Ik wil niet te veel op de zaken vooruit lopen maar vermoed dat die sluitingen nog wel tm de mei vakantie worden doorgetrokken uiteindelijk. Maar hoop uit de grond van mijn hart dat dat niet nodig zal zijn.
Poe ik hoop wel dat de horeca eerder open kan. Anders kan het nog best een nare staart voor veel ondernemers krijgen.
Hulp aan door corona getroffen ondernemers eerder beschikbaar Kleine tot middelgrote bedrijven die in financiële moeilijkheden komen door de coronacrisis, kunnen al vanaf maandag een overbruggingskrediet aanvragen waarbij de overheid grotendeels garant staat. Dat meldt staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken). Keijzer spreekt van een eerste stap waarmee direct 300 miljoen euro aan extra financiering beschikbaar komt voor ondernemers. De staatssecretaris kondigde de maatregel afgelopen week al aan, maar zei toen nog dat die wellicht pas eind maart zou kunnen ingaan. De regeling is volgens Keijzer 'essentieel voor de liquiditeit van kleinere ondernemers die inkomsten of productie mislopen door het coronavirus.' Bijvoorbeeld voor de eigenaren van cafés, restaurants en sportscholen, die zondag te horen kregen dat zij minstens tot en met 6 april de deuren moeten sluiten. 19:06
School van mijn dochter geeft aan dat kinderen van ouders met een vitale beroep, die geen andere opvang mogelijkheid hebben, een mail moeten sturen. Kinderdagverblijf gaf aan dat kinderen van in ieder geval 1 ouder met een vitale beroep de kinderen naar de opvang mogen brengen. Mits klachtvrij!
Och heden bewaar mij daarvoor, tegen die tijd heb ik 2 in huis . Ze vinden de zomervakantie al te lang, en dan kun je nog overal in en heen, nu niet alleen buiten in de natuur. De speeltuin hier zit tot april altijd dicht en of die nu ook open gaat?? Als het nodig is dan kan het niet anders, laat de ziekte eerst maar weg zijn.
Hier zouden ze "zomaar" 3 weken geen school ook niet trekken. Daarom ga ik duidelijk maken dat dit geen vakantie is. We maken het wel leuk en gezellig, maar wel met een duidelijk dagschema.
Hier was de oudste in tranen dat school dicht gaat. We merken wel een soort van verslagenheid hier in huis / omgeving. Heb ze duidelijk gemaakt dat deze keuze niet voor niks is gemaakt en dat we er t beste van gaan maken zolang t duurt. Gelukkig had de juf al een inschatting gemaakt en veel mee gegeven dus ze hoeft zich niet te vervelen. T zal me ook niet verbazen als we volgende week in lock down gaan.
Dat ga ik dus ook doen een dagschema maken. Vooral nodig voor de jongste met ASS. En ik hanteer gewone bed/eettijden. Mijn man gaat zorgen dat hij 1dag vrij heeft dan werk ik die dag.
Laat die lock down nu zsm komen. Hoe eerder, hoe beter. Zo lang winkels open zijn, heeft het sluiten van scholen weinig nut. Ik las al dat ouders met hun drie kinderen dan maar gezellig naar de ikea gaan.
Goede zaak denk ik (al is het voor mij misschien ook makkelijk praten aangezien we momenteel nog geen leerplichtigen hebben).
Hier ook al een appje naar enkele mensen gestuurt voor het aanbieden van opvang. Wel erbij gezegd dat het momenteel nog niet kan omdat ik zelf zieke kindjes thuis heb. Idd.: goed blijven nadenken.
Ik vind het ook heftig vooral voor mezelf maar ook voor de kinderen. Daarom denk ik dat het heel belangrijk is dat we structuur en regelmaat erin gaan houden. Ik ben in andere topics al hele goede tips tegen gekomen. Enige structuur die ik los laat en waar ik van ga genieten is de vroege wekker. Ik zet hem morgen 9.00 uur (of half 10) daarna douchen, ontbijten, aankleden, uur naar buiten, dan samen binnen een uur wat knutselen. Samen lunchen. Daarna samen huishouden (daar zie ik tegenop), daarna uurtje voor haarzelf puzzelen of spelen. Daarna samen spelletjes spelen zoals memorie, mens erger je niet. Dan weer naar buiten, en dan schermtijd zodat ik rustig kan koken. Ben benieuwd of het zo een beetje goed gaat lopen als ik elke dag een planning maak. Als het eenmaal in mijn agenda staat hou ik me eraan. Zet ik nu niets in mijn agenda hebben we morgen een luie hangdag
Alleen smalland is dicht toch. Als alle ouders met hun kinderen gezellig naar ikea gaan dan zorgt het alsnog voor een grote mensenmassa.