@olleke Ik durf dat niet met 100 procent zekerheid te zeggen maar ik denk het tweede. We hadden over van alles en nog wat vrouwen je weet hoe dat gaat haha
https://www.nu.nl/coronavirus/6151226/rivm-verscherpt-vaccinatieadvies-zwangere-vrouwen-niet-na-ic-opnames.html De RIVM klinkt in mijn ogen in dit artikel weer alsof de communicatie richting zwangeren op en top op orde was/is. Wel opvallend dat er ineens zoveel meer zwangeren op de IC terecht zijn gekomen.
Ach, zal door de wachtlijsten van de GGZ komen. Jezelf een spiegel voorhouden is best lastig, sommigen hebben wat hulp nodig...mja wachtlijsten... Heikneuters...
Ik snap alleen niet dat er wordt gezegd dat het vaccin niet bij de baby terechtkomt. De antistoffen toch wel? Of begrijp ik de werking van vaccineren niet? Kinkhoest prik neem je juist voor de baby. Of werkt dit vaccin anders.
Ik heb vandaag toch mn eerste prik gehaald. Nog eens overlegd met verloskundige en gynaecoloog en beiden raadden ze het aan om t wel te doen. Heb Pfizer gehad en ben nu 20 weken zwanger! Toch voelt het op een of andere manier wel veiliger nu die prik er in zit, al is dat na een paar uurtjes natuurlijk onzin
Hoe ver ben jij? Ik moet nog mijn 2e prik en langer uitstellen dan maandag kan niet ivm de effectiviteit van het vaccin. Ben 11 weken en normaal ben ik geen twijfelaar qua dit soort zaken, maar het blijft lastig.
Dan weet jij vast wat de maximale tijd tussen de eerste en tweede prik is? Toen ik vorige week mijn afspraak heb afgezegd had ik geïnformeerd naar de maximale interval maar ze begon toen over dat het nu 5 ipv 6 weken was geworden en ze begreep volgens mij mijn vraag niet echt. Toen heb ik nog geprobeerd om dan alvast een afspraak voor eind september te maken maar dat kon nog niet dan moest ik eind van de maand maar terug bellen om een nieuwe afspraak te maken.
van Pfizer had ik dat laatst opgezocht voor iemand anders hier op het forum en max interval is 12 weken.
Bedankt heb inderdaad pfizer gehad. Dat is goed om te weten dan kan ik het in ieder geval rekken tot net na de 12 weken aangezien dat het advies is van de kliniek waar ik de behandeling heb gehad.
Ik ben nu 25 weken, was 18 met de eerste en 23 met de tweede. Interval in de studies was 12 weken nog goed (tussen twee prikken). Dus dat geeft je allicht nog iets speling. Ik verwacht niet snel problemen met eerste trimester vaccineren, zeker niet als t om een tweede gaat en je de eerste fluitend door ging, maar het is wel een gevoelsding wat je voor jezelf moet afwegen. Bij mij kon t ook niet eerder dan met 18 weken, moest ff mn geboortejaar afwachten. Vond dat nou ook weer niet heel ongunstig, alleen vanaf volgende week pas de 22 weken prik (kinkhoest) ik hou iets meer marge tussen pfizer en kinkhoest. Normaal mens is 2 weken, bij ons viert t immuunsysteem ook een beetje vakantie dus ik reken maar even met een week of 3-4 er tussen. Ben al zo'n bouwval
Ik heb vandaag een positieve zwangerschapstest en afgelopen maandag mijn eerste prik gehad (Pfizer). Eigenlijk was het de bedoeling van deze cyclus NIET zwanger te geraken, maar tja... Zijn er ergens al studies over zo vroeg in een zwangerschap gevaccineerd te zijn? Ik vermoed dat er nog geen kindjes geboren zijn van moeders die de prik in de eerste weken gehad hebben... zelf lees ik veel over miskramen, dus dat moet ik dan even afwachten. Normaal heb ik 7 september mijn tweede prik, maar ik ga het allemaal nog even uitgebreid bespreken met de huisarts (en hopelijk kan ik voor 7/9 ook nog bij de gyn terecht voor meer informatie, maar hier reken ik niet op). Mijn prik verzetten/uitstellen is hier in België niet zo simpel, maar wellicht kan de huisarts hier meer mee
Er zijn er zat die gevaccineerd zijn in begin en miskraam hadden, maar ook zat die perfecte zwangerschappen hebben. Maar ik snap wel je onzekerheid. Ik had hem ook verzet toen ik zwanger bleek, maar werd alsnog een miskraam. Terwijl dat ook voor het eerst was voor mij dus ik ging als ik toch de prik had gezet misschien ook wel heel mijn leven gedacht hebben ' wat als'.
inderdaad, een miskraam kan ook zonder vaccin natuurlijk. Maar ik denk dat je anders het vaccin er toch de schuld van gegeven zou hebben. Die eerste prik kan ik niet terugdraaien helaas want toen wist ik nog niet dat ik in verwachting was, maar die tweede prik misschien wel. Maar ik weet niet of dit nog uit zou halen of net niet. Qua gevoel denk ik wel dat ik hem liever uitstel als dat kan. Maar voor ik die beslissing maak, wil ik graag inzicht van de huisarts/gyn
Ik heb mijn vaccinatie ook verzet toen ik zwanger bleek te zijn. Ik ben nu 15,5 week zwanger maar heb nog geen nieuwe afspraak gemaakt. Waarschijnlijk ga ik over een paar weken een afspraak maken als ik rond de 18 weken zwanger ben. Ik hoef er "gelukkig" maar eentje te halen.
Mijn verloskundige adviseert sowieso om kinkhoest pas rond 27 weken te doen.. ivm hoeveel antistoffen bij kindje ofzo. Ze gaf aan dat dat beter zou zijn