Ja, die communicatie is fantastisch! Ik was verbaasd dat ik een reactie ontving! Inmiddels heb ik de afspraak gemaakt. Nu wordt het wel heel echt en slaat er een lichte twijfel toe, maar eigenlijk had ik al besloten. 24 juni de eerste. Voor mijn werk in het onderwijs met volle klassen niet meer heel zinvol, aangezien we de twee weken later midden in de afrondende toetsweek zitten.
24 juni dan eindelijk de afspraak! 2e vaccinatie in week 34, dus met 36 weken volledig beschermd. Maar fijn gevoel dat er wel iets van bescherming is na mijn 1e vaccinatie en mijn man is met eerste en 2e dag na mij. Ik ga wat verder dus kon iets eerder terecht dan hij, hij moest lang wachten haha. Ook mijn omgeving word gevaccineerd komende periode dus wel een gerust gevoel!
Dat heeft mn man inderdaad precies ook zo, ach volgend schooljaar in elk geval een betere start vermoedelijk.
Ja, dat is zo. Maar twee weken na het begin van het nieuwe schooljaar ga ik al met verlof. Mijn vervanger gaat mijn lessen al overnemen en ik ga op de achtergrond wat doen. De eerste week zijn veel introductie activiteiten en een week lesgeven aan een klas is een beetje zinloos.
Hmm 22 wekenprik hebben we ook nog. Eerder geen plekkie in de verre omtrek voor de covid, dan maar de kinkhoest naar achteren. Hou maar ff 2 weken marge aan na covid vaccin. Beetje rustig aan met dat ouwe lijf
Vandaag nog een keer nagevraagd bij de VK maar zij verwijzen echt plat naar de website van t RIVM. Tot zo ver de hoop op gerichte communicatie. Ze had zelf ook wel meer gelezen maar dat zit ver boven haar hoofd gaf ze aan. Die na 16 weken (kwam ik zelf maar mee) had ze dan weer wel vaker gehoord. Dus helaas, lees de website van t RIVM maar...Zonde, gemiste kans.
Mijn arts zegt pas te vaccineren als je in de 2e trimester van je zwangerschap zit. Daarvoor is het voor de vrucht teveel risico als ik koorts zou krijgen (al dan niet van de prik, maar bijwerking vd prik is vaker voorkomend) Ook al ben ik (nog) niet zwanger, maar ze adviseert mij niet te laten vaccineren omdat ook bevruchting en innesteling daardoor fout kan gaan als ik door de prik ziek wordt. Ik wil hem wel halen hoor, maar dan pas later in een zwangerschap
Ik werd bij de vaccinatie specifiek gevraagd hoe ver ik was (20 weken) onder de 12 is teveel risico voor de baby zeiden ze.
Fijn dat ze t daar nog navragen dan, maar waarom staat dat dan weer niet op t RIVM vraag ik me af. Sowieso heb je miskraam risico, zeker in t begin. Stel je zou sowieso een miskraam hebben gehad in die beginperiode (niet dat je dat vantevoren weten kan) en je neemt die vaccinatie en je krijgt die miskraam. Je krijgt nooit achterhaald of het die vaccinatie was of stomme pech, individuele gevallen worden niet onderzocht namelijk. Hoe dan ook voel je je k.u.t.. met een "had ik maar". Daarom wilde ik m bij voorbaat al niet voor die 12 weken, juist omdat je nooit dat antwoord gaat krijgen en mijn hoofd t zelf wel invult voor me. Echoscopiste die we hadden van de week was heel terughoudend (prive gesproken) en als ze het zelf al zou overwegen zou ze kiezen voor vanaf 20 weken omdat dan alle essentiele zaken aangelegd zijn. Had al de nodige zwangeren gehad die covid in hun zwangerschap hadden gehad en daar probleemloos mee weg kwamen. Had die long covid er niet onder gezeten, had ik m uitgesteld. Maar met mn huidige vermoedheidsklachten en malaise van alleen die zwangerschap draait hier de toko al in puin. Als ik dan naar mn tante kijk...nope nope nope nee bedankt.
De 2e zit er nu ook in! De arts was wel grappig! hij complimenteerde me dat ik de vaccinatie tijdens de zwangerschap heb gehaald en daarnaast toen ik melde nu 36 weken zwanger te zijn dat ik me geen zorgen hoefde te maken als de baby nu kwam... Want hij was tropen arts en kan alles hahaha Nog 5 minuten en dan zit m'n wachttijd erop... Het gele boekje zo laten stempelen en dan weer naar huis
Ik kijk er naar uit...man man man duuuuuurt lang! 22 augustus kan ik weer naar de zaak. (bij ons veel gelovigen van een bepaalde stroom die zich per definitie niet vaccineren, vind ik prima dat ze er zo instaan, maar ik ontwijk dat nu toch ff en dat is voor hen en werkgever ook prima je moet doen waar je je goed bij voelt en krijgt alle ruimte daarvoor)
Ik zit nu op 34 uur na de prik.. Het beursige gevoel van m'n prikarm lijkt wat weg te trekken gelukkig! Heb veel geslapen vanmorgen en wel iets van verhoging gehad volgens mij... (rond 10uur meette ik 37,5 en heb toen toch maar weer paracetamol genomen) Dus niet heel heftig iig.. Twijfel ook of de vermoeidheid door de prik komt of gewoon het feit dat ik nu door 't vele plassen 's nachts gewoon slechter slaap! Al met al valt het me allemaal reuze mee gelukkig!
Ik ben zaterdag gevaccineerd en toch wel last van! Pijnlijke arm was binnen een dag over maar ik werd op zaterdag allesoverheersend moe en duf met een rare hoofdpijn en zware ledematen (vooral m’n benen) en die heb ik nu nog steeds. Mijn man en vriendinnen hadden dit ook wel maar allemaal binnen een dag weer over…
Ik heb twee uurtjes geleden de eerste prik gehad: Pfizer. Een paar dagen geleden begon ik toch een beetje te twijfelen, maar vandaag was die twijfel gelukkig weer weg. Tot nu toe nog nergens last van. Hopelijk blijft dat zo. Ik merk wel dat ik nu even extra gefocust ben, of ik de baby nog voel. Maar tot nu toe trappelt hij nog gewoon door. @Mapje Voel je je inmiddels al wat beter?
Ja ondertussen lijkt de moeheid af te nemen en het zware gevoel van mijn ledematen ook wat! Baby voelde ik gisteren en vandaag wat minder maar daarvoor juist veel. Heb alleen een dikke blauwe plek nog op m’n arm
Zijn hier zwangeren meiden die wel in het eerste trimester een vaccinatie hebben gehad? Zo ja, wat was de beredenering hierachter? Ik ben op dit moment bijna 7 weken zwanger. Ik heb voor aankomende zaterdag een afspraak staan voor vaccinatie. Ik hoef er maar 1 omdat ik in Oktober vorig jaar corona heb gehad. Nu met die deltavariant in het vooruitzicht en ook de vakantie naar Frankrijk die 26 juli plaats gaat nemen begin ik toch heel erg te twijfelen wat ik moet doen. Ik ben van de coronabesmetting niet echt heel ziek geweest overigens. Wel is het zo dat ik tijdens mijn zwangerschap niet een bijster goede weerstand heb. Ik heb al contact gehad met de verloskundige maar zij zeggen het niet af te raden maar er is wel voorzichtigheid geboden tijdens de eerste 3 maanden. Stel ik krijg toch weer Covid en ik wordt wel ernstig ziek in hoeverre is dit dan gevaarlijk voor de baby ? Ik heb natuurlijk ook 2 meiden rondlopen is dit dan het risico waard. Ik kan ook wachten tot het 2e trimester alleen dan ga ik wel ongevacineerd naar Frankrijk op vakantie.. Ik weet gewoon niet wat wijsheid is.
Die heb ik moeten verzetten Aangezien de gynaecoloog alleen maar vandaag kon rond het tijdstip dat ik de vaccinatie zou krijgen zo typisch haha want kon echt ieder andere dag/tijdstip. nu volgende week vrijdag!
Mijn verloskundige raadde ook aan tot het tweede trimester te wachten. To be sure. Ik was al in het tweede trimester dus ik hoefde die keuze niet te maken. Geen ervaring maar ik had het zelf niet gedaan. In de zomer zijn de besmettingen vooralsnog lager dus kans dat je het (weer) oploopt ook kleiner. Ik weet natuurlijk niet hoe jullie accommodatie is?