkel maar de rest probeer ik nog wel voorzichtig mee te zijn. 1.5 afstand bijv of niet naar grote groepen. Ik vind het veel te vroeg om blij te zijn. Gaat nog zo tegen mijn gevoel in.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gisteren ook voor het eerst zonder mondkapje gelopen en gek genoeg voelde het helemaal niet onwennig. Ik ben in de Hema, Blokker, Kruidvat, Zeeman, Bruna en als kers op de taart in de AH geweest, zonder mondkapje.
    Zo lekker om dat gekke ding niet meer op te moeten zetten.
    Ik zie nog een enkeling met een mondmasker lopen maar die zullen dan wel hun redenen hebben.
    Die 1,5 meter heb ik niet zo op gelet moet ik zeggen.
    Ik heb voor zover ik weet niemand in mijn aura gehad en bij een ander ben ik voor ik zover weet ook niet in zijn/ haar aura geweest.
    Vanmiddag ook nog bij een strandtent zitten lunchen en daar zie je werkelijk helemaal niemand meer met een mondkapje,( hiervoor overigens ook al niet).

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.452
    30.826
    113
    Vrouw
    Zaterdag in de supermarkt voelde ik me bijna naakt zonder. Echt heel maf. De helft van de mensen had er wel 1 op.

Zondag in toverland was het heerlijk genieten. Fijn dat aantal bezoekers gemaximaliseerd is. En dat er nog redelijk goed afstand gehouden werd in de wachtrijen.

Bij de mc Donald droeg het volrsllig personen ook mondkapjes.

Ik vind het prima. Fijn dat ik niet meer hoef. Maar kom ik ergens waar men het liever wel heeft. Ook prima.

Ik heb alleen nog niet het gevoel dat het klaar is. Viel nog best spanning over wat er dit najaar gaat gebeuren. Dan gaan we pas echt de effecten van vaccineren zien. Hoop ik.

En ik hoop ook, dat sls besmettingen gaan oplopen, maar ziekenhuizen blijven leeg. Dat het kabinet dan de ballen heeft om geen nieuwe lockdown in te gaan. Maar enkel met wat minimale regels voor afstand en hygiëne.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  17. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.958
    1.294
    113
    Over dat laatste, dat hoop ik ook. Dat ze kijken naar de cijfers in het ziekenhuis, niet het aantal dat Corona heeft en niet naar het ziekenhuis hoeft.

Syane en Saartje33 vinden dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.452
    30.826
    113
    Vrouw
    Nadeel is wel dat die cijfers pas later oplopen. Dus als die te hoog worden ben je eigenlijk al te laat.
    Maar met de verwachting dat dat niet gebeurt zou ik dat risico wel willen nemen.

19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Las ik nu vanuit mijn ooghoeken wat over een covid explosie op Mallorca?! :|

Deel Deze Pagina