Coronavirus NIEUWS

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Jes88, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik had echt verwacht dat heel nederland nu dus zoveel boodschappen had na 4 dagen hamsteren dat het nu in de winkels super rustig zou zijn en iedereen was uitgehamsterd.
    Hoop dat je straks niet tegen lege schappen aan loopt.

WinterBird, hummeltje5 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ja uiteindelijk moet het toch een keer zo zijn? Je zou toch verwachten dat die mensen ook acht maanden lang geen wc papier meer hoeven te kopen :roflmao:

WinterBird, Jes88 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Zeg ik nu iets heel raars als ik vind dat je dingen die je kunt betalen zoveel mogelijk moet laten doorlopen? En het is vandaag 16 maart, dus je mag opzeggen per 16 april, de moeite niet waard, lijkt me. We moeten met zijn allen de schouders er nu onder zetten, wij zeggen voorlopig uit solidariteit nog niets op of af, wij kunnen het dragen.

Mar76, Emilie69, Bubbel en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Heb je gelijk in. Ik kan het dragen maar vond bijna 300 euro gewoon echt heel zonde als ik er geen gebruik van maak. Daarnaast zelfstandig ondernemers met personeel dat betaald moet worden dus ga nu liever niet met geld smijten als het niet nodig is ook wij weten niet hoe het verder zal lopen.

gitta en hummeltje5 vinden dit leuk.
  5. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Werk je of ben je tbm? Ik denk dat je 1 op 2 misschien veel meer kunt bereiken dan een juf in de klas kan. Die heeft ook veel meer andere kinderen om aandacht aan te schenken. Als er vanuit scholen en uitgevers lesmateriaal beschikbaar wordt gesteld en er wordt op afstand begeleid, zou ik me zo kunnen voorstellen dat je een deel van die achterstand kunt inlopen, mits je er natuurlijk de tijd voor hebt.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.478
    10.396
    113
    Er is een verschil om ze lekker in de tuin te laten spelen en ze naar een speeltuin te laten gaan. De winkel doen we om 8 uur zo dat het niet te druk is, wij zoeken nu niks op.

Iedereen moet het zelf weten maar voor de verspreiding zou ik zeggen lekker in de tuin

Zara75 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.478
    10.396
    113
    Ik verwacht niet dat het binnen 3 weken is opgelost, ik verwacht dat deze maatregel langer in stand zal worden gehouden. Eigenlijk tot de besmetting voorbij is

hummeltje5 en Koektrommel vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    Ik heb het idee dat zij juf is?

gitta, hummeltje5 en Madeliefje06 vinden dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    Maar dan heb jij nog jongere kinderen denk ik?
    Kijk voor verspreiding zeg ik ook tuin, maar mijn 12 jarige 3 week in de tuin vermaken is niet te doen. Heb gezegd dat hij best een stukje mag hardlopen of fietsen als hij maar niet te dicht bij anderen komt. Misschien voetballen met 1 vriendje, Maar dat overleg ik nog even.

Syane vindt dit leuk.
  10. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik had je post al geliked, maar toch nog even een reactie.
    Bedankt. Heb er even over nagedacht en heb mede door jouw post besloten om binnen te blijven :)

tupp, Daniellexxx, EdN en 12 anderen vinden dit leuk.
  11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.602
    13.834
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #2231 hummeltje5, 16 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2020
    Screenshot_2020-03-16-10-15-01.png
    Nou: wat zei ik van de week!

Goed besluit!
    En anders had je dat w.s. wel besloten nav. dit bericht ;)

Mar76, Zara75, Zwierezwaai en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Mijn man is aan het werk en appt net dat een collega erg verkouden is. (Geen vitaal beroep).
    Dochter van die collega is ook ziek met koorts.
    Ik vind het ronduit belachelijk dat die collega aan het werk is!
    Baas lijkt niet van plan hem naar huis te sturen en collega zelf doet er erg lacherig over en vindt het flauwekul om naar huis te gaan:mad:

Kan ik hier wat mee??

13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.602
    13.834
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hahaha slim.

Hier waren de PSZ juffen nog niet mentaal voorbereid op sluiting merkte ik.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben hier voor de deur ook een speeltuin, ben ook erg aan het twijfelen of onze oudste daar mag gaan spelen. Gelukkig hebben wij een hond dus die heeft meer dan geluk de komende weken. :roflmao::p

Net ook maar besloten dat we de verjaardag van onze jongste begin april maar af gaan zeggen. Ze is komende zaterdag jarig, maar ze wordt 2, heeft gelukkig nog geen flauw benul van. Ik denk alleen wel dat haar opa en oma, en tantes langs willen komen. Ben nog aan het bedenken of ik dat wil? Mijn schoonfamilie is namelijk erg nuchter, maar wil ook niet zomaar haar verjaardag helemaal voorbij laten gaan.

Ik denk overigens dat de winkels op zeer korte termijn ook wel moeten gaan sluiten.
    En dan vooral omdat het gros van de Nederlanders dit virus nog steeds als een griepje zien.
    Ik bestel mijn weekboodschappen en haal ze op bij een pick up point. De kinderen kunnen mee, maar blijven dan mooi in de auto zitten.

Jes88 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.478
    10.396
    113
    Ja dat is waar wij hebben een jong kind maar we gaan wel met zijn alle naar buiten om te fietsen en te wandelen.

Als hij ouder zou zijn zou ik ook zeggen fietsen, skateboarden , of dingen kun je prima doen als je maar om andere heen gaat en niet op een vol schoolplein.

Onze bieb is dicht omdat mensen zich niet houden aan normale regels als bij verkoudheid blijf je thuis. Er waren mensen snip verkouden en lekker naar de bieb, ik snap dat je dit wil maar het is geen noodzaak.

Net als spelen gezellig is maar nu even niet.

16. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.921
    5.179
    113
    Ik ben zelf juf! Ik had het over mijn leerlingen

gitta vindt dit leuk.
  17. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Zo onverantwoord. Ik kan hier best boos om worden. Mijn vriend is monteur en komt bij mensen thuis. Als hij maar enigszins klachten heeft moet hij van mij thuis blijven. Ik weet ook dat het management vandaag bijeenkomt en later vandaag via een nieuwsbrief een het ander naar buiten te brengen. Alle monteurs hebben vanmorgen ook desinfectiemiddel gekregen. Ik zelf had hem al een fles water met handzeep meegegeven want hij kan niet overal zijn handen wassen.

sprits vindt dit leuk.
  18. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Echt hè, Ik ben zo boos.
    Zo gigantisch onverantwoord. Door dit soort mensen/acties blijft het virus zich nog meer verspreiden.
    Daarom vraag ik me af of ik er wat mee kan.
    Bah

hummeltje5, ano en Jes88 vinden dit leuk.
  19. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

hummeltje5 vindt dit leuk.
  20. Jes88

Jes88 Fanatiek lid

11 aug 2019
    1.139
    1.268
    113
    Daar zijn de meningen ovee verdeeld, ik las laatst dat iemand wel 14 tot 16 mensen kan besmetten en het daarom zo hard gaat!

Voor de mensen die ziggo hebben: alle kinder zenders komen gratis in het abonnement zodat ouders in alle rust kunnen werken thuis, geniaal:roflmao:

hummeltje5, SAARC, Pien86 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina