Nee dat kan blijkbaar niet, ik had de brief doorgemaild naar de GGD en in hun reactie staat in als je gevaar loopt dan moet vk of gynaecoloog een medische indicatie geven, zij kunnen hier geen uitzondering op maken. Dus die brief van de huisarts heb ik niks aan. Alleen zwangerschap is dus niet voldoende, het is alleen natuurlijk niet handig dat een werknemer van de GGD andere informatie aan het doorgeven is. Maar communicatie is fantastisch verder volgens de Jonge
Wat een onzin! Mijn vk heeft ook niks doorgegeven en ik ben ook door de huisarts doorverwezen. Ik zou gewoon nog eens met een ander (op het afspraken nummer) bellen en zeggen dat je een afspraak wil maken en dat je een verwijzing van de huisarts hebt. Zij hoeven aan de lijn echt niet meer te weten als dat hoor... Gaat ze helemaal niks aan dat de verwijzing van jouw huisarts dan enkel ivm zwangerschap zou zijn of vanwege astma ofzo
Ja alleen de brief is wel een andere soort brief dan misschien jij hebt? Want dit is geen uitnodiging voor vaccinatie. Mijn huisarts gaf aan dat zij deze niet meer versturen naar het externe bureau. Op die brief die ze heeft geschreven staan mijn gegevens en letterlijk van graag door u laten vaccineren ivm derde trimester zwangerschap. Ik weet niet wat voor een brief jij hebt gekregen van de huisarts? Ook zoiets of echt een uitnodiging? De brief moet je meenemen toch in principe als je de vaccinatie gaat halen?
Oh.... Zo... Dan snap ik het... Ik dacht dat het om de brief ging waar @Liekje81 het over had gehad die huisartsen kunnen printen om risicogroep patiënten toch te laten inenten. Ik heb hem toen via dat bureau gehad idd. Kan je huisarts je niet gewoon dat andere formulier geven?
Zwangere vrouwen niet eerder gevaccineerd: 'Niet nodig' - https://nos.nl/l/2382743#UPDATE-container-53444751
Nee, ik kan het nog wel een keer vragen maar uit haar vorige berichtje begreep ik dat zij dat (helaas) niet meer doen. Eerst deden zij naar extern bureau, maar nu niet meer denk ik misschien omdat ze iedereen al doorgestuurd hebben echt geen idee.. vind vervelend om er weer achteraan te gaan bij haar als ze al heeft proberen mee te denken. Ben bang dat ik gewoon geduldig moet afwachten en hopen dat de vertraging niet heel veel vertraging is..
O sorry, had nog niet teruggelezen Gelukkig gaat het vaccineren nu snel. Snap wel dat ze nu niet een heel voorrangssysteem op gaan zetten nog.
Hopelijk krijgen die dan een informatiebundel want de VK wist nog net te vertellen dat het negatieve advies was bijgedraaid en dat het RIVM gevraagd was over al of niet urgentie maar inhoudelijk hield het daar dan ook op... Pro's en con's van vaccinatie / covid icm zwangerschap en dan bedoel ik inhoudelijk op basis van bekende gegevens/onderzoeken ipv alleen "minder kans op IC" en "geen lange termijn bekend, want nieuw" want dat geeft letterlijk elke basis zoekopdracht. En ook niet een folder "halleluja het vaccin is prachtig, fantastisch en helpt covid de wereld uit met uitsluitend wat bijwerkingen opgesomd als verhoging/koorts, pijnlijke plek" geef dan INFORMATIE. Je moet tenslotte een afweging maken. Ik hoop maar dat er vanuit die groep die zich verenigde voor voorrang zwangeren vaccineren iets van een webinar wordt gehouden, die je later dan ook nog terug kan krijgen en evt aanvullingen wanneer er nieuwere informatie beschikbaar komt. Gewoon nuchter, de boel op tafel, voors en tegens, cijfers erbij, onderzoeken erbij (en nou in menselijke taal) en gaan met die banaan.
Vorige week de vaccinatie gehaald. Ik kreeg pfizer. Mijn arm voelde nadien een beetje beurs, voor de rest geen klachten. Maandag was mijn dochter getest, omdat er een uitbraak was op school. Zij is positief getest. Gisteren kreeg ik klachten en nu ben ik ook positief getest. Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen. Hopelijk biedt de vaccinatie toch iets bescherming. Ik heb astma en ben al gauw benauwd. Gelukkig groeit de baby naar voren en naar beneden, waardoor ik (voor mijn gevoel) geen extra druk ervaar op mijn longen.
Oh bah hopelijk gaat het meevallen! Wel fijn dat je die eerste vaccinatie gehad hebt, hopelijk helpt dat met je klachten. Dan hoef je de 2e misschien ook niet meer? Maar kan wel denk ik.
Vervelend zeg! Ze zeggen dat het minimaal 2 weken duurt voor je een beetje bescherming van 1 prik hebt, maar de 2e prik zet pas echt zoden aan de dijk... Wat ik me nu wel afvraag is of je nu nog een 2e prik nodig hebt, omdat je ook maar 1 prik hoeft als je corona eerder hebt doorgemaakt! Beterschap en hopelijk vallen de klachten mee voor je!
Bah dat is een beroerde timing. Hopelijk valt het mee met de klachten en hebben jullie een voorspoedig herstel!
@Orchid24 en @bulakgirl hoe het met de tweede prik zit weet ik eigenlijk niet. Ik zou die afdeling van de GGD moeten bellen daarover. Wat ik wel weet is dat ik nu even geen behoefte heb om die te gaan halen. Waarschijnlijk zou ik die wel moeten krijgen, maar dan wil ik het pas na mijn bevalling. Ik vind dit voorlopig voldoende voor mijn baby en mijn lichaam. @Vero0504 Gisteren had ik koorts en last van hoesten. Vandaag geen koorts meer, maar hoest nog steeds, ben verkouden en heb pijnlijke ogen. Maar best wel mild allemaal. Gisteren voelde ik mij echt beroerd. Dankjewel allemaal, hoop ook dat het allemaal mild blijft en dat de baby lekker vrolijk blijft schoppen.
Ze gaan hard. Ik ben van 1985 dus ik denk dat ik einde van de week wordt opgeroepen en ik weet het nog niet HELP! An sich heb ik veel gelezen over de vaccins en geloof ik wel dat bijwerkingen tijdelijk en lokaal zijn, dat de antistoffen bij de baby komen we b het vaccin zelf niet. Wil ik mijn baby wel antistoffen meegeven als dat zo is, wil ik zelf niet ziek worden en ook al werk ik thuis ik ben wel actief en heb twee kleine kinderen die overal heen gaan. En ik heb nog extra groei echo’s dus ik kan ook na vaccinatie even baby nog checken. Anderzijds ben ik echt fit en gezond. Heb ik het tot nu toe niet actief gehad al lijk ik antistoffen te hebben. Mensen om me heen worden gevaccineerd, we gaan naar buiten, aantallen dalen dus wat is sowieso nog de kans dat ik het oploop. Ik ben eind september begin oktober uitgerekend dus ik kan ook zeggen ik laat me in de herfst wanneer het weer de kop op steekt wel vaccineren (al weet ik niet hoe dat werkt) Mijn angst is gewoon dat ik de baby iets “aandoe” door dat vaccin te nemen en ik zou mezelf dat nooit vergeven. Ik heb de angst dat de baby wat zou overhouden aan Corona bij mij veel minder. Wat een kak keuze!
als ik je laatste alinea lees dan zeg ik dan doe het nog niet want uiteindelijk is dat de afweging die je maakt. Bij jou is de angst groter dat baby iets overhoud aan vaccinatie dan eventueel corona dus ik denk dat je daar je antwoord al hebt. Bij mij is dat weer andersom
Ja maar dat is op basis van het feit als ik het makkelijk doorloop. Wat de grootste kans is natuurlijk. Behalve als dat niet zo is en bij 28 weken m’n baby gehaald moet worden. Want dan kan ze er wel wat aan over houden...of in elk geval dat is dan waarschijnlijker. Maar ja hoe groot is die kans nou weer...
haha ja kans is niet groot, net als de kans dat de baby wss iets overhoud aan het vaccin het is ook een dilemma. Ik heb voor mezelf de keuze gemaakt en merk dat ik daar ook steeds meer achter sta. Mijn twijfels worden steeds kleiner. Ik denk als je echt nog flink twijfelt, je beter kan wachten.
Ja gaat beetje op en neer. Ene dag denk ik ja ik doe het gewoon. Andere dag denk ik voelt echt niet lekker.